Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Dinamica pietei de retail cere solutii scalabile

24 Noiembrie 2005



Cristian Pielescu, Operations & IT Director FlancoFlanco este unul dintre principalii jucatori pe piata din Romania in domeniul distributiei produselor electronice si electrocasnice, cu o cifra de afaceri de peste 100 milioane Euro si cu o retea nationala de peste 90 de magazine specializate. De la 1 iulie 2005, Flanco isi administreaza afacerea folosind o noua platforma software ERP, Microsoft Business Solution Navision, si apeland la cele mai bune practici de retail integrate in solutia Landsteinar. Personalizarea si instalarea acestei solutii unice pe piata romaneasca a fost realizata in mai putin de trei luni de compania Novensys. Despre etapele implementarii acestei solutii ne-a vorbit Cristian Pielescu, Operations & IT Director Flanco.


Care erau problemele care au impus trecerea la o noua solutie informatica?


Principala problema a fost ca, de fapt, foloseam mai multe sisteme, nu o solutie integrata. Ca atare se impuneau multe sincronizari, multe importuri/ exporturi intre diversele aplicatii. Din aceasta cauza nu exista un control strict al informatiilor la un anumit moment. Flanco a crescut mai mult decat putea suporta acesta solutie creata „in house”. Mai mult, cei care au dezvoltat solutia s-au alaturat Credisson in momentul in care activitatea de creditare s-a separat. Deoarece Navision este o solutie integrata si in acelasi timp o solutie „from the shelf”, cu implementari world-wide, aceste probleme nu mai exista.


Ce argumente au stat la baza alegerii unei anumite solutii?


A fost un proces de selectie in care initial s-au evaluat solutii din toata gama, plecand de la solutii de tipul Oracle Application sau SAP pana la solutii dezvoltate de companii romanesti. Am ales Navision pentru ca s-a modelat foarte bine pe dimensiunea companiei, dar si pe cerintele de flexibilitate si scalabilitate pe care le are o companie de retail. In plus, platforma software instalata de Novensys a fost personalizata printr-o solutie a unuia dintre partenerii acesteia: compania islandeza Landsteinar Strengur–specializata in aplicatii Navision realizate pentru retaileri. Solutia completa, de la Novensys, aleasa de Flanco se axeaza pe ERP-ul Navision integrat cu Landsteinar Retail, aplicatie de gestiune a magazinelor, si Novensys for Warehouse, aplicatie care automatizeaza activitatea din depozite.


Aceasta implementare realizata de Novensys in cadrul Flanco reprezinta o premiera nationala in ceea ce priveste solutia adoptata. Cat de importante au fost referintele?


Extrem de importante. De altfel, o solutie Navision-Landsteinar nu mai fusese implementata in Romania. Implementari Navision sunt in Romania, chiar si in piata de retail, desi cu alte solutii POS decat cele din magazinele Flanco, insa implementari Landsteinar nu existau la acel moment. Ca atare, pentru a vedea „la lucru” implementari similare cu cea dorita in Flanco am mers alaturi de Novensys in Austria la reteaua de magazine de electrocasnice Promarkt. Reteaua Promarkt cuprinde zece magazine de suprafete mari si are unele procese diferite fata de cele Flanco, insa pentru mine aceasta vizita a fost decisiva in a lua decizia ca solutia Navision-Landsteinar este cea de care avem nevoie. In plus, conducerea Flanco a mai vazut „la lucru” o solutie similara in Hong Kong care de asemenea avea rezultate extraordinare.


S-au schimbat procesele de business datorita implementarii Navision


Navision s-a mulat pe procesele de business Flanco. Am schimbat anumite procese pentru ca era necesara eficientizarea lor, iar aplicatiile vechi nu ne-au permis acest lucru. De exemplu, am schimbat procesul de achizitie, mai exact partea administrativa a acestuia, in sensul ca, in acest moment, activitati ca, de exemplu, introducerea unui furnizor nou, produs nou, a unei comenzi noi sau confirmare factura la receptia marfii se realizeaza in departamentul de achizitii, nu in departamentul de logistica, cum se intampla inainte, fiind astfel rupte de interfata cu furnizorii. Beneficiul consta in obtinerea unei viziuni clare asupra fiecarui furnizor in parte, care inseamna, de fapt, eficientizarea canalului cu furnizorii.


Cat timp a durat implementarea solutiei Navision-Landsteinar?



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite