Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Viteza de reacţie, transparenţa afacerii şi stimularea creativităţii angajaţilor sunt atuurile companiilor româneşti care utilizează sisteme Business Intelligence

21 Decembrie 2011



Datorită volumului mare de date disponibile şi a rapidităţii cu care acestea circulă în cadrul organizaţiilor, sistemele BI (Business Intelligence) au devenit indispensabile companiilor care doresc să-şi păstreze un nivel ridicat de competitivitate. Dorinţa de informare în timp real şi necesitatea de a lua deciziile potrivite au transformat sistemele BI clasice, destinate exclusiv managerilor, în sisteme BI operaţionale, uşor de folosit de către toţi angajaţii, cu minim de cunoştinţe tehnice. Sistemele BI de astăzi oferă modalităţi simplificate de obţinere şi analiză a datelor, scurtând semnificativ timpul necesar generării unui raport. Cu cât rapoartele oferite de un sistem BI sunt mai interactive şi mai puternice din punct de vedere vizual, cu atât gradul de înţelegere al informaţiilor prezentate este mai mare pentru utilizator, acest lucru datorându-se în principal faptului că văzul este cel mai puternic simţ al omului, responsabil pentru 70% din percepţia mediului înconjurător.


În cadrul oricărei companii este important ca deciziile luate să aibă ca fundament un volum cât mai mare de informaţii, iar pentru ca procesul decizional să se desfăşoare în parametrii optimi este necesar ca accesul la acestea să fie rapid. În plus, actualitatea informaţiilor pe baza cărora va fi hotărâtă soarta companiei este de o importanţă vitală. Cu cât sunt mai recente, cu atât pot conduce către rezultate mai bune. Disponibilitatea în acelaşi sistem a tuturor informaţiilor, dublată de actualizarea lor în timp real, caracteristici de bază ale unui sistem BI, oferă companiilor o viziune de ansamblu asupra activităţilor desfăşurate şi facilitează întregul proces decizional.


„Cu trei ani înainte, nu am fi fost în stare să ne dăm seama pe fiecare traseu, canal de activitate, domeniu de produs, unde suntem sau nu eficienţi, să analizăm blocajele de stocuri – foarte importante, de altfel –, să vedem încasările la nivel de indicatori generali, ca să putem interveni rapid în piaţă pentru recuperarea creanţelor, în funcţie de domeniile care au fost cele mai expuse. Acum, având informaţii online, s-au eliminat blocajele care existau înainte”, declară Eugen Savu, Directorul General al companiei General Parma Food.


Angajaţii companiilor pierd în general mult timp cu colectarea şi procesarea informaţiilor de care au nevoie zi de zi, iar nevoia de creştere a productivităţii acestora se manifestă la nivelul tuturor companiilor. Pentru a fi mai productivi, angajaţii au nevoie de instrumente de analiză intuitive, care să le permită accesul la informaţiile de care au nevoie şi, implicit, să-şi poată desfăşura activitatea în cele mai bune condiţii.


Sistemele BI reduc semnificativ costurile prin faptul că nu necesită personal specializat, permit acces tuturor angajaţilor la informaţiile de care au nevoie şi oferă metode optime de dimensionare a resurselor necesare bunei desfăşurări a activităţii. Folosirea unui sistem BI anulează exploatarea necorespunzătoare a resurselor care provoacă pierderi financiare consistente. Astfel, nu mai este nevoie de angajarea de personal specializat pentru întreţinerea mai multor baze de date sau folosirea mijloacelor de comunicaţie costisitoare pentru transmiterea de informaţii între angajaţii companiei. „Soluţia existentă nu satisfăcea pe deplin nevoile în continuă creştere de informare şi siguranţă a datelor. Senior Software a venit cu rapoarte cu un înalt grad de fidelitate prin SeniorVisualBI [...] Implementarea aplicaţiilor SeniorERP, SeniorSFA şi SeniorVisualBI a creat premisele reorganizării activităţii, îndreptând atenţia managementului către gestionarea cheltuielilor pe centre de cost, precum şi atacarea de noi pieţe“, declară Oliver Botez, Administrator al companiei Gamacris Distribuţie SRL.


În relaţiile cu partenerii, managerii se văd puşi în situaţia de a prezenta rapoarte cât mai recente, într-un timp foarte scurt. Pentru că întâlnirile se desfăşoară deseori în afara biroului sau chiar în afara companiei, aceştia trebuie să aibă acces la rapoartele cerute şi să poată oferi partenerilor răspunsuri la toate întrebările. Posibilitatea de a accesa rapid aceste informaţii de pe dispozitive mobile, spre exemplu, permite un timp de reacţie foarte scurt la diverse solicitari şi reprezintă un suport de negociere util, relaţia cu partenerii fiind îmbunătăţită.


Companiile analizează rezultatele avute până în prezent atunci când decid să îşi extindă afacerea sau chiar să îşi restrângă domeniul de activitate. Sistemele de tip BI oferă vizibilitate deplină asupra tuturor activităţilor desfăşurate şi creează argumentele ce stau la baza acestor schimbări. Efectele deciziilor luate în trecut pot fi măsurate, iar pe baza acestora se pot crea scenarii şi analize de tip what-if, pentru a analiza impactul pe care îl poate avea modificarea unui indicator asupra afacerii. Astfel de analize, susţinute de informaţii complete şi corecte, permit persoanelor de decizie să aibă o atitudine proactivă în dezvoltarea afacerii.


Un astfel de exemplu este oferit de Mihai Muntean, Director de Vânzări în compania PolePosition, care recent a implementat un sistem BI, integrat cu ERP-ul, deoarece “Este soluţia ideală în înţelegerea nevoilor clienţilor pe canale de vânzare (B2B sau B2C) sau a nevoilor pe zone geografice, mai ales că multe dintre produsele aflate în portofoliul firmei noastre sunt sezoniere.”


Având toate informaţiile necesare prezentate într-un mod intuitiv şi uşor de înţeles, Carmen Raicu, Director Economic al companiei Compact RB, a luat decizia de a extinde afacerea: „Urmăresc Cifra de Afaceri Medie la nivel de trimestru, lună şi zi. Comparaţia trimestrelor mă ajută să observ pattern-uri. În cazul diviziei de confecţii am observat, de exemplu, o sezonalitate a business-ului. Din acest motiv, am simţit nevoia să venim cu o altă activitate, cea de producţie de etichete. În momentele în care activitatea pe confecţii stagnează, compensăm pe partea de etichete, pentru a ne proteja cash-flow-ul.”


BI-ul Operaţional permite analiza volumelor mari de date într-o varietate de modalităţi. Utilizatorului nu i se oferă doar un set de rapoarte predefinite, ci o bază de date actualizată, pe care o poate accesa în profunzime şi de unde poate extrage exact informaţia dorită, în forma pe care o doreşte, în orice moment. Mai mult decât atât, chiar dacă trebuie să proceseze un volum mare de date, sistemul este rapid şi totodată deosebit de flexibil. Posibilităţile de vizualizare pot fi schimbate doar cu un click, în funcţie de nevoile fiecărui utilizator.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite