Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Megatrend în mobilitate – Angajatul productiv este mobil şi hiperconectat

28 Octombrie 2011



Pe măsură ce echipamentele industriale devin din ce în ce mai complexe din punct de vedere al tehnologiilor dezvoltate şi din ce în ce mai simplu de folosit din punct de vedere al funcţionalităţilor incluse, tot mai mulţi angajaţi ajung să fie hiperconectaţi. Graniţa dintre echipamentele comerciale şi echipamentele industriale s-a micşorat deja vizibil odată cu nevoia şi disponibilitatea angajaţilor de a accesa informaţii oriunde şi oricând este necesar. La fel au dispărut şi graniţele tradiţionale dintre birouri şi operaţiunile din teren. Angajatul mobil, indiferent de domeniul în care lucrează – în logistică şi transporturi, poştă, sănătate, utilităţi, telecom, producţie, vânzări, servicii în teren – are nevoie de acces instant, rapid, eficient la o multitudine de resurse care îl ajută să răspundă tot mai prompt unor clienţi extrem de bine informaţi.

Angajatul mobil este angajatul hiperconectat. Are acces în timp real la toate aplicaţiile de business de care are nevoie, ERP, CRM, WMS, SFA, WFMS etc. Poate emite/printa facturi instant, poate încasa facturi, poate executa comenzi şi accesa stocuri, poate oferi informaţii comparative despre produsele companiei şi cele existente pe piaţă, poate instrui în timp real forţa de vânzări de pe teren şi poate răspunde solicitărilor primite de la clienţi pe multiple canale de comunicare, poate verifica etapele echipamentelor aflate în mentenanţă, dacă şi când au fost livrate piesele de schimb, când s-au facut reparaţii şi verificări ale unor instalaţii, cine şi când a realizat o lucrare pe teren, costurile totale de deţinere a unor echipamente, etc.


Trei echipamente mobile industriale de ultimă generaţie, lansate şi recomandate în ultimele două luni de specialiştii companiei SmartID Dynamics , oferă o astfel de complexitate şi contribuie la creşterea productivităţii angajaţilor, la reducerea costurilor cu investiţiile şi mententanţa echipamentelor.

Motorola ET1(foto sus) este prima tabletă industrială cu android care răspunde unei nevoi de securitate absolută a informaţilor din orice business. Include funcţionalităţi specifice mediului de afaceri, precum scanner de coduri de bare, cititor de benzi magnetice, două camere foto şi are integrate funcţionalităţi specifice echipamentelor comerciale – telefon, email, etc. ET1 este echipată cu tehnologie de protecţie şi acces pe bază de parolă ce permite folosirea acesteia de către mai mulţi membri ai unei echipe. Parcul de echipamente al unei companii poate fi redus prin folosirea tabletelor Motorola ET1 cu cca 40%.


Honeywell Dolphin 6000(foto stanga) este un smartphone care combină în mod inteligent funcţionalităţile unui telefon mobil cu cele ale unui computer mobil industrial cu scanner de coduri de bare integrat. Honeywell Dolphin 6000 deţine toate instrumentele necesare pentru automatizarea operaţiunilor de colectare a datelor pe teren, este echipat cu cele mai noi funcţionalităţi destinate colectării informaţiilor, imaginilor şi comunicării în timp real, ceea ce îl face extrem de util angajaţilor care lucrează în vânzări, curierat, utilităţi, securitate sau pe o parte de logistică.


Motorola WT4090 VOW este un computer mobil, hands free cu control vocal, care permite angajaţilor să transporte diverse obiecte în timp ce interacţionează vocal cu echipamentul prin intermediul unor aplicaţii extrem de performante. Reduce erorile specifice proceselor din industria de logistică şi contribuie cu succes la reducerea costurilor şi la creşterea productivităţii angajaţilor. Include funcţionalităţi de scanare a codurilor de bare 1D/2D, suport pentru recunoaşterea vocii, motoare de transfer text-în-vorbire (text-to-speech), voice-over-WLAN (VoWLAN).



Zebra RW 420(foto sus) este ideală pentru printarea facturilor şi chitanţelor pe teren. Cu un design ergonomic, este extrem de uşoară şi are dimensiuni reduse. Este robustă, oferă o calitate a printării excelentă, permite o multitudine de opţiuni wireless, cititor de carduri, accesorii integrate cum sunt suportul pentru maşină şi încărcătorul. Cu o interfaţă intuitivă, uşor de folosit, poate printa fişe pentru service pe teren, chitanţe POS, etichete de identificare a mijloacelor fixe, diverse etichete specifice laboratoarelor, spitalelor şi policliniclor, tickete, legitimaţii temporare, citaţii etc. În plus, tehnologia de printare termală este o soluţie ieftină şi fiabilă pentru printarea pe teren.


O caracteristică a acestor echipamente este aceea că sunt construite pentru a fi folosite în medii dificile de lucru - căldură sau frig, noroi, praf şi umiditate crescute, căderi repetate de la mare înălţime. Acest lucru înseamnă că sunt mult mai rezistente decât echipamentele comerciale, au o durată de viaţă mult mai mare, costul total de deţinere fiind mult mai mic. Sunt echipate cu baterii rezistente ce permit menţinerea productivităţii pe întreaga durată a unui schimb de lucru. De asemenea, managementul, actualizarea şi diagnosticarea service-ului pentru echipamentele mobile aflate într-o reţea pot fi realizate centralizat, dintr-o singură locaţie. Personalul IT poate pregăti echipamentele şi accesoriile pentru folosirea iniţială, iar update-urile necesare, complianţa cu politicile prestabilite, monitorizarea şi verificarea aplicaţiilor, precum şi rezolvarea problemelor de funcţionare eronată, pot fi realizate de la distanţă.


Integrate cu aceste echipamente de mare performanţă sunt aplicaţiile de trasabilitate, automatizarea proceselor de livrare şi încasare facturi, curierat, managementul activelor sau managementul depozitelor. “Cu ajutorul unei aplicaţii care automatizează procesele de livrare şi încasare a facturilor unei tablete Motorola ET1 sau a unui smartphone Honeywell Dolphin 6000 şi a unei imprimante mobile, fie ea Zebra RW 420 sau QLN 320, un angajat poate emite facturi şi chitanţe şi poate încasa pe teren sumele aferente unor abonamente, servicii de mentenanţă, livrări la domiciliul clienţilor etc. Operaţiunea este extrem de simplă. Soluţia Smart Cash de la SmartID este instalată pe un terminal mobil, automatizând complet fluxul operaţional. Aplicaţia preia informaţiile necesare direct din ERP, le stochează în baza de date a aplicaţiei back-office, realizează transferul informaţiilor către terminalele mobile şi înregistrează livrările şi încasările cu ajutorul tehnologiei codurilor de bare. La final, informaţiile colectate sunt analizate şi furnizate sub forma unor rapoarte referitore la ce/câte activităţi au desfăşurat angajaţii de pe teren, ora de
executare a activităţilor, sau ce date au cules/introdus - încasări, clienţi vizitaţi, raport borderou etc. O astfel de soluţie poate suporta până la sute de utilizatori simultani, în timp ce contribuie la creşterea productivităţii angajaţilor şi a cashflow-ului companiei şi la reducerea costurilor totale de deţinere a echipamentelor”, declară Romeo Iacob, Managing Partner, SmartID Dynamics, România.


Indiferent de ce nevoi de automatizare a operaţiunilor din teren ar putea avea o companie - de la planificarea, evaluarea, achiziţia echipamentelor, implementarea de soluţii complexe de mobilitate şi până la suportul acordat echipelor interne - compania SmartID Dynamics poate oferi soluţii de mobilitate complete, cu suportul celor mai avansate tehnologii mobile existente în acest moment pe piaţă. Rezultatul este o soluţie complet personalizată, care creşte productivitatea angajaţilor în timp ce reduce agresiv costurile de achiziţie a echipamentelor şi soluţiilor. Cu ajutorul soluţiilor dezvoltate de SmartID Dynamics, parcul de echipamente şi costul total de deţinere al acestuia se reduce cu peste 40%.


Alexandru Batali



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite