Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Mediul online, o oportunitate pentru piaţa locală de Document Management

29 Noiembrie 2011




Alin Niţă, Director General FivePlus Solutions


FivePlus Solutions a sărbătorit luna aceasta 5 ani de la înfiinţare, din care ultimii doi au fost marcaţi din plin de perioada de criză economică. Şi totuşi, în acest interval de timp, compania a adunat peste 100 de referinţe în portofoliul de clienţi. Un rezultat meritoriu, atât din perspectiva „vârstei“, cât şi a climatului economic, a cărui „reţetă“ ne-a fost deconspirată de către Alin Niţă, director general FivePlus Solutions.


- Care este „reţeta” acestui rezultat, a devenit piaţa locală mult mai interesată de soluţiile de Document Management (DM)?

- Chiar dacă ne aflăm la ani buni de la lansarea conceptului de DM, interesul pentru astfel de soluţii trebuie în continuare creat şi explicat. În spatele conceptului de management de documente se regăsesc noţiuni de comunicare, colaborare, automatizare a proceselor şi o abordare orientată către eficienţă şi productivitate a clientului. În jurul acestor idei am încercat diferite moduri de abordare a pieţei, aducând soluţii complementare, furnizând servicii pe tehnologie şi extinzând portofoliul de soluţii către mediul online. Mare parte din referinţe am realizat-o pe acest gen de proiecte, iar diversificarea ofertei a avut un impact direct asupra creşterii numărului de clienţi. Astfel, am valorificat şi dezvoltat competenţele deţinute, iar cunoştinţele din zona proceselor de organizaţie le-am valorificat în abordarea unor proiecte specifice, personalizate, la care am adăugat servicii specializate, bazate pe competenţele deţinute pe tehnologia IBM. Totodată, am venit cu noi servicii în zona de eLearning şi am început să exploatăm cât mai mult zona de online, webdesign, identitate vizuală şi promovare.


- Ce transformări a suferit soluţia de management al documentelor ofertată de FivePlus Solutions?

- Soluţia DocPlus a evoluat şi continuă să evolueze pe baza feed back-ului utilizatorilor la care a fost şi este implementată. Am rafinat continuu posibilităţile de configurare a soluţiei standard, astfel încât acum oferim o mai bună încadrare în cerinţele beneficiarului şi scurtăm semnificativ durata de implementare, fără însă ca să ne abatem de la standardul produsului. Adaptarea soluţiei la cerinţele pieţei a fost facilitată de tehnologia IBM Lotus pe care am adoptat-o în dezvoltare şi am încercat să ţinem pasul cu performanţele oferite de platforma Lotus, care a evoluat continuu.


- Ce noi direcţii de business aţi dezvoltat în ultima perioadă?

- Când a început să se facă simţită criza economică am decis, împreună cu echipa mea, să investim într-o direcţie care să valorifice mai bine mediul online. Am dezvoltat CMSPlus, un produs propriu pentru administrarea site-urilor, care ne permite abordarea cu mai mult profesionalism a site-urilor WEB, şi OptimizarePlus, un serviciu oferit clienţilor pentru o mai bună poziţionare în căutările din internet şi promovare online. A fost o decizie bună pentru că tot mai multe companii doresc să fie prezente în mediul online, iar majoritatea operaţiunilor se mută în această zonă. Rezultatele s-au concretizat în creşterea portofoliului de clienţi, dar şi în dezvoltarea de funcţionalităţi care automatizează anumite procese ale acestora. Am valorificat experienţa specialiştilor noştri pe domeniul eLearning şi am continuat cu dezvoltarea de conţinut pentru aceste sisteme. Acum, FivePlus înseamnă mai mult decât document management şi reuneşte mai multe branduri – DocPlus, BusinessUp, OptimizarePlus, CMSPlus – şi vom continua să ieşim în piaţă cu noi soluţii.


- Ce rezultate aţi înregistrat anul acesta şi ce estimări aveţi pentru 2012?

- Ajustările şi adaptarea la perturbările pieţei pe care le-am efectuat pe parcurs ne-au permis să diminuăm efectele crizei. Iar rezultatele financiare ale anului 2011 sunt încurajatoare, raportat la 2010. Pentru anul viitor estimăm o creştere de cel puţin 25%, atât la nivel de venituri, cât şi ca personal. Suntem optimişti şi, în acelaşi timp, pregătiţi să facem faţă cerinţelor şi provocărilor pieţei. Mai ales că vrem să abordăm şi alte pieţe pe care acum nu le acoperim, inclusiv să ne facem intrarea în pieţele externe.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite