Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

ab-Solut - a 9-a implementare in sectorul bancar romanesc!

24 Noiembrie 2005



  • Banca Comerciala Carpatica a decis trecerea la sistemul informatic de core-banking integrat ab-Solut.
  • Termenul de implementare este unul record pentru piata romaneasca: 1 mai 2006


    Liviu Gheorghe, director general ProbassInterviu cu Liviu Gheorghe, director general Probass


    Market Watch: Domnule director, nu demult ne-ati facut placerea unei intalniri pentru a anunta cititorii revistei despre o noua pornire la cheie a solutiei de core-banking ab-Solut la o banca din Romania, chiar cu doua saptamani inainte de denominare. In acel moment in Romania existau 8 banci comerciale care lucrau pe baza aceluiasi sistem informatic ab-Solut. Ne bucura in mod deosebit sa ne reintalnim atat de curand si credem ca aveti noutati pe care suntem nerabdatori sa le auzim.

    Liviu Gheorghe, director general Probass: Da, intr-adevar, avem o noutate: am semnat contractul de implementare a aplicatiei ab-Solut la Banca Comerciala Carpatica! Este o provocare pentru echipa de la Probass, Carpatica fiind o banca in expansiune, care detine o retea de unitati teritoriale numarand, la momentul actual, peste 60 de sucursale si agentii si circa 40 de reprezentante. Termenul de implementare final, 1 mai 2006, este destul de strans daca tinem cont in special de numarul mare de utilizatori pentru care trebuie desfasurata activitatea de training precum si de migrarea bazei de date actualmente distribuita catre un sistem centralizat.


    Doresc sa mentionez faptul ca ne-am bucurat in aceasta perioada de sprijinul total al conducerii bancii si al specialistilor din directia de informatica si sunt convins ca vom putea sa ne mobilizam pentru a realiza si incheia implementarea sistemului informatic la termenele stabilite si in cele mai bune conditii.


    Cum veti depasi reactia „umana“ de impotrivire la schimbare?


    Liviu Gheorghe: Aproape in toate cazurile de pana acum, una din problemele cu care ne-am confruntat a fost o anumita reticenta in a accepta o schimbare, provenita, mai ales, din necunoasterea avantajelor pe care un sistem informatic integrat le poate aduce desfasurarii activitatii unei banci comerciale. De aceea, de regula, noi solicitam ca analiza finala de evaluare a implementarii sa se faca la doua saptamani dupa data trecerii „live”, perioada in care, lucrand in conditii reale, si nu de test, utilizatorii sa poata aprecia in mod comparativ beneficiile utilizarii sistemului ab-Solut.


    Referitor la Carpatica, pot sa va spun ca am gasit in aceasta banca, la toate nivelurile nu numai din partea conducerii bancii sau a directiei informatica dar si din zona operationala o deschidere si un spirit de conlucrare excelente. Practic, atat pentru noi, cat si pentru dansii acesta este un proiect foarte important, iar oamenii de acolo au inteles ca trebuie tratat ca atare.


    Insist pe faptul ca o licitatie se poate castiga pe criterii tehnice si economice dar pana la urma implementarea o faci cu oamenii si de aceea munca cea mai grea vine de multe ori dupa castigarea licitatiei. O conlucrare dificila cu personalul din banca poate sa-ti decaleze termenul final de implementare. Noi dorim sa ne pastram bunul renume pe care il avem in piata la momentul respectiv si sa parcurgem o noua experienta reusita.


    Contractul a fost semnat in urma cu doua saptamani. Ce urmeaza sa faceti mai departe? Care sunt etapele care trebuie parcurse?


    Liviu Gheorghe: Planul de implementare l-am definitivat imediat dupa ce contractul a fost semnat. Prima grija a fost sa demaram activitatea de training si am trimis deja o echipa de la noi pentru instruirea personalului (utilizatorilor) Bancii Carpatica.



    Parerea ta conteaza:

    (0/5, 0 voturi)

    Lasa un comentariu



    trimite