Cand oamenii fac diferenta
Dupa ce in editia precedenta anuntam ca Dragos Nicolaescu este noul Country Manager al reprezentantei Fujitsu-Siemens Computers din Romania, am facut un pas mai aproape pentru a afla si schimbarile de strategie pe care le implica aceasta numire. Intre cafeaua de dimineata si prima sedinta a zilei am reusit sa schimbam cateva vorbe despre planurile de dezvoltare, cote de piata, dar si despre abilitati de vanzare si GO (una dintre pasiuni). Dragos Nicolaescu m-a surprins prin jovialitate si m-a lasat sa inteleg ca, in relatia cu un client, nu este important sa vinzi produsul tau ci sa vinzi ceea ce clientul are cu adevarat nevoie. Poate nu intamplator aceasta gandire se regaseste si in strategia FSC „build to order“: nu exista configuratii standard ci doar raspunsuri la cerintele clientilor.
Comunicatul emis de Viena cu ocazia numirii ca Director General va amintea ca un membru „ab initio“ al echipei Fujitsu Siemens Computers Romania; care a fost parcursul dvs. in companie?
Am inceput sa lucrez pentru FSC Romania ca Director de Vanzari inca din anul 2002 cand a fost infiintat biroul de reprezentanta, si, incepand cu acest an, am preluat responsabilitatile si provocarile pe care le presupune pozitia de Country Manager FSC Romania. Aceasta evolutie se datoreaza rezultatelor excelente obtinute in anii precedenti, rezultate care nu ar fi fost posibile totusi fara sprijinul pe care l-am primit de la intreaga echipa FSC, precum si de la partenerii nostri. Cu totii am parcurs un drum spectaculos, FSC avand cea mai rapida ascensiune in pozitia de leader pe piata IT, reusind sa atingem obiective care, cu putin timp in urma pareau de neatins, cum ar fi sa ocupam locul unu pe piata tehnologiei portabile IT din Romania.
Ati fost direct implicat in cresterea considerabila a cotei de piata FSC pe segmentul portabile. Cum vedeti dezvoltarea acestui sector si daca mai sunt posibile rate de crestere similare anilor precedenti?
Segmentul de piata ocupat de portabile este intr-o crestere exponentiala, crestere datorata atat preturilor din ce in ce mai accesibile, dar si nevoii crescute de mobilitate a utilizatorilor din segmentul Large Enterprise (LE). Cred ca aceasta rata de crestere se va pastra si in urmatorii ani, fiind sustinuta de evolutia tehnologica permanenta a acestui segment. Concurenta se intensifica de asemenea, dar conteaza tot mai mult modul in care te diferentiezi pe piata. Daca in proportie de 90% produsele sunt asemanatoare pentru ca inglobeaza componente similare, restul de 10% face diferenta. Vorbim aici de standarde de calitate europene, design, protejarea mediului, ergonomie. Din pacate aceste criterii de evaluare sunt rareori folosite in caietele de sarcini.
Care este principalul obiectiv pe care il aveti in vedere pentru urmatorul an de activitate? Printre obiective ati amintit de cresterea echipei din Romania. Care activitati considerati ca trebuie intarite?
Vom continua sa acordam aceeasi atentie deosebita proiectelor pentru intreprinderile mici si mijlocii (SMB), urmarind in acelasi timp cucerirea unei pozitii mai bune pe piata proiectelor dedicate intreprinderilor mari (LE). Printre principalele obiective ale FSC Romania in cursul urmatorului an de activitate se numara: extinderea echipei din cadrul reprezentantei, consolidarea excelentei retele de parteneri directi existenta in clipa de fata, promovarea agresiva a portofoliului nostru de solutii pentru LE (solutiile de stocare de la FSC, EMC2 si NetApp, FSC blade server, serverele RISC produse de FSC etc.), consolidarea pozitiei de lider in piata de retail si nu in ultimul rand extinderea suportului tehnic si comercial oferit de catre reprezentanta celor mai importanti parteneri indirecti. Pentru atingerea acestor obiective avem in vedere cooptarea in echipa a unui Enterprise Storage Manager, cu abilitati tehnice dar si de vanzari, a unui Retail Developer Manager, si a unui Second Tier Partner Manager. Cred ca diferenta de 10% amintita anterior este data si de oamenii care te sfatuiesc ce produs sa cumperi, te ajuta sa-l folosesti si sa rezolvi problemele care apar si care nu pot fi prevazute initial.
Aveti in vedere si schimbari/extinderi in lantul de distributie?
In clipa de fata ne dorim sa consolidam reteaua de parteneri astfel incat sa pastram doar partenerii care si-au indeplinit constant obiectivele stabilite in planul de afaceri comun, care au fost fideli si activi in promovarea brandului FSC, si, nu in ultimul rand, care au perspectivele de crestere cele mai promitatoare. Ca urmare a strategiei de promovare agresiva a portofoliului nostru de solutii pentru LE vom extinde reteaua de parteneri de proiecte (QP) cu firme specializate in implementarea de solutii pentru intreprinderile mari, firme cu o expertiza aprofundata si un portofoliu de referinte important in acest domeniu.
Sunteti persoana care a sustinut programul „webstart“, alaturi de Connex. Veti continua genul acesta de initiative?
Bineinteles, si mai mult decat atat, intentionam sa lansam cateva initiative inedite care o sa dea multa... bataie de cap concurentilor nostri.
Parerea ta conteaza:
(0/5, 0 voturi)