Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

De ce avem nevoie de LinkedIn?

26 Septembrie 2011



LinkedIn şi-a făcut apariţia în 2002, în sufrageria co-fondatorului Reid Hoffman. Este cea mai veche platformă dintre Facebook, Twitter şi You Tube şi are în prezent peste 120 de milioane de utilizatori din 200 de ţări. Oficial, site-ul a fost lansat pe 5 mai 2003, iar la sfârşitul primei luni de funcţionare, reţeaua LinkedIn număra 4.500 de membri.

Platforma de socializare dedicată profesioniştilor din diferite domenii de activitate a crescut constant, an de an, facilitând interacţiunea între persoane aflate la sute şi mii de kilometri distanţă. LinkedIn este, practic, o uriaşă bază de date de CV-uri şi, spre deosebire de alte reţele sociale, datele de contact includ mult mai multe informaţii, care sunt corecte într-o proporţie extrem de mare.


Conform statisticilor companiei, de la 30 iunie 2011, înscrierile pe LinkedIn se fac la o rată mai mare de doi noi membri pe secundă.


Din vara acestui an, site-ul este disponibil şi în limba română. Conform informaţiilor oferite de LinkedIn, peste 400.000 de angajaţi din România au deja profiluri pe LinkedIn şi peste 1.000 de grupuri au legătură cu România.


Industriile româneşti cel mai bine reprezentate pe LinkedIn, în funcţie de numărul de utilizatori, sunt: industria financiar-bancară, IT & servicii şi telecomunicaţii. Cele trei companii din România cu cel mai mare număr de angajaţi cu conturi pe LinkedIn sunt Petrom, BCR şi Romtelecom.


„Lansarea versiunii în limba română vine în întâmpinarea numărului tot mai mare de utilizatori români care îşi creează conturi personale pe LinkedIn. Numărul nostru de membri din Estul Europei creşte continuu şi cred că LinkedIn are un potenţial puternic de creştere în această regiune.
Lansarea în limba locală a site-ului nostru atrage adesea o generaţie cu totul nouă de utilizatori, îmbunătăţind astfel experienţa de utilizare a LinkedIn pentru întreaga comunitate”, a declarat Ariel Eckstein, director general al LinkedIn Europa.


Cât de util e LinkedIn în România?


Pentru Ciprian Trandafirescu, Business Development Director V+O Communication România, unul dintre românii care are peste 10.000 de contacte directe pe LinkedIn, platforma de socializare reprezintă un instrument excelent de comunicare şi interacţiune cu reţeaua de contacte profesionale. Aceste contacte îl ajută, la rândul lor, să interacţioneze cu peste 15 milioane de oameni din întreaga lume. Ciprian Trandafirescu s-a înregistrat pe LinkedIn în 2005 şi principalele activităţi desfăşurate sunt extinderea permanentă a reţelei de contacte, dezvoltarea grupurilor Romanian Managers, Management JOBS in Romania şi Linked to Romania, contactarea de clienţi potenţiali şi stabilirea de întâlniri pentru a explora oportunităţi de colaborare.


Conform LinkedIn, 80% din companii folosesc LinkedIn ca instrument de recrutare. Jeff Epstein, Chief Financial Officer la Oracle, a fost recrutat pentru poziţia pe care o deţine în prezent prin profilul său de pe LinkedIn. Mai mult de jumătate dintre posturile vacante de ingineri sunt promovate prin intermediul LinkedIn. LinkedIn este reţeaua care asigură şi cea mai mare rată de succes în procesul de recrutare, conform unui studiu recent.


Este, aşadar, platforma de social media un concurent pentru site-urile de recrutare locale gen BestJobs sau eJobs?


Ciprian Trandafirescu crede că „pe LinkedIn poţi targeta foarte bine, comparativ cu site-urile clasice de joburi. Consider că este deja mai eficient decât eJobs şi Best Jobs, mai ales pentru poziţii de management şi specialist. Este probabil cel mai eficient canal de comunicare online B2B pentru middle şi top management-ul din România. Ultimele date pe care le-am găsit spun că sunt în prezent peste 500.000 de utilizatori de LinkedIn în România, iar creşterea este semnificativă în fiecare lună. Disponibilitatea site-ului în limba română va stimula şi profesionişti nevorbitori de limba engleză să-şi creeze cont şi să interacţioneze pe LinkedIn.”



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite