Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Liviu Tănase, Chief Operating Officer AdNet Telecom: „Provocările pieţei de telecomunicaţii ne-au făcut mai puternici“

22 Decembrie 2011




Liviu Tănase, COO AdNet Telecom


AdNet Telecom este o companie cu o evoluţie spectaculoasă, care, la doar 5 ani de la înfiinţare, a devenit unul dintre cei mai activi, inovativi şi profitabili jucători din piaţa locală de telecomunicaţii. Liviu Tănase, Chief Operating Officer AdNet Telecom, ne-a dezvăluit care sunt cele mai mari provocări cu care se confruntă o companie de acest profil şi care sunt soluţiile şi planurile de viitor.

Care sunt cele mai mari provocări cu care se confruntă piaţa de telecomunicaţii în prezent?

Una dintre cele mai presante şi solicitante provocări e reprezentată în acest moment de Netcity, proiect care aduce atât probleme legislative, cât şi de ordin tehnic. Procesul de transfer al reţelelor de comunicaţii prin cablu de la infrastructura aeriană la cea subterană este foarte dificil, iar în condiţiile actuale, într-un oraş ca Bucureşti, sunt necesari cel puţin 10 ani pentru ca această reţea să devină operaţională complet.


Schimbarea mediului prin care trece infrastructura de comunicaţii necesită în primul rând investiţii majore, determinând o serie de costuri ridicate, ce vor aduce o majorare a preţurilor la serviciile oferite. În plus, trecerea la subteran se confruntă şi cu probleme tehnice: trasele de fibră nu coincid, avarii produse de utilajele care sapă. Toate acestea se revarsă asupra operatorilor, dar mai ales asupra clienţilor, care, nu beneficiază de servicii un timp şi uneori au pierderi materiale din acest motiv.


Din ceea ce spuneţi, totul se transformă într-un cerc vicios, clienţii având cel mai mult de suferit în final, când trebuie să-şi achite facturile.

Într-adevăr, o altă provocare pentru piaţa de telecomunicaţii e reprezentată de puterea de cumpărare a clienţilor, aflată în scădere continuă în această perioadă. De aceea, clienţii cer servicii la preţuri cât mai reduse, dar nu poţi furniza calitate la un asemenea preţ. Este, aşa cum aţi spus, un cerc vicios.


Ce ne puteţi spune despre dificultăţile întâmpinate din cauza atacurilor informatice?

Atacurile informatice sunt din ce în ce mai multe şi mai complexe. Sunt bazate, în general, pe supraîncărcarea aplicaţiilor cu sute de cereri invalide sau, cel mai frecvent, pe transmiterea unui volum mare de trafic (de ordinul Gbps) care saturează banda de acces a clientului final, ducând la imposibilitatea accesării oricărui serviciu.


În faţa atacurilor de acest tip, majoritatea furnizorilor de internet aleg ca metodă de protecţie traffic blackholing. Metoda este simplă, protejează restul capacităţii de acces internet, atât a clientului, cât şi a furnizorului, însă serviciile de pe serverele atacate rămân indisponibile pe toată durata aplicării acestor filtre (există cazuri în care atacurile durează zile întregi).


Acest tip de protecţie implică însă investiţii importante din partea furnizorului. Pentru a putea susţine atacuri de intensităţi mari (de ordinul Gbps), furnizorul de internet trebuie să îşi supradimensioneze capacităţile de acces metropolitane şi internaţionale pentru a lăsa loc vârfurilor de trafic care apar în astfel de situaţii. Un alt cost important este cel al echipamentelor de protecţie, care, în funcţie de capacitatea filtrată, tipurile de atacuri recunoscute şi posibilităţile de upgrade, pot ajunge la preţuri de zeci sau sute de mii de euro.


Pentru a veni în ajutorul clienţilor, AdNet Telecom a introdus Adnet Protect, un serviciu de monitorizare şi curăţare a traficului în cazul atacurilor DOS/DDOS (Distributed Denial of Service). După activarea acestui serviciu, nivelul de trafic către adresele IP ale clientului este monitorizat în permanenţă, iar în cazul detectării unui atac traficul este redirecţionat prin echipamentele de curăţare. Marele avantaj constă în faptul că traficul este curăţat, nu filtrat.


În plus, pentru tipuri mai puţin întâlnite de atacuri, clienţii pot beneficia de asistenţa unui specialist în securitate AdNet Telecom, care va analiza log-urile de trafic şi va implementa soluţii de protecţie pe platforma proprie sau va recomanda clientului metode de limitare a efectelor atacului.


Care sunt planurile companiei AdNet Telecom pentru 2012?

Provocările pieţei de telecomunicaţii ne-au făcut mai puternici. AdNet Telecom se va contura mai puternic drept un integrator de servicii, nu doar un furnizor de Internet, Telefonie, IPTV şi Data Center. Vom dezvolta aplicaţii şi servicii noi (ex: AdNet Protect), pentru a uşura cât mai mult activitatea clienţilor noştri. Vom fi la fel de proactivi şi din ce în ce mai aproape de clienţii noştri.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
Gergely Maria
Sunt lucrur noi şi intereresante ptr mine că eu sănt începâtoare în domeniu.
07 Februarie 2012, 10:29:37