Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

TotalSoft vrea să rămână în topul pieţei ERP prin inovaţie şi implementări „blitz“

27 Octombrie 2011




Florin Manea, Director Tehnic TotalSoft

Prezentă pentru al doilea an consecutiv pe poziţia nr. 1 în topul furnizorilor de ERP din România, conform studiului realizat de compania de cercetare independentă Pierre Audoin Consultans, TotalSoft se distanţează faţă de competiţia directă combinând un produs complex, din punct de vedere al funcţionalităţii, cu o abordare comercială bazată pe referinţe şi un serviciu de suport tehnic personalizat.
Florin Manea, omul care coordonează dezvoltarea tehnică a Charisma ERP, ne-a vorbit despre inovaţiile care se vor găsi în viitoarele versiuni ale produsului.


PAC poziţionează TotalSoft şi, implicit, Charisma, pentru al doilea an consecutiv, drept furnizorul de ERP nr. 1 pe piaţa din România. Ce vă diferenţiază faţă de concurenţă?

Poziţionarea TotalSoft pentru al doilea an consecutiv în topul furnizorilor de ERP din România are la bază un cumul de elemente. Este vorba atât de flexibilitatea în sine a produsului Charisma ERP şi de know-how-ul de business acumulat în peste 10 ani de către echipa de consultanţă, cât şi de o echipă de dezvoltare şi suport ce se poate adapta rapid la cerinţele pieţei şi ale clienţilor. Charisma a evoluat foarte mult în ultimii ani, la nivel de platformă, prin adoptarea celor mai noi tehnologii de la Microsoft, dar şi funcţional, prin adăugarea mai multor funcţionalităţi şi module specializate.
Complementar, produsul a fost susţinut de o politică comercială coerentă, bazată pe referinţe solide în verticalele în care activăm, precum şi pe soluţii complementare pentru gestiunea clienţilor (CRM), lucru colaborativ (SharePoint), Business Intelligence (Tableau Software) sau colectare debite (Collection). La fel de mult a contat şi calitatea serviciilor. Pe servicii am înregistrat o creştere în venituri de 16% faţă de ultimul an.


În cadrul TotalSoft există un proces continuu de îmbunătăţire a structurii organizatorice a companiei, pentru a face faţă cerinţelor clienţilor. Suportul pentru Charisma este asigurat de o echipă de calitate, care ţine strâns legătura cu utilizatorii, deoarece nu vrem să punem între noi şi client un mediu neutru, gen Contact center. Prin urmare, încurajăm relaţiile directe, în urma cărora oamenii noştri ajung să cunoască foarte bine organizaţia şi mediul de lucru al clienţilor.


Ce contează mai mult în procesul de vânzare: referinţele sau produsul?

Aş spune că nu se poate una fără cealaltă şi că un produs bun va avea, inevitabil, referinţe pe măsură. În mod curent, referinţele ajung să conteze la fel de mult ca funcţionalităţile produsului, mai ales pentru TotalSoft, care vinde în piaţa privată. Pe majoritatea verticalelor unde suntem prezenţi (producţie, leasing, retail, servicii medicale etc.), avem referinţe în primii 5 jucători, dar asta nu înseamnă că neglijăm produsul. Charisma evoluează permanent. Iniţial, ne-am focalizat pe funcţionalităţi noi, iar acum aducem îmbunătăţiri semnificative la nivel de interfaţă şi ergonomie.


Există un proces bine structurat de inovaţie în cadrul TotalSoft?

Bineînţeles, chiar dacă vindem prin referinţe, nu încetăm să aducem lucruri noi în Charisma. Acum mai bine de un an şi jumătate, am iniţiat un proces de inovaţie, prin care au loc întâlniri periodice între departamentele implicate în business-ul Charisma (product management, dezvoltare, marketing, vânzări, suport etc.) pentru a stabili direcţia strategică a produsului şi a analiza tendinţele tehnologice existente pe piaţă şi noutăţile pe care le vom adăuga în versiunile următoare. În urma acestui proces, Charisma a devenit un produs bogat în funcţionalităţi şi care poate purta eticheta „Tier 1“. Anul acesta, conferinţa utilizatorilor Charisma are ca motto expresia „Între inovaţie şi artă“, ceea ce arată direcţia în care ne îndreptăm.


Se apropie întâlnirea anuală a utilizatorilor Charisma. Care sunt principalele noutăţi pe care le anunţaţi la nivel de produs?

În mod curent, Charisma a atins o masă critică de funcţionalităţi şi configurabilitate, iar acum ne dorim să aducem îmbunătăţiri la nivel de ergonomie şi interfaţă, pentru a face mai plăcută experienţa de utilizare, dar şi pentru a creşte nivelul de productivitate. În esenţă, este vorba de o simplificare la nivel de interfaţă şi de o accesibilitate mai bună a functionalităţilor, ceea ce va face utilizarea mai intuitivă şi va creşte gradul de satisfacţie a utilizatorilor. Atingerea acestor obiective este posibilă prin utilizarea platformei „Adaptive“, dezvoltată de noi pentru a permite adăugarea de elemente de ergonomie şi mobilitate care să facă utilizarea sistemului mai simplă şi mai plăcută, după modelul aplicaţiilor şi device-urilor folosite acasă. Maturizarea platformei „Adaptive“ ne va permite, de asemenea, reducerea considerabilă a timpului de implementare a unor cerinţe specifice ale clienţilor. În mod curent, adăugarea unei funcţionalităţi trece printr-un ciclu complex de analiză, dezvoltare, testare şi validare, însă, foarte curând, clienţii vor putea face singuri aceste operaţiuni. Mobilitatea devine o componentă importantă, prin dezvoltări atât pentru tablete şi telefoane cu iOS, cât şi cu Android. Avem deja integrate în Charisma unele funcţionalităţi de analiză de business, eficientizare a forţelor de vânzări sau soluţii pentru piaţa medicală, cum ar fi fişa electronică a pacientului. De asemenea, vom adăuga şi funcţionalităţi de task management, pentru a face din Charisma o platformă de colaborare şi comunicare, precum şi un motor de căutare. Scopul este să oferim facilităţi de tip enterprise tuturor clienţilor noştri, fără o creştere a valorii de licenţiere. Toate aceste noutăţi vor fi anunţate la Zilele Charisma, care vor avea loc în 16-17 noiembrie.

Care sunt perspectivele din punct de vedere al verticalizării Charisma?

În ultimii ani, în dezvoltarea Charisma am pus accent cu precădere pe flexibilitate, pentru că piaţa ne cerea multe funcţionalităţi. Prin urmare, portofoliul bogat de funcţionalităţi, combinat cu know-how-ul de business, ne permite livrarea unor pachete predefinite pentru anumite verticale şi derularea unor implementări de tip „blitz“. Este vorba de un produs preconfigurat circa 90% şi vizăm verticalele unde avem deja mai multe referinţe: leasing, retail şi distribuţie, construcţii, servicii medicale. Clienţii vor simţi efectele în termeni de reducere a timpului şi a costurilor de implementare. Prin aceste pachete predefinite, clientul va accesa o serie de funcţionalităţi specifice industriei din care face parte, precum şi un catalog de best practices, ceea ce va face ca proiectul să nu fie luat de la zero. Astfel, acoperim, parţial, atât cerinţele unor dezvoltări personalizate, cât şi nevoia unei consultanţe de business, deoarece consultanţii TotalSoft cunosc foarte bine specificul clienţilor din aceste verticale. Într-o implementare ERP, valoarea serviciilor are o pondere destul de relevantă, în proiectele mari poate ajunge la circa 60% din valoare. Aceste pachete vor fi disponibile începând cu a doua jumătate a anului viitor şi vor reprezenta una dintre principalele schimbări în business-ul Charisma.


O tendinţă evidentă în ultima perioadă este adăugarea unui nivel de Business Intelligence peste ERP. Ce face TotalSoft din acest punct de vedere?

La nivel de Business Intelligence am schimbat complet abordarea. Preferăm să oferim clienţilor noştri cea mai puternică tehnologie existentă la ora actuală pe plan mondial şi am integrat tehnologia dezvoltată de americanii de la Tableau Software, lider mondial în vizualizarea datelor. Vorbesc despre o aplicaţie foarte intuitivă, atât din perspectiva configurării, cât şi a utilizării efective, şi care ne permite să avem funcţionalităţi foarte bogate. Mai important este că deja ne aflăm într-un proces de integrare a Tableau Software în Charisma, prin care vom adăuga componente de BI direct în ecranele de Charisma. Va fi un singur mediu, iar utilizatorul nu va fi nevoit să acceseze o altă aplicaţie pentru rapoarte şi analize. Avem preocupări şi pentru proiecte mai complexe de Business Analytics şi Data Mining, pe care însă le vom finaliza în funcţie de cererea existentă pe piaţă. Focusul curent este să combinăm în Charisma datele operaţionale cu cele analitice pentru identificarea trendurilor.


Cloud Computing-ul este o direcţie atractivă pentru TotalSoft?

Cloud Computing este un segment interesant pentru TotalSoft, mai ales că suntem deja activi pe Microsoft Dynamics CRM şi SharePoint în regim Software as a Service. Suntem în etapa în care definim foarte clar oferta de Software ca Serviciu, prin care noi să ne asumăm si zona de gestiune a infrastructurii şi administrare a aplicaţiilor, iar clientul, pentru un abonament lunar, să acceseze funcţionalităţile dorite. Avem în vedere şi servicii tipice de Cloud, însă cu precădere pentru aplicaţiile de HR şi Payroll, care sunt mai potrivite pentru acest canal de livrare.


Cum a evoluat business-ul Charisma din punct de vedere al orientării către pieţele externe?

Anul acesta am avut câteva proiecte foarte mari, cum ar fi Mic.RO, spre exemplu, care este departe de potenţialul maxim, Raiffeisen Leasing, cu care derulăm 3 proiecte mari în Slovacia, Cehia şi Rusia, sau Deutsche Leasing, în Polonia. Ieşirea pe pieţele externe este o realitate. În general, am mers alături de companii multinaţionale pentru care am finalizat implementări pe piaţa locală şi care au dorit extinderea proiectelor în alte filiale. Astfel, am implementat Charisma în diverse pieţe din regiune: Ucraina, Rusia, Grecia, Bulgaria, Cehia, Slovacia, Polonia, Serbia sau Austria. Definierea strategiei de abordare a pieţei externe este o activitate complexă, atât din punct de vedere al deciziei de a merge direct sau prin parteneri, cât şi la nivel de structură sau organizare.


Florin Manea, Director Tehnic TotalSoft, conduce departamentul R&D (Research & Development) şi se ocupă de direcţiile strategice în alegerile tehnologice pe care le face compania. Sarcina lui este să analizeze şi să evalueze tendinţele din domeniu, să le îmbrace în unelte şi metodologii şi să le livreze către colegii implicaţi în dezvoltare, pentru ca în final să devină funcţionalităţi noi în Charisma.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite