Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Ecosistemul de parteneri QlikView în România

25 Septembrie 2011



Conform cabinetelor de analiză internaţionale, cererea de soluţii de Business Intelligence la nivel mondial înregistrează o creştere constantă. Pe plan local, astfel de estimări lipsesc, singurele indicii în acest sens fiind previziunile jucătorilor din piaţă. Evoluţia partenerilor locali ai companiei QlikTech, care furnizează soluţia de Business Intelligence QlikView, se conformează, însă, trendului global.

QlikTech este, la momentul actual, una dintre cele mai „pe val“ companii de tehnologie care activează în domeniul aplicaţiilor de BI. Înfiinţată în urmă cu 18 ani, QlikTech a reuşit ca, graţie produsului său – QlikView – să fie nominalizată la începutul acestui an de către compania de consultanţă Gartner printre liderii pieţei de BI mondiale. (Conform „2011 Business Intelligence Platform Magic Quadrant report“ – Gartner.)


Intrarea QlikTech în quadrantul liderilor survine pe un trend crescător, confirmat atât de numeroasele premii primite din partea unor nume sonore precum Ernst&Young, IDC, Aberdeen Group, Frost & Sullivan, Deloitte sau World Economic Forum, cât şi de rezultatele financiare înregistrate de compania suedeză. O creştere a cifrei de afaceri cu 32% în 2010, faţă de 2009, reprezintă un rezultat notabil, ţinând cont de climatul economic dificil generat de criza mondială. Iar rezultatele bune se menţin şi pe parcursul anului curent, QlikTech raportând o creştere de 44% pe primul trimestru din 2011 (raportat la perioada similară a anului trecut) şi de 45% în al doilea trimestru.


La începutul lunii septembrie a.c., compania suedeză anunţa, însă, un alt rezultat important – creşterea numărului de noi utilizatori QlikView, cu o medie de 100 de utilizatori pe zi. (La momentul anunţului, QlikCommunity era estimată la circa 62.000 de utilizatori în întreaga lume.)


Prezenţa pe piaţa locală

La aceste creşteri au contribuit, oficial, din 2004, şi partenerii din România ai companiei suedeze. Conform paginii partenerilor locali ai QlikTech, în România există, la momentul actual, trei parteneri de tipul „QlikView Solution Provider“: Relevance – din 2004, Q&Q Info Consult – din 2005 şi Winfo – din 2007. Conform datelor neoficiale, QlikView este prezentă în România din anul 2000, când compania Flamingo Computers a început implementarea unei soluţii BI bazate pe această platformă.


Revenind la cele trei companii, acestea însumează un total de aproximativ 170 de proiecte QlikView pe plan local (dar nu numai – vezi implementarea Winfo făcută la Carrefour Tunisia), printre clienţi numărându-se şi subsidiare ale unor grupuri multinaţionale. Cele trei companii nu sunt, însă, singurele care au dezvoltat proiecte pe QlikView pe plan local. La acestea se adaugă nume precum: SoftConsult, AT Grand Consulting, Matricia, Magister Software, Crescendo, Unisoft, SolvIT, Pluriva, Transart, WinMentor, CG&GC, SRB Software & Consulting etc.


Activitatea partenerilor „oficiali“ QlikView în România este una notabilă, cel puţin la nivel regional. Fapt confirmat şi de distincţiile oferite de QlikTech partenerilor locali. Astfel, după ce în 2008, Winfo a fost „Partenerul numărul 1 în Europa de Est“ al QlikTech, anul acesta Relevance a fost recunoscut ca primul partener QlikView din Europa de Est şi „Fastest Growing Partner 2010“.


Estimări pozitive

Aşa cum am precizat, nu doar cei Relevance, Q&Q Info Consult şi Winfo au obţinut rezultate notabile, ci şi partenerii acestora. De exemplu, SoftConsult (consultant QlikView din 2006 şi reseller din 2008) a reuşit ca, la nivelul lui 2011, să totalizeze peste 80 de proiecte. Iar estimările de creştere pentru anul în curs sunt de 150%.


Nu este singura estimare pozitivă în acest sens. Ionuţ Toader, Managing Partner Relevance, îşi argumentează previziunile pozitive tocmai prin climatul economic delicat: „Companiile locale au o mare oportunitate: să sfideze condiţiile economice actuale şi să sară pe un nivel mai înalt de competitivitate investind într-o soluţie de Business Intelligence. Decizia ar trebui să fie uşoară. Gartner constată că piaţa BI globală s-a scindat: de o parte se află soluţiile tradiţionale, iar de cealaltă parte soluţiile BI de tip Business Discovery, QlikView fiind lider în acest segment. Avansul soluţiilor de tip Business Discovery se explică prin faptul că oferă exact ceea ce îşi doresc oamenii de business: uşurinţă în utilizare, acces imediat la informaţii relevante pentru a lua decizii profitabile, putere şi flexibilitate pentru a se adapta repede şi cu costuri reduse la noile condiţii de piaţă. Relevance, primul partener din Europa de Est recunoscut de QlikView ca «Fastest Growing Partner 2010», dezvoltă cu pasiune soluţii BI pe platforma QlikView de 7 ani, pentru companii de diverse dimensiuni, din diverse industrii. Credem că piaţa BI va creşte în următorii 2-3 ani, iar noi, la Relevance, vom fi în continuare aproape de managerii români pentru a le înţelege provocările din business şi a le oferi soluţia BI potrivită pentru a lua decizii profitabile în fiecare zi.“



Ionuţ Toader


Andrei Iordan, Managing Partner Winfo
, este, însă, de un optimism ceva mai temperat, considerând piaţa de BI locală ca fiind încă „plăpândă“, raportat la alte ţări din Europa Occidentală sau la SUA: „Din perspectiva evoluţiei pieţei de BI locale, aş dori să vă împărtăşesc câteva semnale, pe care le-am primit de la clienţii noştri. Clienţii de tip «Enterprise», care sunt majoritari în portofoliul nostru, sunt extrem de receptivi şi gata să investească în portarea rapoartelor şi analizelor pe terminale portabile, în special iPhone şi iPad. Pentru aceştia nu mai este suficient să obţină rezultatele analizelor solicitate într-un timp foarte scurt, ci aceste analize să poată fi accesate oriunde se află utilizatorul. În cazul clienţilor din categoria «Middle Market», am observat o deschidere mai mare a acestora în a investi în creşterea numărului de utilizatori. Acest fapt este urmarea convingerii acestora asupra beneficiilor pe care o implementare de calitate a unei soluţii flexibile de BI le aduce organizaţiilor lor. Consider că în următorii ani interesul companiilor locale vizavi de soluţiile de BI va creşte în mod constant, dar în continuare companiile multinaţionale vor reprezenta target-ul principal al companiei noastre. În acest moment, avem două din cele mai mari implementări QlikView din Europa de Est şi o altă direcţie pe care dorim să ne extindem business-ul este aceea a prestării de servicii pentru companii din afara României. Până în acest moment avem o implementare făcută pentru Carrefour Tunisia şi sperăm că în viitorul apropiat vor urma şi altele. Am văzut companii din Europa Occidentală şi din SUA care au poziţii de BI Manager la nivel de fiecare departament, iar în România sunt foarte rare companiile care au măcar o poziţie de acest tip. Şi acesta este un alt semn al faptului că în România piaţa de BI este plăpândă în comparaţie cu ţările menţionate, dar şi oportunitatea de a înregistra creşteri semnificative în viitorul apropiat.“



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite