Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> Educatie >> Stiri si comunicate

Campania eSkills Week 2012 a luat startul

27 Ianuarie 2012



Campania de conştientizare eSkills Week 2012 a fost lansată oficial la Bruxelles in 13 decembrie 2011 in prezenta reprezentantilor Comisiei Europene, ai industriei ICT, ai consortiului coordonator al campaniei (Digitaleurope si European Schoolnet) si ai organizatiilor producatorilor din cele 31 de tari participante la campanie.


Asociatia Producatorilor si Distribuitorilor de Echipamente de Tehnologia Informatiei si Comunicatiilor (APDETIC) va coordona, in Romania, toate activitatile desfasurate in cadrul acestei campanii in perioada ianuarie-mai 2012 impreuna cu partenerii sai institutionali – MCSI, corporatisti – Microsoft, IBM, Intel, HP, Romtelecom sau non-profit – BSA, EOS, Junior Achievement, ECOTIC, Biblionet, Ateliere Fara Frontiere.


Ambasadorul eSkills Week 2012 este Varujan Pambuccian.


In cadrul conferintei de deschidere a Campaniei europene eSkills Week 2012, Valentin Negoita, presedinte APDETIC a spus ca, dupa estimarile Comisiei Europene, pana in 2015 la nivel european se va inregistra o penurie de 500.000 de specialisti. In conditiile in care datele IDC estimeaza ca 90% din totalul locurilor de munca vor solicita cel putin nivelul de baza de competente digitale la orizontul anului 2015, campania eSkills 2012 isi propune sa evidentieze oportunitatile care stau la indemana tuturor in domeniul educatiei, al dezvoltarii profesionale si al locurilor de munca si sa demonstreze importanta fundamentala a IT&C-ului in viata si cariera.


Varujan Pambuccian a mentionat ca initiativele de acest fel ar trebui gandite in alta directie: „In prezent productia de masa se indreapta catre alta directie si anume catre printarea 3D. 3D printerul schimba radical paradigma de productie si societatea. Eu cred ca eSkills ar trebui sa se reinventeze. Astfel, cei cu meserii care sunt acum certe nu vor mai avea loc, pentru ca 3D printerul va deveni foarte ieftin. Trebuie sa fim pregatiti social pentru acest gen de revolutii. Si nu suntem. In primul rand nu suntem pregatiti din punct de vedere juridic. Proprietatea intelectuala in Europa este superficial protejata. In viitorul apropiat se va tranzactiona mai multa proprietate intelectuala decat bunul material in sine. eSkills ar trebui ca in Romania sa inventeze un alt mod de a atrage copiii catre zona aceasta, a IT-ului. O solutie ar fi modelul casei pionierilor care a functionat, copiii prinzand gustul tehnologiei de mici".


Obiectivele declarate ale campaniei eSkills Week 2012 sunt cresterea interesului europenilor fata de tehnologia informatiei, dezvoltarea competentelor digitale in randul tuturor categoriilor sociale si atragerea tinerilor spre cariere in sectorul IT&C.
Pentru atingerea acestor obiective APDETIC va derula, pe parcursul celor cinci luni ale campaniei eSkills Week 2012 impreuna cu partenerii sai, o serie de actiuni menite sa popularizeze informatia digitala: conferinte si seminarii, concursuri online, vizite ale tinerilor la sediul unor mari companii din sectorul IT, precum si participarea la competitia europeana Project Passion.


Prima editie eSkills Week, desfasurata in 2010, a inclus la nivel european 1.163 de evenimente si activitati online si offline, care au contribuit la constientizarea importantei crescande a aptitudinilor digitale in viata si cariera cetatenilor europeni. In cadrul primei editii, Romania s-a clasat intre primele tari ca numar de participanti si a castigat „Premiul pentru antreprenoriat si competente digitale”, adjudecat de doi studenti ieseni pentru proiectul „Green Cell Charger”.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite