Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Explozia mobilităţii

26 Septembrie 2011



Evoluţia conceptului de mobilitate are o istorie scurtă, calendaristic vorbind, dar extraordinar de complexă, dacă ne gândim cât de mult a evoluat tehnologia. Dacă la început mobilitatea însemna doar faptul că te puteai deplasa din locul A în locul B şi puteai vorbi la telefonul mobil, astăzi termenul a căpătat multiple înţelesuri.


Cine s-ar fi gândit, la începuturile telefoniei mobile, că vom putea ajunge să pornim maşina cu telefonul mobil? Sau cine şi-ar fi putut imagina că vor apărea smartphone-uri, care vor lua, practic, locul computerelor?


Mobilitatea a devenit un mod de viaţă. Mobilitatea poate naşte revoluţii (pe Twitter), poate susţine economii în dezvoltare (în Africa) sau te poate arunca în fascinantul univers 3D.


Iată câteva din tendinţele actuale ale tehnologiilor de ultimă oră, care ne oferă o imagine a ceea ce înseamnă mobilitate astăzi.


Interconectarea dispozitivelor wireless prin DLNA

Datorită standardului Digital Living Network Alliance (DLNA), orice aparat, fie că vorbim de electrocasnice, fie că vorbim de dispozitive mobile, PC-uri, console de jocuri sau televizoare, va putea fi interconectabil. Televizorul comunică cu telefonul mobil, maşina de spălat primeşte comenzi de la smartphone şi tot aşa. Creşterea DLNA poate fi atribuită diversificării fără precedent a dispozitivelor media, conţinutului digital din cloud şi răspândirii tehnologiei Bluetooth. Cu alte cuvinte, acest lucru înseamnă că dispozitivele care puteau fi folosite pentru scopuri precise, precum playerele Blu-ray, camerele digitale, televizoarele, telefoanele mobile, pot interacţiona. Într-un scenariu tipic, un utilizator ar putea viziona un film pe, să zicem, smartphone, şi ar putea continua vizionarea aceluiaşi film pe televizor.
În prezent, există peste 9.000 de produse certificate DLNA.


Aplicaţiile web vor deveni canalul de transmitere a conţinutului digital

Pe măsură ce HTML 5 devine o platformă din ce în ce mai folosită, aplicaţiile web încep să devină o soluţie viabilă pentru furnizarea de servicii media către o varietate de dispozitive şi terminale.


Global Intelligence Alliance estimează că aplicaţiile web vor câştiga gradual publisherii care vor să furnizeze conţinut media prin intermediul unui sistem centralizat. Practic, aplicaţia web va permite accesarea aceluiaşi tip de conţinut, indiferent de dispozitivul de pe care este accesată. Utilizatorul va avea aceeaşi experienţă, fie că va accesa aplicaţia web de pe telefonul mobil, fie că o va accesa de pe PC.


Revoluţia tabletelor PC


În prezent, aproximativ 10% din vânzările de carte din Statele Unite sunt vânzări digitale. Noile modele de business lovesc direct în vânzările de PC-uri. Citigroup estimează că în 2011 vânzările a 35 de milioane de tablete vor reduce numărul PC-urilor vândute, în acelaşi an, la 11 milioane de unităţi.


Internetul devine mobil

Până în 2015 Internetul va fi accesat în mod principal prin intermediul dispozitivelor mobile. Potrivit IDC, numărul utilizatorilor care navighează pe Internet prin intermediul unui dispozitiv mobil este pe cale de a depăşi numărul utilizatorilor care intră pe Internet de pe PC-ul tradiţional. Cauza este simplă: vânzările spectaculoase de smartphone-uri şi tablete. Numărul oamenilor care accesează Internetul via PC va stagna şi îşi va începe declinul începând cu 2015, când va începe era post PC. IDC a estimat că vânzările de tablete şi smartphone-uri vor creşte cu o rată anuală de 16,6%.
Potrivit IDC, până în 2015 numărul utilizatorilor de Internet va ajunge la 2,7 miliarde, de la două miliarde în 2010.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite