Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Piaţa IT&C are nevoie de studii pe segmente de nişă

30 Noiembrie 2011




Laurenţiu Popescu, Country Manager IDC România


Deşi piaţa IT&C românească nu duce lipsă de studii dedicate, realizate de companiile de cercetare de piaţă şi consultanţă IT&C sau de alte instituţii publice, totuşi se simte nevoia unor studii pe segmente de nişă. Lucru confirmat nu doar de consultanţi, ci şi de reprezentanţii unor companii IT.

IDC România realizează în ţara noastră cam aceleaşi studii pe care le face şi în Polonia, Ungaria sau Cehia, ţările cu cele mai dezvoltate pieţe IT din regiune.


„Însă, în ultimii ani, companiile au devenit mult mai interesate de studii pe segmente specifice, de nişă, şi mai puţin interesate de rapoartele standard, astfel că numărul proiectelor de consultanţă a crescut exponenţial. În Europa de Vest, de exemplu, există studii pe diverse sub-pieţe funcţionale ale celor 4 mari categorii de IT (Software, Servicii IT, Hardware şi Telco), tocmai datorită fragmentării pieţei; în zona noastră nu cred că ar exista un interes suficient de mare care să justifice, să spunem, un raport standard dedicat pieţei funcţionale de training IT, care acum este inclusă într-un raport general privind întreaga piaţă de servicii IT în România”, spune Laurenţiu Popescu, country manager IDC România.


Gartner nu a observat o cerere mare de studii despre piaţa din România din partea clienţilor companiei, care sunt în mare parte utilizatori de tehnologie, nu producători sau vendori.


„Ei nu au nevoie de studii, au nevoie de suport pentru a lua decizii, ceea ce le oferim cu succes; cererea din partea vendorilor este luată în considerare împreună cu dimensiunea pieţei de IT&C şi maturitatea acesteia. În România, piaţa este încă destul de bazată pe hardware, tranzacţională şi mai puţin competitivă când discutăm despre serviciile mature. Încă vedem o diferenţă între România şi alte ţări din Europa Centrală şi de Est în a înţelege, utiliza şi respecta drepturile de proprietate intelectuală”, spune Diana Enache, Gartner Sr. Account Executive pentru România.



Eugen Schwab-Chesaru


Eugen Schwab-Chesaru, Managing Director Eastern Europe Pierre Audoin Consultants (PAC), consideră că unul din principalele motivele pentru care în România nu sunt multe studii referitoare la piaţa IT&C este piaţa foarte mică, prin urmare şi bugete mici alocate pentru cercetare de piaţă, în condiţii de eforturi mult mai mari decât într-o piaţă mare/matură pentru culegere de informaţii şi înţelegere a fenomenelor.


„Ar mai fi lipsa educaţiei cu privire la bazarea unui business pe o strategie conformă cu analize de piaţă şi piaţa dependentă de ilogica licitaţiilor/proiectelor publice, de unde rezultă o lipsă de interes pentru analize de piaţă care pot fi neconcludente într-un mediu
de business viciat”, adaugă Eugen Schwab-Chesaru.


Ce studii se fac?

Compania Gartner e prezentă de 4 ani pe piaţa din România. În ultimul an şi jumătate, România a fost inclusă parţial sau complet într-un număr de aproximativ 40 de note de cercetare. Gartner monitorizează anual investiţiile în IT ale companiilor mari, realizează sondaje în comunitatea CIO anual, actualizează regulat studiile despre România ca destinaţie pentru serviciile off-shore, urmăreşte evoluţia cotelor de piaţă şi realizează prognoze pentru segmentele de piaţă de Hardware, Enterprise Software şi dispozitive mobile, validează referinţele locale oferite de companiile care candidează pentru apariţia în studiile Magic Quadrant.


„Mă ocup personal de promovarea companiilor IT locale către Gartner şi, din această perspectivă, mă interesează în mod deosebit cele care aduc inovaţie în produsele sau serviciile pe care le oferă şi sunt competitive la nivel global sau măcar regional – aceştia putând să se califice pentru apariţia în Magic Quadrants/Market Scopes/Cool Vendors Reports. De asemenea, ne interesează proiectele mari de BI sau CRM, care ar putea participa la Gartner CRM/BI European Awards”, spune Diana Enache.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite