Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Realizarea unei familii de compresoare cu şurub pentru industria gazieră

30 Noiembrie 2011




După documentaţia de execuţie finalizată de INCD Turbomotoare-COMOTI, s-a realizat ansamblul general care a fost testat pe standul COMOTI pe aer.


Stand teste pe aer


Compresorul cu şurub cu injecţie de ulei tip CHP 220

Începutul fiind făcut, CU90 HP respectiv semnalele venite de la clienţi au impus abordarea realizării unui nou compresor cu presiune de refulare de 45 bara şi debit de gaz de 5000 Nm3/oră. Ca posibile aplicaţii menţionăm:

- înlocuirea vechilor compresoare cu piston 10GKH, care sunt încă utilizate pentru gaz-lift de PETROM –OMV
- compresoare cu presiune de refulare de 40..45 bara utilizate pentru transport în conductele naţionale. Politica TRANSGAZ şi ROMGAZ este de creştere a presiunii de transport în conducte, în anii urmatori
- solicitări venite din partea unor clienţi din România/străinătate referitoare la compresoare cu presiune mare de refulare.


Compresorul CHP 220 asamblat

În parteneriat cu CITY UNIVERSITY London şi firma GHH Rand Germania, INCDTurbomotoare COMOTI a abordat realizarea compresorului cu şurub cu injecţie de ulei tip CHP 220 cu parametrii de funcţionare :

- presiune de aspiratie 4,5 bara
- presiune de refulare 45 bara
- debit refulat 5000 Nm3/oră
- gaz vehiculat gaz metan.

La CITY UNIVERSITY London -Centrul pentru Tehnologia Compresoarelor Volumice, condus de prof. N. Stosic, s-a realizat optimizarea proiectării compresorului cu şurub cu parametrii specificaţi. S-au considerat diferite combinaţii de număr de lobi/rotor, în final alegându-se configuraţia 4/5, considerată cea mai potrivită, dacă ne referim la forţele mecanice mari care apar datorită presiunii de refulare mari, respectiv raportului mare de comprimare, în condiţiile în care se solicită realizarea unei eficienţe bune. Totodată se răspundea şi solicitării de a realiza un compresor cu dimensiuni cât mai reduse, cu performanţe ridicate. Progresele rapide în domeniul modelării matematice, simularea pe calculator, cumulate cu datele experimentale obţinute în standurile de experimentare, au condus la analize minuţioase şi, în final, la optimizarea proiectării.

După determinarea soluţiei optime s-au definit:

- coordonatele profilului împreună cu datele necesare pentru fabricarea rotorului
- dimensiunile generale ale compresorului
- calculul performanţelor, respectiv forţele în lagăre.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite