Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Anchetă Market Watch - Piaţa locală CRM, evoluţie şi tendinţe (II)

25 Septembrie 2011




„În momentul de faţă, criteriile cele mai importante se referă la usurinţa în utilizare şi personalizare, urmate de costuri, atât de achiziţie, cât şi cele ulterioare. Un alt aspect demn de menţionat se referă la uşurinţa în procesul de comunicare cu vendorul şi viteza de răspuns a acestuia.“
Iulian Iuga, Managing Director misoft systems


„Criteriile pe care clienţii le au în vedere sunt:


- nivelul de calitate al serviciilor oferite;
- timp de implementare redus;
- cost mic al licenţelor;
- posibilitatea customizării rapide;
- referinţele pe o anumită verticală, industrie;
- investiţii mici în zona de hardware;
- capabilităţi de integrare;
- nivelul şi calitatea suportului oferit;
- interfaţa user-friendly.


La această listă mai putem adăuga dimensiunea companiei, care în unele situaţii este considerată prea mică de manageri pentru a necesita o implementare de CRM.“
Smaranda Pricope, Key Account Manager ASF


Smaranda Pricope


„Cei mai mulţi clienţi doresc să aibă un sistem CRM care să poată fi implementat în timp cât mai scurt şi să conţină modele de procese de afaceri, cu o interfaţă prietenoasă şi cu retur pe investiţie mare. Printre criteriile imediat următoare se pot enumera: flexibilitatea soluţiei şi posibilitatea de extindere prin parametrizări cu noi funcţionalităţi prevăzute în funcţie de evoluţia business-ului clientului. Nu în ultimul rând, printre criteriile foarte importante, menţionăm integrarea cu aplicaţia de tip ERP şi alte aplicaţii, astfel încât să se poată realiza o evaluare în timp real a impactului financiar al activităţilor desfăşurate, de exemplu, în cadrul campaniilor de marketing sau a vânzărilor prin diferite canale, service-ului oferit post-vânzare etc. Un alt criteriu important pentru alegerea unei soluţii de tip CRM îl constituie referinţele din diverse domenii de activitate sau verticale industriale. Este foarte important pentru prospecţii soluţiei de tip CRM să fie informaţi despre utilizarea cu success a soluţiei în domeniul lor de activitate.“
Luminiţa Scarlat, Presales Senior Specialist SAP România


Luminiţa Scarlat


Solicitarea garanţiei beneficiilor direct cuantificabile financiar

„Cazurile în care se cere o analiză de ROI sunt relativ rare, ca atare preferăm să le propunem noi prospecţilor. Pe de altă parte, în foarte multe cazuri, soluţia CRM vine pe un teren virgin, unde procesele aferente relaţiei cu clienţii nu erau gestionate de aplicaţii specializate, şi, ca atare, fiecare automatizare şi optimizare de proces, posibilitate de analiză pe diverse dimensiuni, măsurarea unor indicatori de performanţă şi vizibilitate în fiecare moment a situaţiei business-ului sunt beneficii reale ale acelei companii.“
Dan Vasile, Dynamics Solutions Specialist Microsoft România


„misoft systems propune diverse modalităţi de măsurare a beneficiilor, însă acurateţea şi relevanţa datelor depind de abordarea clientului în corelarea acestora cu alte măsuri luate. Urmărirea şi analiza evoluţiei unor astfel de indicatori în timp real ţine de existenţa unui management strategic şi proactiv, pe care încercăm să-l dezvol-tăm în cadrul procesului de post-implementare.“
Iulian Iuga, Managing Director misoft systems


„Trei din 10 clienţi doresc să cuantifice beneficiile implementării unui sistem de CRM în compania lor. Cele mai des întâlnite elemente care generează profit sunt: vânzări mai multe, eliminarea anumitor riscuri (se face follow-up la timp, angajaţii nu se adresează incorect clientului, nu se mai pierd informaţii), creşterea productivităţii, loializarea clienţilor, acces rapid la informaţii, organizarea proceselor interne, scăderea costurilor de fricţiune (între departamente), eliminarea unor activităţi redundante şi, nu în ultimul rând, adoptarea unor best-practices în zona de customer relationship, care sunt în strânsă legătură cu experienţa vendorului.“
Smaranda Pricope, Key Account Manager ASF


„În această perioadă, în special datorită contextului economic post-criză, clienţii solicită în mod frecvent garanţia că soluţia CRM oferită va răspunde pe termen lung tuturor cerinţelor specifice şi că, prin utilizarea acesteia, vor beneficia de un ROI garantat şi de creşterea potenţială veniturilor, respectiv a profitului. Numărul clienţilor care urmăresc/analizează în mod real impactul utilizării soluţiei CRM este în continuă creştere. În general, achiziţionarea unei soluţii CRM este considerată de către clienţi o investiţie, şi nu o cheltuială.“
Luminiţa Scarlat, Presales Senior Specialist SAP România

Principalele provocări cu care se confruntă vendorii la momentul actual

„Sunt mai multe provocări, dar aş enumera:


- lipsa unei educaţii larg răspândite în ceea ce priveşte beneficiile aduse de soluţiile CRM;
- cursa pentru cel mai mic preţ de moment în detrimentul calităţii, funcţionalităţii, dezvoltării pe termen lung;
- deşi CRM-ul poate fi veriga necesară în acest moment pentru redresarea vânzărilor, marketing, servicii clienţi, încă nu este perceput ca o soluţie core-business (ca ERP) şi deci mulţi clienţi amână investiţia pentru viitor.“
Dan Vasile, Dynamics Solutions Specialist Microsoft România



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite