Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> Financiar-Bancar >> Stiri si comunicate

Tentativele de frauda la plata online au scazut cu 15% in 2011

18 Ianuarie 2012



Tentativele de frauda la plata online in magazinele care lucreaza cu platforma de comert electronic ePayment au fost in 2011 mai putine cu 15% fata de anul anterior. Astfel, sistemul anti-frauda ePayment, avand in centrul sau departamentul anti-frauda care lucreaza 24/7/365, a protejat magazinele online de pierderi de aproximativ 520.000 de euro, in fiecare luna fiind identificate in medie 400 de tentative de frauda.
Mai mult, la numarul tentativelor de frauda identificate automat sau manual de catre specialistii ePayment in securitate la plata online, se adauga un numar mediu de peste 15.000 de incidente de plata procesate de catre operatorii companiei in 2011. Timpul mediu de raspuns pe Hotline pentru preluarea unui astfel de incident este de 25 de secunde iar volumul tranzactiilor care au fost recuperate astfel de catre departamentul suport pentru clientii ePayment se ridica la alti 520.000 euro in 2011.
Principalele tipuri de incidente intalnite de catre operatorii de la ePayment Hotline in 2011 au fost legate de:
-Neautorizarea unei tranzactii online (introducerea gresita a datelor de card, fonduri insuficiente, banca refuza tranzactia, cardul are o limita de suma pentru tranzactii online etc.)
-Incidente legate de 3D Secure (cum se stabileste parola sau cu cine? cum functioneaza?)
-Detalii legate de comanda/ plata online (verificarea detaliilor din comanda, clientul doreste sa se asigure ca plata este finalizata etc.)
In ceea ce priveste tentativele de frauda, domeniile cele mai interesante pentru cei care au incercat sa pacaleasca vigilenta sistemului de securitate ePayment au fost: telecom (41% dintre incercari s-au indreptat catre acest domeniu, favorite fiind aici site-urile pentru reincarcarea cartelelor prepay), servicii turistice (22%) si alte servicii (13%).
Cele mai putin predispuse domenii la incercarile de fraudare au fost retail IT&C, divertisment si plata de utilitati, fiecare dintre ele insumand intre 1 si 4% din totalul incercarilor de frauda.
“Chiar daca, in ansamblu, rata de tentative de frauda s-a redus de la an la an, ePayment isi pastreaza vigilenta la nivel foarte ridicat pentru a preintampina orice pierdere pe care ar putea-o suferi atat comerciantii cat si cumparatorii finali. Sistemul anti-frauda este personalizat de la client la client si de la un domeniu la altul, ajungand in unele cazuri chiar la 45 de filtre de securitate”, explica Cristian Herghelegiu, Country Manager ePayment.
Cardurile folosite in tentativele de frauda sunt emise in proportie de 38% din Statele Unite, 21% din Romania, 10% din Italia, 10% din Marea Britanie. Restul cardurilor folosite in incercarile de a depasi sistemul de securitate ePayment au fost emise din Franta, Australia, Germania, Brazilia si Canada. In urma localizarii persoanelor care au efectuat tentativele de frauda a reiesit ca acesta provin din Romania (24%), Statele Unite (33%), Italia (8%), Marea Britanie (7%) si din alte tari precum Franta, Brazilia, Spania, Germania, Columbia.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite