Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Mobilitatea în business, mai actuală ca niciodată

27 Octombrie 2011



Aproape 80% dintre români îşi verifică dispozitivul mobil înainte de a pleca de la birou, potrivit unui sondaj realizat de către compania Intel România, realizat în ţara noastră şi în alte 15 ţări din regiunea Europa, Orientul Mijlociu şi Africa.


Cifra asta ne spune multe. Ne spune, în primul rând, că suntem nedespărţiţi de telefonul mobil, care nu mai este demult doar o simplă unealtă pentru convorbiri telefonice, ci a fost transformat într-o platformă complexă de lucru.


Spre exemplu, cu smartphone-ul poţi deschide televizorul acum, poţi lucra în timp real, cu alţi colegi simultan, la un document Excel, folosindu-te chiar şi de funcţiile complexe ale programului.


Avem şi cifre oficiale, proaspete, oferite de către Samsung România, care de la începutul anului a ajuns la o cotă de 40% pe piaţa de smartphone-uri din România. Potrivit oficialilor acestei companii, peste 600.000 de smartphone-uri se vor fi vândut până la sfârşitul anului la noi în ţară.


Mergând mai departe, într-un strat superior, avem la dispoziţie unelte care ne ajută în viaţa de zi cu zi, în activitatea pe care o desfăşurăm la job sau care sunt folosite pe scară industrială. Cu alte cuvinte, mobilitatea ne este conferită, spre exemplu, de laptopuri, tablete PC, harduri minuscule pe care încap tera de informaţie sau proiectoare uşoare ca un laptop, pentru care nu ai nevoie decât de un stick de memorie ca să-ţi faci prezentările.


Mobilitatea la nivel de corporaţie

Lucrurile devin interesante când tehnologia de acest gen este folosită pentru a deservi nu un om, ci sute de oameni. Mobilitatea este ca o gură de oxigen pentru marile corporaţii, care trebuie să-şi adapteze rapid modul în care fac business, odată cu schimbările pe care le impune piaţa pe care activează.


Nevoia de mobilitate nu există de azi, de ieri, ci de ani de zile. Avem un exemplu. FAN Courier ese cea mai mare companie de curierat din România, care administrează în toată ţara peste 60.000 de expediţii şi are o flotă auto de peste 1.500 de maşini. Toţi angajaţii săi, care merg pe teren, sunt dotaţi cu dispozitive mobile, cu ajutorul cărora angajaţii transmit informaţiile către un centru de date.


Mai nou, s-au inventat soluţii care combină mobilitatea pe care ţi-o conferă telefonia mobilă, cu mobilitatea de business, pe care ţi-o conferă un cititor de coduri de bare, spre exemplu. Un astfel de dispozitiv este Honeywell 6000 ScanPhone, comercializat în România de compania Smart ID.


Device-ul acesta are la un loc mai multe tehnologii decât poate spera oricine. E smartphone, ştie VoIP (voice over IP), are GPS şi poate scana coduri de bare, având disponibilă tehnologia de introducere a datelor în mod automat.


Nu doar producătorii din telecom s-au adaptat cerinţelor pieţei, ci şi producătorii de echipamente de birou, care sunt nevoiţi să se reinventeze, practic. Un exemplu este HP, unul dintre cei mai mari producători din lume de echipamente de imprimare.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite