Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Enterprise Applications >> Comunicatii >> Stiri si comunicate

Studiu Ericsson: tendintele anului 2012 in telecom

18 Ianuarie 2012



Ericsson ConsumerLab a publicat un nou studiu care reliefeaza cele mai importante 10 tendinte care vor defini evolutia industriei de telecomunicatii in acest an.


Avand la baza peste 100.000 de interviuri realizate in peste 40 de tari si 10 mega-orase, studiul este relevant din punct de vedere statistic pentru a exprima opiniile a unui grup de 1,1 miliarde de oameni.


Conform informatiilor Ericsson, indiferent de regiunea geografica in care locuiesc, utilizatorii devin din ce in ce mai dependenti de Internet, ceea ce va conduce la un viitor in care totul din jurul nostru va fi conectat si va interactiona. Un element interesant scos la iveala de studiul ConsumerLab este acela ca, desi anul trecut barbatii erau cei care utilizau cu precadere smartphone-urile, incepand cu acest, femeile incep sa devina tot mai interesate de aceasta tehnologie si vor conduce la cresterea semnificativa a numarului de utilizatori mondiali de telefoane inteligente.


Cele mai importante 10 tendinţe ale anului 2012 în telecomunicaţii


1.Conectivitatea, regina industriei – Pentru cei mai multi dintre noi, conectivitatea a devenit la fel de importantă precum aerul pe care îl respirăm. Odată ce s-au conectat la Internet, utilizatorii spun că acesta ar fi unul dintre ultimele lucruri la care ar alege să renunte în cazul în care ar trebui să îsi reducă semnificativ cheltuielile.


2.Oricine poate deveni un furnizor de servicii – Cererea pentru servicii noi este în continuă crestere. Datorită Internetului, atât companiile, cât si consumatorii pot inventa în mod constant solutii noi, care să răspundă nevoilor curente.


3.Instrumentele de social media redefinesc modul de transmitere a informatiei si industria media – Social media este responsabilă pentru apetitul tot mai mare al publicului pentru poze, clipuri video si muzică disponibilă online. În prezent, instrumentele si site-urile sociale ajută utilizatorii să determine cât de relevante sunt ştirile pentru ei, oferindu-le un plus de libertate în a le comenta si discuta cu altii.


4.Telefoanele mobile joacă un rol semnificativ în viata noastră de zi cu zi – Din ce în ce mai des, utilizatorii se arată interesati de servicii mobile din zone geografice apropiate sau de servicii locale. În plus, dacă 90% dintre utilizatorii de smartphone-uri chestionati de Ericsson au declarat că nu se despart în nici un moment de telefoanele lor mobile, doar 80% dintre ei au spus acelasi lucru despre bani.


5.Transparenta devine mai importantă decât confidentialitatea – Oamenii încep să se obisnuiască să ducă vieti foarte deschise, în care nu se ascund, si se asteaptă ca si companiile sau alte organizatii să aibă un nivel similar de transparentă.


6.Solutiile cloud fac lucrurile mai usor de folosit – Posibilitatea de a transmite rapid informatia de la un utilizator la altul, precum si nevoia de a avea mai multe dispozitive conectate în acelasi timp devin două conditii foarte importante pentru utilizatori, conducând astfel la introducerea unui număr tot mai mare de servicii de cloud. Utilizatorii se simt atrasi de această solutie cu precădere datorită usurintei cu care poate fi folosită.


7.Femeile determină creşterea numărului de utilizatori de smartphone-uri – Un studiu realizat în 2011 de Ericsson Consumer Lab a arătat că barbatii sunt încă cei mai avizi utilizatori ai serviciilor de nisă disponibile pe smartphone-uri, în timp ce femeile folosesc în mod regulat servicii precum cele de telefonie fixă, mesagerie scrisă sau Facebook. Totuşi, datorită integrării active a tuturor canalelor de comunicare într-un singur dispozitiv, femeile ajung să contribuie în cea mai mare proportie la adoptia la scară largă a smartphone-urilor.


8.Devine mai usor să facem cumpărături – Studiul Ericsson a arătat că 67% dintre utilizatorii de smartphone-uri sunt interesati de plătile mobile, care trebuie privite în contextul cumpărăturilor de zi cu zi. Astfel, spre exemplu, ele trebuie integrate cu informatii despre produse, puncte-bonus sau alte bonuri valorice.


9.Totul se conectează - Serviciile mobile de date au depăsit serviciile de voce în al patrulea trimestru al anului 2009, iar în primul trimestru din 2011, ele au ajuns la o valoare de două ori mai mare decât cea a serviciilor traditionale de telefonie. Utilizatorii sunt tot mai conectati, nu doar la Internet, ci si la toate obiectele care îi înconjoară, de la masini la automate de bilete sau de mâncare.


10.Într-o perioadă plină de incertitudini, oamenii caută să detină controlul – În momente de instabilitate economică sau atunci când au loc dezastre naturale, cum ar fi cutremure, se observă o crestere a interesului utilizatorilor pentru utilităti, cum ar fi serviciile de furnizare a apei sau a energiei electrice. În mod similar, o schimbare în bugetul disponibil al oamenilor contribuie la cresterea nevoii utilizatorilor de a controla consumul de servicii.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite