Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> Altele >> Stiri si comunicate

Industriile creative - axa majora de dezvoltare a Romaniei

13 Decembrie 2011



Consiliul National de Competitivitate (CoNaCo) si Microsoft România au organizat „Forumul de Competitivitate Natională – rolul Tehnologiei Informatiei în cresterea Competitivitătii Nationale”, eveniment organizat cu scopul de informare asupra rezultatelor Consiliului National de Competitivitate în elaborarea Strategiei de Competitivitate România 2020 si de constientizare a rolului tehnologiei informatiei în realizarea obiectivelor acestei strategii.


CoNaCo este un organism de dezbatere specializată - think tank guvernamental - bazat pe un parteneriat public – privat – academic, înfiintat cu scopul definirii interesului strategic al României până în anul 2020.
Consiliul reuneste 87 de membri reprezentativi din mediul academic, privat şi public, cu scopul elaborării „Strategiei Naţionale de Competitivitate a României 2020” până la sfârşitul acestui an.
CoNaCo este condus de doi co-presedinti, Andreea Paul (Vass), din partea mediului public, iniţiatoarea acestui proiect, şi Irina Schrotter, ca reprezentantă a mediului privat.


Irina Schrotter a vorbit despre importanta industriilor creative si a prezentat viziunea specialistilor privind cresterea competitivitătii industriei românesti până în anul 2020: „Creativitate aplicată pentru produse globale cu identitate natională!”.
Industriile creative au fost identificate ca una din axele majore de dezvoltare a României în acest deceniu. S-au conturat patru directii strategice de dezvoltare a industriilor creative: energie, agricultură, educatie, inovare si cercetare aplicată.


Una dintre propuneri a vizat realizarea unui campus de creativitate „Heart of Europe’s creativity” în Bucuresti, având ca finalitate o expozitie europeană în anul 2018.
O economie creativă are nevoie de un cadru legislativ care să sustină patentarea, brevetarea produselor si serviciilor si protejarea proprietătii intelectuale.
Astfel, mediul privat a propus si cateva masuri pentru punerea in aplicare a acestei viziuni: inregistrarea gratuita a ideilor si brevetelor, tranzitie de la lohn la brand, impozitare diferentiata in industriile creative, in functie de gradul de creativitate al fiecarei industrii (software, muzica, arta, film etc.), marirea gradului de deductibilitate pentru sponsorizari in educatie si industriile creative etc.


Irina Schrotter a anuntat si faptul ca in luna august a acestui an s-a infiintat Federatia Producatorilor din industriile creative din Romania. Conform unui studiu, 2 din 10 angajati in Romania sunt in industriile creative si 11,6% din PIB vine din industriile creative.


Forumul a fost organizat cu sprijinul Academiei de Studii Economice din Bucuresti (ASE), Asociatiei pentru Dezvoltarea Societătii Informationale (ADSI), American Chamber of Commerce (AmCham) si al Asociatiei Patronale a Industriei de Software si Servicii (ANIS).




Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite