Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Ecosisteme de parteneriat „made in România”

22 Decembrie 2011




Dragoş Popescu, Director General RHS Company


După ce am trecut în revistă câteva dintre programele de parteneriat dezvoltate de marile companii IT&C în România, am încercat să aflăm cum au evoluat lucrurile cu ecosistemele de parteneriat ale unora dintre companiile IT autohtone sau mai mici din piaţă. Zona de distribuţie IT a pus în practică modele de business şi sisteme de afiliere care au cunoscut un succes deosebit, pe când zona software a înregistrat perioade de stagnare.

După mai bine de 2 ani de investiţii în sisteme informatice performante, în sisteme logistice şi în automatizarea proceselor, RHS Company a lansat, începând cu luna noiembrie Like It, un program de parteneriat ce integrează o soluţie de business online cu una offline, un concept inovator în România, bazat exclusiv pe o reţea de parteneri cu prezenţă naţională.


„Prin Like It, RHS Company îşi doreşte să creeze un brand de încredere, sigur, unic în piaţa din România şi să oferim consumatorului o experienţă care să îi depăşească aşteptările. Principiul care a stat la baza dezvoltării RHS Company a fost, este şi va fi crearea unui sistem de parteneriat, respectiv identificarea nevoilor pieţei şi satisfacerea acestora, exclusiv prin parteneri”, declară Dragoş Popescu, director general RHS Company.


Înfiinţată în 1999, cu capital integral românesc, RHS Company a dezvoltat o reţea de peste 2.000 de parteneri ce activează în toate segmentele pieţei.


Like It porneşte la drum cu o reţea de aproximativ 40 de parteneri, care, în acest moment, realizează o cifră de afaceri cumulată de 100 de milioane de euro. Prin Like It, RHS Company îşi propune o creştere de 50% a cifrei de afaceri consolidate pentru anul 2012. Planul de dezvoltare va cuprinde 50 de magazine partenere Like It ce urmează să fie deschise în Bucureşti şi în 41 de oraşe reşedinţe de judeţ din ţară în primele 6 luni de activitate, urmând ca, până la finalul lui 2012, să existe 100 de magazine partenere la nivel naţional.


„Am finalizat un sistem unic de Warehouse Management System, ce ne permite să livrăm în numele partenerilor noştri orice produs, oriunde în ţară, în maxim 24 de ore, către clienţii acestora”, adaugă Dragoş Popescu.


Prin programul de parteneriat, partenerii RHS beneficiază de: produse noi în portofoliu şi servicii promovate la nivel naţional, soluţie integrată de business online şi offline, marketing local şi naţional integrat, informaţii despre stocuri şi produse în timp real, servicii post vânzare extensive şi programe de fidelizare la nivel local.


Genesys Distribuţie lucrează cu o reţea de peste 1.000 de parteneri locali (reselleri, integratori de sistem şi retaileri IT&C), care acoperă toate regiunile ţării. O parte dintre aceşti parteneri sunt selectaţi şi recomandaţi de companie pentru livrarea de produse şi servicii, pe baza unui contract de parteneriat. Partenerii Autorizaţi beneficiază de preţuri şi condiţii comerciale speciale, asistenţă tehnică extinsă, instruire şi certificare pe linii de produse, precum şi de facilităţi de marketing, financiare şi logistice. Partenerii Autorizaţi au acces la secţiunea B2B a catalogului electronic de produse, instrument de lucru care oferă informaţii detaliate referitoare la produse, promoţii, stocuri şi preţuri, comenzi şi facturi, şi permite trimiterea de comenzi electronice pentru produse.


În cei peste 16 ani de activitate, SCOP Computers a devenit una dintre cele mai importante firme de distribuţie IT, reuşind să impulsioneze dezvoltarea pieţei de profil şi să creeze o vastă reţea de parteneri, la nivel naţional. Recent, compania a inclus în portofoliu brandul Colorovo. „SCOP, în calitate de distribuitor cu valoare adăugată, trebuie să ofere alternativă pentru toate solicitările partenerilor, devenite din ce în ce mai variate, mai urgente şi diferite din punct de vedere al bugetului. Din acest punct de vedere, Colorovo înseamnă numai avantaje pentru noi şi pentru partenerii noştri”, a spus Horia Chiţu, director executiv SCOP Computers.


Software-ul românesc caută parteneri

SIVECO România a reuşit să dezvolte pe termen lung şi să extindă la nivel internaţional reţeaua de parteneriate. Evoluţia companiei include dezvoltarea modelului său de business cu ajutorul partenerilor, atât în cadrul proiectelor locale, cât şi al celor internaţionale. Relaţia de parteneriat are în vedere trei direcţii strategice: vânzari, implementare, dezvoltare.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite