Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Dinamica pietei de retail cere solutii scalabile

24 Noiembrie 2005




In mai putin de trei luni de la semnarea contractului, impreuna cu Novensys am reusit sa implementam sistemul si acesta sa fie functional pana la 1 iulie, la sediul central si in toate cele 90 de magazine deschise la acea data. Eram presati de denominare. Presiunea s-a concretizat in migrarea tuturor functionalitatilor de baza. Apoi, incepand cu data de 5 iulie, a inceput etapa a doua, care a insemnat introducerea de noi functionalitati pentru fiecare modul in parte, pratic, pentru a beneficia de capabilitatile Navision, dar si pentru a modela cat mai bine fluxurile de business.


In paralel cu implementarea de noi functionalitati am stabilizat si ce am implementat in prima etapa. Termenele fusesera foarte stranse si nu am putut realiza decat teste rapide. Din acelasi motiv si aplicatia Novensys for Warehouse a trecut pe o prioritate mai mica si va fi implementata incepand cu ianuarie 2006.


Conform contractului semnat, colaborarea ar trebui sa se finalizeze in aprilie 2006, odata cu migrarea la Navision 4.0, insa ne este clar si noua, precum si celor de la Novensys ca vom continua acest parteneriat mult timp dupa aceasta data.


Putem spune ca exista o echipa Flanco-Novensys?


La faza de analiza si la cea de pilot (cinci magazine) au fost doua echipe. Pe masura ce am inaintat rapid in implementare, cinci magazine zilnic, am devenit o singura echipa Flanco-Novensys, iar in acest moment redevenim doua. Departamentul IT din cadrul Flanco a preluat task-uri de suport si parametrizare a solutiei. Suportul de la Novensys este acum de nivel II, adica on-call. Era normal ca lucrurile sa se delimiteze, in sensul ca trebuie sa ne descurcam singuri. Desigur, nu reusim intotdeauna!


De ce intre sediul central si magazine exista comunicare cvasi real time?


Solutia este distribuita, deci nu este o solutie on-line. In fiecare magazin exista o baza de date Navision care comunica cu sediul prin anumite joburi de replicare. Datele complete se replica de la magazine in fiecare noapte.


Flanco a optat pentru aceasta varianta deoarece nu exista solutii de transmisiuni de date cu un Service Level Agreement ridicat si care sa fie respectat intocmai. Astfel, toate magazinele pot functiona normal (pot vinde) chiar daca nu au conexiune cu sediul doua-trei zile.


In plus, o solutie centralizata presupune o infrastructura la sediul central foarte puternica care creste costurile investitiei. Am ales varianta optima ca raport costuri-beneficii-riscuri.


Ce pondere au avut costurile hardware in totalul investitiei?



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite