Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Anchetă Market Watch - Suitele office Cloud-based intră în forţă pe piaţa locală (II)

26 Septembrie 2011



Suitele de tip office Cloud-Based nu mai reprezintă o noutate pe piaţa locală. Doi dintre liderii la nivel mondial – Google Apps (servicii ofertate prin Appnor MSP SA) şi Microsoft Office 365 (servicii livrate de ecosistemul de parteneri Microsoft) – sunt prezenţi activ în România, cu o ofertă bine structurată. Şi compania locală TeamNet (care a lansat recent platforma integrată M.O.R.E., care acoperă şi zona suitelor office Cloud-based) a reuşit în scurt timp să-şi creeze un portofoliu solid de clienţi.


Deşi este vorba de modele de business şi soluţii diferite, toţi cei trei jucători care au participat la micro-ancheta Market Watch – Appnor MSP, Microsoft România şi TeamNet International – împărtăşesc o perspectivă optimistă asupra evoluţiei cererii pe zona suitelor de tip office Cloud-Based. Dar cu diferenţele inerente fiecărui punct de vedere.



Dragoş Manac


Astfel, Dragoş Manac, CEO Appnor MSP SA, este de părere că modelul care va avea succes va fi unul hibrid Cloud-Desktop, cu alte cuvinte „Norul“ va înregistra o creştere accelerată, dar nici desktop-ul clasic nu va dispărea prea curând: „Soluţiile Office sunt esenţiale pentru orice utilizator. Cu siguranţă utilizatorii vor migra de la soluţii desktop către cloud. Pe termen lung văd un model hibrid, însă majoritatea utilizatorilor vor folosi soluţia Cloud. Ca business, creşterea majoră va veni de la utilizatorii tradiţionali de Microsoft Office ce vor migra către o soluţie mai simplă şi mai eficientă ca productivitate şi cost.“



Călin Butunoi


Din perspectiva lui Călin Butunoi, M.O.R.E. Division Manager TeamNet International, creşterea va veni atât din partea clienţilor care vor migra de la clasicul desktop la Cloud sau SaaS, cât şi a celor care vor „arde“ prima etapă optând direct pentru noul model: „Clienţii care vor migra de la sistemul de licenţiere clasic la «varianta Cloud» sau noii utilizatori care vor opta direct pentru adoptarea suitelor office în Cloud vor avea ponderi apropiate. Vor exista companii noi care, din start, vor pleca cu soluţii software în Cloud sau de tip SaaS tocmai pentru că le oferă un cost fix şi flexibil, dar vor fi şi companii care vor migra de la soluţii vechi la soluţii software ca şi serviciu.“


Valentina Ion


Valentina Ion, IW Business Group Lead Microsoft România
, explică mecanismul migrării din poziţia liderului incontestabil Microsoft Office: „Piaţa adresabilă este reprezentată de toate companiile din România. Dacă este să vorbim doar despre IMM-uri, vorbim de sute de mii de companii. Noi trebuie să ne facem auziţi, ştiuţi cu această soluţie atât de accesibilă. Dacă ne facem treaba bine, vorbim de mii de companii într-un an de zile. Cererea va veni clar din ambele direcţii (companiile care vor alege migrarea şi cele care vor opta direct pentru varianta Cloud-Based – n.r.), pentru că Office 365 nu e doar un produs, e un pachet şi, chiar dacă o companie are deja achiziţionată suita Office, va dori acces la celelalte produse pentru a-şi completa echiparea software. Celelalte companii care încercau să acopere cu software de la diverşi furnizori, cu tot ce însemna această fragmentare: redundanţă, cerinţe diferite de sistem, training intensiv către utilizatori, soluţii incomplete ce necesită multiple add-ons şi upgrade-uri multiple aferente, incompatibilitate şi probleme de securitate, nefolosind software Microsoft licenţiat, vor avea o variantă convenabilă de a achiziţiona şi folosi într-un singur pachet Office 365.“


Principalele temeri ale utilizatorilor

Aşa cum aminteam, suitele office de tip Cloud-Based nu mai sunt o noutate pe piaţa locală. Însă aceasta nu înseamnă că piaţa a atins un nivel uniform de expertiză în domeniu, respectiv că potenţialii clienţi cunosc şi înţeleg în profunzime beneficiile oferite de modelul Cloud-Based.


De exemplu, persistă o serie de temeri nefondate, cu care vendorii trebuie să se lupte constant. Călin Butunoi, TeamNet International, consideră că „frica“ cea mai frecventă este cea legată de securitatea datelor: „Fără îndoială, securitatea informaţiilor este cea mai mare temere a tuturor potenţialilor clienţi de Cloud. Această temere este, însă, nefondată, deoarece securitatea este preocuparea principală a oricărui furnizor de soluţii în cloud care are experienţă şi expertiză necesare pentru a asigura suportul clienţilor săi. În cazul nostru, accesul în platforma M.O.R.E. se realizează numai pe baza unui certificat digital, care securizează baza fiecărui client în parte.“


Valentina Ion, Microsoft România, insistă asupra necesităţii efortului de continuare a procesului de educare a pieţei: „În prezent, am constatat că trebuie să explicăm mai clar care este soluţia şi beneficiile asociate acesteia pentru clienţii noştri. Ca producători de software pasionaţi de tehnologie, uneori enumerăm tehnologii şi produse. Aş insista foarte mult pe nevoie de comunicare la distanţă, cu întregul impact economic pe care îl aduce în companii (reduceri de costuri de până la 60%), dar şi nevoia de a structura organizaţia, de a crea o bibliotecă internă vie, dinamică, care, în anumite capitole poate deveni interfaţa publică a companiei. Aici vorbesc de intranet/extranet/internet. Sharepoint online pune surse dintre cele mai diverse, nu neapărat bazate pe tehnologie Microsoft, inclusiv surse de informaţii din extern la nevoie (Softpedia sau bazele de date ale ziarelor naţionale/internaţionale) şi permite structurarea lor, transformarea datelor în informaţii care să stea la baza deciziilor de zi cu zi, dar şi strategice. Lucrul acesta e posibil la nivelul fiecărui angajat care lucrează cu informaţii, în limita rolului şi drepturilor de acces decise de companie.“



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite