Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Investiţia în HR, fundament pentru expansiunea Romastru

27 Octombrie 2011




Mihaela Creţu, Business Development Manager


Romastru Trading şi-a propus să devină prima multinaţională farmaceutică românească, lansarea de branduri proprii în arii medicale cât mai diverse, simultan cu extinderea business-ului pe pieţele din Estul Europei şi din Orient, stând la baza acestei construcţii ambiţioase. Conştientă de faptul că succesul unei afaceri depinde în bună măsură de succesul investiţiei în HR, Romastru a reuşit să atragă în echipa sa un Business Development Manager valoros, Mihaela Creţu, care a înregistrat în scurt timp rezultate pozitive în activitatea strategică de cumpărare de licenţe pentru noi produse.

Treceţi în curând de cea de-a 9-a lună de activitate în cadrul Romastru. Care sunt lucrurile bune născute în acest interval?

La nivel de business mă mândresc cu faptul că, beneficiind de susţinerea colegilor mei, am reuşit dezvoltarea portofoliului de produse generice al companiei. Deşi am venit dintr-o industrie diferită, Real Estate, consider că am dobândit cunoştinţele necesare desfăşurării activităţii aferente funcţiei mele într-un timp destul de scurt, însă până la atingerea excelenţei mai sunt paşi de urmat.


Care sunt principiile după care vă ghidaţi în plan profesional?

Două sunt principiile după care mă ghidez, atât în viaţa de zi cu zi, cât şi în business: „Niciodată să nu presupui nimic” şi „I’ve found that luck is quite predictable. If you want more luck, take more chances. Be more active. Show up more often”, una din maximele lui Brian Tracy pe care
mi-am însuşit-o.


Din 2009, Romastru a intrat pe piaţa de generice prin lansarea primelor branduri proprii. Cum decurge procesul licenţierii unui nou produs?

Aducerea pe piaţă a unui nou produs este un proces dificil şi de durată. De obicei se pleacă de la cercetarea pieţei, conform criteriilor proprii companiei noastre. Se identifică astfel un produs „de interes” sau „cu potenţial”, dar, în mod general, două lucruri sunt avute permanent în vedere: competiţia şi nivelul pieţei respectivului produs. Dacă în urma cercetării un produs îndeplineşte toate sau majoritatea criteriilor noastre se trece la etapa găsirii partenerului care să ne poată pune la dispoziţie produsul respectiv. Odată partenerul identificat se începe negocierea. Semnarea contractului reprezintă încheierea unei etape.


Următorul pas: înregistrarea produsului la autorităţile competente. Strategia Romastru este de a lansa branduri proprii, în consecinţă fiecare produs primeşte un nume. Pentru aceasta se merge fie pe varianta „in-house”, fie pe varianta colaborării cu o firmă de creaţie. Numele ales este verificat din punct de vedere al posibilităţii înregistrării lui, astfel încât să nu încălcăm drepturile de proprietate intelectuală ale produsului unei alte companii. Dacă denumirea este validată, urmăm procedura înregistrării produsului până la primirea APP-ului (autorizaţia de punere pe piaţă) de la autorităţi.


Interacţionaţi cu culturi diferite, cu oameni diferiţi, de pe diverse continente. Cum îşi pune multiculturalitatea amprenta asupra dimensiunii profesionale şi umane?

Principiile cazone nu îşi au locul într-un astfel de business. În interacţiunea cu oameni aparţinând unor culturi diferite, flexibilitatea este cel mai important „asset” pe care trebuie să îl deţii. Trebuie să fii conştient că propriul eu nu se constituie în model de referinţă. În stabilirea unei relaţii de colaborare eficiente, diferenţa dintre culturi se diminuează datorită faptului că oamenii sunt, prin natura lor, empatici. A ajunge la persoana de business înseamnă a cunoaşte iniţial, din punct de vedere uman, partenerul de discuţie. Trebuie să fii pregătit să accepţi că există diversitate şi, cel mai important, să respecţi această diversitate, să i te adaptezi: plecând de la simple gesturi, modul de a susţine o conversaţie, vestimentaţie şi terminând cu felul în care negociezi atingerea obiectivului final. Reuşeşti astfel să îţi lărgeşti orizontul şi să îţi reduci doza de superficialitate, existentă în fiecare dintre noi.


Ce obiective v-aţi fixat pentru următorul an?

Principalul obiectiv pentru anul următor este, în mod evident, continuarea dezvoltării portofoliului de produse generice Romastru. În paralel, îmi îndrept atenţia către reconstrucţia site-ului Romastru. Evoluţia dinamică a companiei remodelează legătura noastră cu partenerii şi colaboratorii, impunând un mod de abordare interactiv. Astfel, dorim să oferim rapid şi eficient toate informaţiile necesare privind direcţiile activităţii noastre.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite