Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Industry Watch >> IT&C >> Stiri si comunicate

Noua companii tinere concureaza pentru distinctia IBM Antreprenor Global

30 Ianuarie 2012



Tehnologiile ce permit detectia cancerului de piele de pe dispozitive mobile, ajuta cetatenii sa evite zonele aglomerate din trafic, si furnizeaza experiente mai bune pentru cumparaturi vor fi prezentate in cadrul competitiei IBM SmartCamp Global Finals pentru antreprenori. Acestea sunt doar cateva dintre solutiile inovative de la companiile tinere care colaboreaza cu IBM pentru a imbunatati viata cetatenilor din toate regiunile globului.


IBM SmartCamp ajuta antreprenorii sa introduca rapid pe piata noi solutii inovative prin furnizarea unor servicii de mentoring si acces la tehnologii si experienta avansate. Cele noua companii tinere finaliste, ce au solutii create pentru a rezolva probleme cu care se confrunta orasele, se vor intalni cu IBM si comunitatea de capital de risc in perioada 31 ianuarie - 2 februarie in San Francisco pentru a concura la titlul de IBM Antreprenor Global al Anului. Companiile finaliste au fost selectate din aproximativ 1000 de companii tinere ce au aplicat la competitiile IBM pentru companii incepatoare in 2011.


„Ingeniozitatea si inovatia prezente in comunitatea companiilor tinere sunt importante pentru rezolvarea provocarilor complexe cu care se confrunta orasele si cetatenii”, a precizat Jim Corgel, general manager al IBM Entrepreneur Programs. „Aceste noua companii finaliste in cadrul SmartCamp reprezinta cele mai bune tehnologii noi din intreaga lume. Vom continua sa colaboram cu ele pentru a le ajuta sa isi introduca mai rapid solutiile pe piata astfel incat impreuna, sa putem construi o planeta mai inteligenta”.


Orasele din intreaga lume se confrunta cu provocari din ce in ce mai mari. Conform Natiunilor Unite, populatia la nivel global va atinge valoarea de 9,3 miliarde pana in 2050, majoritatea cresterii inregistrandu-se in zonele urbane. Aceasta crestere rapida a populatiei necesita noi abordari pentru provocarile complexe cu care se confrunta orasele, precum infrastructuri invechite, necesitatea unor sisteme mai bune pentru sanatate si trafic si suprapopularea. IBM colaboreaza cu o noua generatie de antreprenori, ajutand la crearea si dezvoltarea unor noi metode de a rezolva aceste provocari prin tehnologii avansate precum analytics, cloud computing si mobile computing.


Pe masura ce lumea devine mai conectata prin intermediul unui numar foarte mare de senzori, abilitatea de a transforma datele in informatii utile ce pot mai bine monitoriza, administra si anticipa probleme si oportunitati potentiale este critica. Fiecare companie ce participa la SmartCamp Global Finals a creat aplicatii software capabile sa analizeze volume mari de date. Finalistii sunt:


•BitCarrier: Solutiile de management al traficului oferite de BitCarrier analizeaza in timp real informatii din trafic oferind timpi de calatorie, estimari ale ratelor de aglomeratie si alerte asupra accidentelor (castigator, SmartCamp Barcelona).
•C-B4 Context Based 4Casting: CB4 a creat un sistem bazat pe context pentru a identifica si analiza modele ascunse in volume mari de date. Sistemul are aplicabilitate in domeniul comertului retail si managementul relatiilor cu clientii (castigator, SmartCamp Tel Aviv).
•ConnectM: Tehnologia masina-masina oferita de ConnectM foloseste sisteme avansate de analiza pentru a colecta informatii de la sisteme diferite pentru a furniza business intelligence. Solutiile sunt dezvoltate in mod special pentru domeniile de telecomunicatii, utilitati si transport (castigator, SmartCamp Bangalore).
•IDXP: Solutia de analiza a comportamentului clientilor oferita de IDXP instaleaza senzori in magazine si in cosurile de cumparaturi pentru a ajuta administratorii magazinelor sa inteleaga in timp real comportamentul clientilor (castigator, SmartCamp Rio de Janeiro).
•Localytics: Localytics furnizeaza un serviciu in timp real de analiza ce ofera dezvoltatorilor de telefoane mobile si aplicatii pentru tablete informatii utile despre preferintele si tendintele utilizatorilor (castigator, SmartCamp New York).
•Palmap: Solutia de cartografiere oferita de Palmap furnizeaza utilizatorilor de telefoane mobile informatii in timp real pentru activitati indoor precum orientarea in cadrul aeroporturilor si centrelor de cumparaturi (castigator, SmartCamp Shanghai).
•Profitero: Profitero ajuta magazinele retail online sa maximizeze profiturile prin intermediul informatiilor despre competitori (castigator, SmartCamp Londra).
•SecureWaters: Tehnologia brevetata oferita de SecureWaters monitorizeaza, detecteaza si identifica in mod continuu toxinele din apele de suprafata. Un sistem de alarma previne clientii cu privire la potentiale probleme (castigator, SmartCamp Austin).
•SkinScan: Aplicatia mobila oferita de SkinScan permite utilizatorilor sa scaneze alunitele de pe corp pentru a masura gradul de risc de dezvoltare a cancerului de piele. De asemenea, SkinScan ofera o infrastructura cloud pentru dosarul medical al pacientilor si doctorilor (castigator, SmartCamp Istanbul).


Interlocutorii din cadrul IBM SmartCamp Global Finals vor include guvernatorul statului California Gavin Newsom, reprezentanti de top ai capitalului de risc si ai sectorului de investitii bancare printre care se numara Bill Reichert, Promod Haque, Guy Kawasaki, si John China, Manoj Saxena - General Manager al IBM Watson Solutions, si Gerard Mooney, general manager al IBM Smarter Cities.


Castigatorii competitiilor precedente IBM SmartCamp au atras atentia comunitatii de capital de risc prin investitiile de aproximativ 50 de milioane de dolari, si s-au extins catre noi piete globale. De exemplu, Streetline, ce a primit premiul IBM Antreprenor Global al Anului 2010 din postura de castigator al SmartCamp World Finals din 2010, a primit o finantare de 15 milioane de dolari si a construit cateva noi produse printre care se numara un sistem inteligent pentru parcari bazat pe platforma IBM Cognos. Solutia reprezinta o imbinare intre aplicatiile Sensor si Software oferite de Streetline si IBM ce permite unui oras sa reduca aglomeratia prin asocierea rapida dintre cetateni si locuri libere de parcare. Directorul executiv al companiei, Zia Yusuf va impartasi experienta sa finalistilor editiei de anul acesta a SmartCamp, precum si castigatorilor de la editiile precedente ale SmartCamp.


Cetatenii pot vota finalistul lor favorit pentru a determina castigatorul premiului Votul Publicului din cadrul IBM SmartCamp Global Finals. Pentru a vizualiza materialul de prezentare al fiecarui finalist si pentru a vota, accesati: http://asmarterplanet.com/blog/2012/01/ibmscf_main.html.


Pentru a vizualiza prezentarile finale ale companiilor si pentru a asculta opiniile actionarilor si antreprenorilor din cadrul evenimentului, accesati: www.livestream.com/ibmsoftware , joi, 2 februarie, 2012. Pareri live referitoare la eveniment vor fi disponibile la adresa www.asmarterplanet.com. Alaturati-va discutiilor despre eveniment, antreprenorilor si tehnologiilor ce vor face planeta mai inteligenta accesand: People for a Smarter Planet pe Facebook la adresa: http://on.fb.me/9S1Jp8, si pe Twitter la #IBMSmartCamp.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite