Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

edy Group - externalizarea serviciilor de infrastructură IT, un pariu cāştigat!

26 Septembrie 2011




Grupul edy
este unul dintre cei mai importanţi jucători din domeniul transportului rutier de marfă, distribuţiei şi managementului logistic din România. Cu o experienţă de 20 de ani în domeniu, beneficiind de cea mai mare flotă din ţară, peste 1100 de camioane, a înregistrat în 2010 venituri în valoare de peste 520 milioane de RON (circa 125 milioane de euro), în creştere cu peste 10 procente, faţă de 2009.


Evoluţia veniturilor grupului de companii cu mult peste media pieţei este rezultatul creşterii volumelor şi a unor măsuri de optimizare a activităţii operaţionale luate de companie. edy Group a avut o serie de iniţiative interne pentru reducerea consumului de carburant, precum realizarea de traininguri pentru şoferi şi implementarea unui sistem IT integrat, care permite alocarea automată a unei cantităţi optime de combustibil pentru fiecare cursă şi care limitează posibilitatea întregului sistem de a dilua cantitatea respectivă.


În martie 2010, edy Group decide externalizarea serviciilor IT pentru a alinia şi acest segment la strategia companiei. Pentru acest lucru a fost selectată compania ITPS.


„Am ales ITPS pentru că aveam nevoie de un partener de încredere, care să ne asigure standardizarea proceselor celor patru companii din grupul edy şi să ne permită extinderea fără întreruperi semnificative în operarea sistemelor. ITPS ne-a oferit această expertiză într-un sistem predictibil de costuri, care ne-a ajutat să creştem totodată şi eficienţa operaţională”, afirmă Mircea Tiplea, CEO edy Group.


În august 2010 încep să se vadă primele rezultate. Se adoptă noi soluţii tehnice pentru infrastructura IT, iar contractele celorlalţi furnizori de servicii au fost renegociate pentru a reflecta noile condiţii. Soluţiile agreate au generat economii considerabile încă din prima lună de aplicare - de minim 30%, oferind în acelaşi timp şi performanţe mult îmbunătăţite.


În septembrie 2010 este finalizată implementarea standardelor companiei în materie de configuraţii hardware/software, fluxuri de comunicare şi proceduri de lucru. Serverele companiei sunt găzduite într-un data center dedicat, care poate asigura funcţionarea neîntreruptă a serviciilor.


Siguranţa şi predictibilitatea infrastructurii IT şi a serviciilor de bază au permis companiei edy International Spedition să implementeze aplicaţii Line-Of-Business care să diferenţieze serviciile oferite de cele ale competitorilor şi să transforme instrumentele IT într-un avantaj competitiv pe piaţa transporturilor.


“Este o provocare pentru oricine să oferi unui lider de piaţă pe segmentul său combinaţia potrivită de tehnologii şi servicii IT care răspunde solicitărilor de business şi, în acelaşi timp, păstrează nivelul costurilor în coordonatele agreate iniţial. Într-un proces de externalizare pentru servicii vitale, esenţială este şi consolidarea încrederii reciproce între cele două companii, acesta fiind un obiectiv de maximă importanţă pentru noi”, spune Cristian Leoveanu, Business Unit Manager ITPS.


Compania edy International Spedition a redus costurile fără a afecta procesele de business, beneficiind de acces la cele mai eficiente mecanisme operaţionale de utilizare şi finanţare a serviciilor IT (hosting, colocare, agreement-uri de flotă, pay-per-print, leasing operaţional IT etc.).



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite