Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Tehnologia informaţiei aduce Braşovul mai aproape de cetăţeni

26 Septembrie 2011




„Un proiect de o asemenea amploare nu este uşor, schimbă instituţia şi modul de lucru, creează discuţii, însă, cu timpul, vom înţelege că este necesar şi util, atât în interesul cetăţenilor, cât şi al instituţiei şi funcţionarilor.“ George Scripcaru, Primarul Braşovului

„Primăria Braşov la un click distanţă!“ este un proiect care schimbă fundamental modul de interacţiune dintre mediul de afaceri braşovean, cetăţeni şi administraţia publică locală. Printr-o combinaţie inspirată de Call Center, portal web şi platformă de plăţi online, proiectul are ca scop atragerea cetăţenilor către canale de interacţiune moderne şi eficiente.


Artizanii proiectului sunt Primăria Braşov, în calitate de beneficiar, compania Industrial Software, în calitate de furnizor al soluţiei informatice şi MCSI, ca Organism Intermediar pentru gestionarea finanţării europene nerambursabile. Această asociere a făcut posibilă lansarea în exploatare în luna august 2011 a unui sistem informatic dezvoltat în jurul a patru componente funcţionale: un portal de servicii electronice dedicat informării şi interacţiunii online dintre cetăţeni şi administraţie, un Call Center care să eficientizeze procesul de informare telefonică, o platformă pentru plata electronică a taxelor şi impozitelor şi un portal intranet pentru eficientizarea colaborării în cadrul instituţiei Primăriei. Aceste noi componente completează sistemul informatic integrat operaţional deja existent în cadrul Primăriei Braşov, sistem dedicat gestionării activităţii specifice fiecărui Departament şi Serviciu al instituţiei: ERP, Taxe şi Impozite, Management de documente, Asistenţă Socială, Stare Civilă, Registru Agricol, Urbanism, GIS, Infochioşc, Site Web.


Call Center, după modelul marilor operatori de telefonie mobilă

Prima componentă a proiectului este un „Call Center“, care poate prelua simultan 20 de apeluri telefonice şi care este disponibil 24 ore/24 şi 7 zile/7. Informaţiile pot fi obţinute atât prin intermediul funcţionalităţii IVR (Răspuns Vocal Interactiv), cât şi prin discuţii directe cu operatorii. De asemenea, cetăţenii au posibilitatea apelării directe a unui departament sau a înregistrării unui mesaj, care să fie ascultat ulterior de un operator. Aplicaţia software care controlează Call Center-ul este integrată cu bazele de date relaţionale ale Primăriei şi poate accesa informaţii existente în cadrul aplicaţiilor de Taxe şi Impozite şi Managementul Documentelor. În acest fel, cetăţenii au la dispoziţie prin intermediul Call Center-ului informaţii despre sumele datorate către bugetul local, despre starea diferitelor cereri depuse la Registratură, se pot informa despre actele necesare pentru diverse situaţii (stare civilă, urbanism, parcări şi liberă trecere etc.), pot afla detalii despre evenimentele care se desfăşoară în oraş.


Brasovcity.ro, o fereastră deschisă online

Soluţia de „Portal“, dezvoltată pe platformă Microsoft SharePoint, cu baze de date Microsoft SQL Server, este componenta majoră a proiectului şi include nu doar portalul web disponibil la adresa www.brasovcity.ro, ci şi un portal intranet dedicat colaborării dintre angajaţi şi departamente şi integrării diverselor aplicaţii software existente în Primărie. „Portalul este fereastra Primăriei Braşov către comunitatea locală. Dincolo de informaţiile uzuale de natură turistică sau de interes cotidian, portalul este un instrument de interacţiune bilaterală. Fiecare cetăţean autentificat în sistem are o pagină proprie care conţine solicitările trimise către Primărie, active sau soluţionate, situaţia fiscală, sumele datorate, plăţile efectuate“, afirmă Gabriela Vlad, Şef Serviciu IT - Primăria Braşov. În cadrul portalului a fost integrat un sistem de plaţi online, care oferă un mediu securizat pentru derularea acestor tranzacţii. Plata se face printr-un procesator de plăţi, cu orice tip de card bancar, şi nu implică costuri suplimentare pentru contribuabili. Sistemul va permite o colectare mai bună a taxelor locale, de la impozitele pentru locuinţe, până la amenzile de circulaţie.


Implementarea proiectului


Pentru implementarea acestui proiect, Industrial Software, împreună cu partenerul Romtelecom, a integrat tehnologii eterogene software, hardware şi de comunicaţii de la liderii industriei IT. Procesul a urmărit toate etapele unui proiect de mare anvergură, începând cu analiză, proiectare, dezvoltare/configurare, testare şi instruire.


Complementar, Industrial Software a asigurat şi pregătirea necesară pentru însuşirea modului de lucru cu noul sistem pentru peste 200 de utilizatori, atât la un nivel general, cât şi pentru activităţi specifice, cum sunt cele de Call Center sau administrare portal.


Utilizarea într-un proiect public a unor soluţii informatice validate comercial în sectorul privat nu face decât să întărească convingerea că tehnologia ajută la o mai bună derulare a activităţii şi la economisirea timpului şi a efortului indiferent de domeniul de activitate.


Pentru gestionarea cadrului metodologic al implementării, pentru monitorizarea activităţilor şi pentru validarea livrabilelor proiectului, beneficiarul a contractat extern servicii de management de proiect şi management al contractului de finanţare, utilizând serviciile specialiştilor PMSolutions.



„Braşovul este în topul comunităţilor care se apropie de mediul virtual şi care fac eforturi să depărteze cetăţeanul de cozile de la ghişeu şi de interacţiunea directă cu funcţionarii publici. Am văzut la Braşov un sistem informatic performant, bazat pe soluţii care s-au dovedit bune pentru mediul privat şi care au putut fi adoptate şi pentru sfera publică.“
Valerian Vreme, Ministru MCSI



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite