Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Social Media şi IT-ul romānesc

29 Noiembrie 2011



Cu aproximativ 3 milioane de utilizatori pe Facebook, peste 500 de mii conturi pe LinkedIn, sute de forumuri şi comunităţi online şi zeci de blogguri, Social Media din spaţiul .ro înregistrează o adevărată explozie. Companiile din România nu rămân externe fenomenului, ci încearcă să se prezinte cât mai atractiv în acest mediu, industria IT fiind unul dintre segmentele cu o reacţie relativ timpurie. Prin urmare, sunt destul de mulţi jucători care şi-au definit o strategie în această direcţie, chiar dacă termenul strategie este poate prea pretenţios în acest context, iar abordarea nu este una de masă.
Evident, există diverse nuanţe, iar IT-ul orientat spre consumer este cu mai mulţi paşi înaintea celui de business.


Prezenţa companiilor din IT-ul de business în Social Media înseamnă pagini proprii pe FaceBook, bloguri oficiale, conturi şi grupuri de discuţii pe LinkedIn, postări pe Twitter etc. şi acţiuni de promovare pe canale specifice Social Media. Adică, în general, o abordare unidirecţională apropiată de marketingul tradiţional.


Un marketer dintr-o companie de IT îmi relata recent cât de complicat este să derulezi o campanie de advertising pe LinkedIn. Este însă o astfel de campanie cea mai bună „exploatare“ a celebrei comunităţi de business? Probabil că nu şi tind să cred că eficienţa unui instrument agresiv de promovare este minimă în acest context. În universul Social Media cuvintele puternice sunt influenţă, review, vocea clientului, lobby, referinţă etc., iar companiile ar trebui să se conformeze. Pe LinkedIn, cu siguranţă că, în locul unei campanii tradiţionale de promovare, mult mai eficientă ar fi implicarea unor angajaţi care să prezinte şi să susţină anumite concepte şi tehnologii sau chiar să ofere sfaturi într-o manieră neutră din punct de vedere comercial. Chiar dacă vendorii se integrează, Social Media va rămâne un spaţiu dedicat discuţiilor şi interacţiunilor dintre clienţi, iar primii ar trebui să urmărească şi să asculte, iar acolo unde se poate să influenţeze discret direcţia sau să intervină oficial pentru rezolvarea unei probleme dacă situaţia o cere.


Deocamdată, IT-ul românesc face cu precădere informare şi advertising, însă experienţa se acumulează, iar schimbarea de direcţie nu va întârzia să apară. Un element esenţial în acest proces va fi şi înţelegerea faptului că Social Media necesită implicarea întregii companii şi nu doar a 2-3 angajaţi de la PR şi Marketing.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite