Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Sistemele informatice şi procesele de afaceri. Adaptarea aplicaţiilor informatice la procesele de lucru sau schimbarea modului de lucru?

29 Noiembrie 2011




Acest demers s-a dovedit a fi unul păgubos, deoarece echipele de analiză au fost copleşite de complexitatea proceselor de lucru ale beneficiarului, timpul necesar absorbţiei corecte a tuturor informaţiilor în vederea identificării unui mod optim de lucru a fost foarte lung şi a dus la prelungirea excesivă a etapelor de analiză şi de proiectare, iar timpul rămas pentru dezvoltare şi implementare a devenit insuficient. În plus, implicarea viitorilor utilizatori nu a fost suficientă, iar echipa de proiect a beneficiarului (formată preponderent din personal IT) nu a găsit pârghiile necesare pentru a “forţa” luarea unor decizii care afectau modul de lucru.


Consultanţa BPR


O abordare care a dat rezultate foarte bune, mai ales în cazul unor proiecte de anvergură, este aceea ca implementarea unui nou sistem de aplicaţii software să fie precedată de un proiect de consultanţă care să îşi propună exclusiv analiza proceselor de lucru existente, documentarea acestora şi identificarea potenţialului de optimizare a acestor procese (Business Process Re-engineering).


O astfel de abordare este indicată deoarece o firmă de consultanţă specializată în analiza proceselor de afaceri poate furniza un serviciu de analiză mai eficient şi mai bine structurat decât o firmă a cărei specializare constă în dezvoltarea aplicaţiilor informatice, având în plus şi avantajul unei obiectivităţi crescute, neinfluenţată de eventuale restricţii tehnologice. De asemenea, un astfel de proiect de consultanţă este perceput ca fiind unul “de business”, şi nu unul IT, astfel încât implicarea nivelelor manageriale de decizie este mai mare decât în cazul unui proiect care are ca finalitate o soluţie tehnică şi care este, în cele mai multe situaţii, catalogat ca fiind unul IT, fiind astfel delegat spre implementare compartimentului IT al organizaţiei beneficiare.


Un alt beneficiu al unei astfel de abordări constă în faptul că descrierea proceselor care vor trebui automatizate poate fi prezentată potenţialilor furnizori de servicii de dezvoltare software ca parte a documentaţiei de atribuire a contractului de dezvoltare a aplicaţiei software, astfel încât aceştia să poată realiza o evaluare corectă a efortului de dezvol-tare necesar pentru finalizarea proiectului.


Se evită astfel problemele care apar des în cadrul proiectelor de implementare a sistemelor de aplicaţii informatice datorită slabei documentări a cerinţelor în cadrul documentaţiei de atribuire şi a diferenţelor mari între ceea ce s-a solicitat şi ceea ce trebuie de fapt implementat, diferenţe care sunt sesizate însă doar după demararea proiectului şi care, în cele mai multe cazuri, duc la dispute între partenerii de implementare.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite