Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> Educatie >> Stiri si comunicate

A opta editie a Intel Education Summit a avut loc la Salamanca

02 Decembrie 2011



Compania Intel si guvernul regional din Castilla si Leon din Spania au organizat cea de-a opta editie a Intel Education Summit (24 si 25 noiembrie 2011 in Salamanca) in care s-a discutat despre rolul tehnologiei informatiei in reformarea educatiei pentru a le dezvolta elevilor noi abilitati necesare secolului XXI.


Regiunea Castilla şi León a fost aleasă de Intel drept gazdă a Intel Education Summit, deoarece este lider în implementarea şi folosirea tehnologiei în educaţie prin proiectul „Estrategia Red XXI”, fiind considerat o strategie cheie pentru educaţie. Guvernul regional foloseşte instrumente precum comunitatea de dezvoltare profesională Intel Teach Advanced Online & Collaborative pentru a susţine educatori foarte talentaţi şi pentru a-i ajuta să se folosească de practicile pedagogice ale secolului XXI şi de tehnologie. Sistemul ajută la reformarea educaţiei prin cererea de training de calitate, resurse, suport şi instrumente de colaborare dezvoltate de pedagogi pentru pedagogi.


Martina Roth, director Global Strategy, Research, Policy, Intel, Corporate Affairs a deschis summit-ul Intel, subliniind nevoia unei transformari sistemice a educatiei.
„Elevii ar trebui evaluati zilnic, pentru a-i scapa de aceasta teama de evaluare. Ar trebui evaluati zilnic, nu pentru ca ar trebui sa-i criticam, ci pentru a le imbunatati activitatea. Profesorii care fac aceste evaluari trebuie sa inteleaga acest lucru si trebuie sa promoveze acest tip de evaluari (…).
E important modul in care fiecare guvern vede importanta educatiei in societate. Avem date statistice care arata ca nu toate tarile care au investit cel mai mult in educatie sunt si cele mai de succes. Raspunsul nu este investitia masiva in educatie. Acesti bani trebuie insa cheltuiti cu intelepciune. (…) Sprijinim programe comunitare in interiorul tarilor, dar asta nu e destul. Schimbarea vine atunci cand guvernul pune in aplicare o strategie de dezvoltare. Un politician responsabil trebuie sa gandeasca pe termen lung, nu pe durata mandatului sau. Sa ia in calcul criterii de calitate si sa se gandeasca la populatie. Sa nu se sperie de anumiteprograme care se desfasoara pe termen lung. E o tactica sa implementezi ceva pe termen scurt, dar asta nu te ajuta pe termen lung. Mediul IT&C este de mare ajutor in educatie si ajutam tarile care nu sunt atat de avansate in acest domeniu sa beneficieze de experienta tarilor mai avansate. Daca liderul unei tari este angajat, schimbarile se vad mai rapid. Angajamentul pe care si-l iau liderii este extrem de important, nu numai la nivel de ministru al educatiei, ci si la nivel de prim-ministru”, a declarat Martina Roth (Foto stanga, alaturi de Danny Arati si Bernadette Andrietti).


Conform reprezentantei Intel, compania investeste 100 de milioane de dolari pe an in educatie. Ea a facut referire si la Intel Teach, programul de dezvoltare profesională al Intel, anuntand ca a fost urmat de o cifra record de 10 milioane de pedagogi, care au integrat tehnologia în cadrul lecţiilor lor. Absolvenţii Intel Teach au educat peste 300 de milioane de elevi în lume.



40% din elevii din Castilla y León sunt in zona rurala
Fernando Sanchez Pascuala, Director General pentru Politici Educaţionale şi Ministrul Educaţiei al regiunii Castilla y León a declarat ca 40% din elevii din regiunea pe care o conduce sunt in zona rurala.
„Din 4 euro investiti in infrastructura in educatie, 3 euro sunt pentru elevii din zona rurala. E important ca cei din zona rurala sa beneficieze de aceleasi conditii ca cei din zona urbana”, a declarat Fernando Sanchez Pascuala.


Familia – element esential in procesul de educatie
Lord Jim Knight, fost ministru al educatiei in Anglia, a subliniat importanta lucrului profesorilor cu parintii, pentru a motiva copiii sa mearga la scoala.
„Angajamentul parental este extrem de important. Parintii trebuie implicati intr-o asemenea masura, incat acestia sa fie cei care ii trag de maneca pe profesori, in legatura cu rezultatele la invatatura ale copiilor lor, cu mediul in care acestia invata, cu rezultatele obtinute de profesorii copiilor lor la clasa. De asemenea, trebuie sa-i ascultam pe copii, sa le aflam dorintele si sa ii provocam sa invete. Vrem sa includem divertismentul in sistemul educational, pentru a motiva elevii. Ne asteptam ca profesorii sa devina modele pentru elevi. Ceea ce ii invatam pe copii trebuie sa fie relevant pentru vietile lor, fie ca suntem parinti, fie profesori”, a mai spus Lord Jim Knight.
Jim Knight a dat exemplul Elvetiei, in care social media este inclusa in curicula.
„Trebuie sa crestem utilizarea IT&C in salile de curs, pentru a imbunanati sistemul de educatie. Trebuie sa implicam atat parintii, cat si elevii in acest proces. S-a observat ca elevii sunt mult mai motivati in a-si face temele acasa, de aceea trebuie implicate si familiile in acest proces”


Shelley Shott, Corporate Affairs, Intel a tinut sa precizeze ca elevii sunt familiarizati cu tehnologia, dar nu cu modul in care IT&C-ul poate aduce productivitatea intr-o industrie.
„Profesorii ar trebui sa-si dezvolte in mod continuu abilitatile, pentru ca viata din jurul nostru s-a schimbat. Cand ministerele implementeaza aceste tehnologii trebuie sa se gandeasca la dezvoltarea profesionala a profesorilor, pentru ca odata ce organizezi infrastructura, ai nevoie de oamenii care s-o foloseasca. Dureaza de la 2 pana la 4 ani pentru a implementa ceva intr-o clasa.
Avem nevoie de ingineri si trebuie sa le asiguram acestor copii educatia necesara, pentru ca in 20 de ani sa avem acesti ingineri (…). Intr-o companie ca Intel e vorba de colaborare intre mai multe culturi, pentru ca aici lucreaza oameni care vin din diferite tari. E nevoie ca acesti copii sa invete ce inseamna diversitatea, sa colaboreze cu ceilalti. Daca elevii sunt educati, economia unei tari se va imbunatati”, a mai spus Shelley Shott.


Danny Arati, Education Manager Europe, Intel a confirmat inca o data faptul ca parintii trebuie sa se implice si sa produca aceste schimbari in sistemul educational.
„In ceea ce priveste masurarea efectelor aduse de programele implementate de Intel, da, sunt rezultate, se observa schimbari, dar e destul de greu sa facem evaluari cantitative. E greu sa masuram impactul la nivelul elevilor, dar acest lucru se poate face la nivelul profesorilor”, a mai spus el.


Bernadette Andrietti, Director Intel EMEA a declarat ca in scoala, in prezent, informatiile sunt descarcate de pe internet si sunt mult mai putine discutii libere in clasa.
„La Intel incercam sa vedem cum putem lucra impreuna. Scopul este sa reusim impreuna, nu singuri. In prezent, guvernele pot facilita procesul educational, dar fiecare cetatean ar trebui sa fie responsabil. Familia ar trebui sa faca parte din sistemul educational. Triunghiul – profesor-elev-parinti – trebuie sa lucreze impreuna. Copiii trebuie pregatiti pentru lumea reala, pentru ca mai tarziu, cand vor fi angajati, sa nu aiba probleme la angajare. Trebuie sa fim mult mai responsabili, aceste instrumente nu educa doar studentii, ci si parintii. Daca facem o comparatie cu tarile nordice, unde sistemul educational este avansat, nivelul de responsabilitate este ceea ce diferentiaza tarile latine de tarile nordice”, a precizat Bernadette Andrietti.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite