Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Project manager in-house sau extern?

20 Februarie 2012



Din numeroasele studii efectuate de diverse companii de cercetare organizaţiile admit că nu au suficienţi project manageri pentru a-şi gestiona proiectele. În acelaşi timp, nu vor să cheltuiască bani pentru a angaja project manageri externi. Cu toate acestea, externalizarea funcţiei de project management, e din ce în ce mai răspândită şi utilizată de organizaţiile care nu au o experienţă bine conturată sau competenţe în gestionarea proiectelor.

Poate că unul dintre cele mai mari beneficii legat de dezvoltarea competenţelor în project management - indiferent dacă se realizează acest lucru in-house sau cu ajutorul unui consultant - este că, utilizând metodologiile de project management companiile îşi îmbunătăţesc rezultatele şi devin mai consecvente. De multe ori, companiile nu ştiu de ce au eşuat proiectele lor.

Gestionarea unui proiect cu resursele companiei poate crea probleme. De fapt, conform unor studii mai vechi, 17% din 74 de specialişti în project management la nivel mondial au declarat că gestionează prea multe proiecte sau nu pe cele potrivite. Unul din patru respondenţi a vorbit de abordări eterogene în gestionarea proiectelor şi unul din cinci a spus că întâmpină dificultăţi în alocarea resurselor.

Consultanţii subliniază că separarea disciplinelor în interiorul unei organizaţii este cea mai bună metodă de a aborda managementul proiectelor in-house şi că e foarte important ca organizaţiile să-şi dezvolte competenţe interne pentru sarcinile predictive şi repetitive.

„17% din 74 de specialişti gestionează proiecte nepotrivite“

PM intern vs extern

Care sunt diferenţele între managerii de proiect interni şi cei externi? Care sunt, de regulă, mai buni şi mai eficienţi?

Project managerii interni sunt, de regulă, angajaţii companiei. Project managerii externi sunt contractori angajaţi din afara companiei pentru a gestiona unul sau mai multe proiecte. Consultanţii în project management sunt angajaţi în două cazuri: lipsa de project manageri şi incompetenţa project managerilor interni.

E foarte adevărat că managerii de proiect in-house înţeleg politica internă a companiei, dar, cel mai probabil, îşi vor asuma prea multe sarcini, necomunicând suficient, ratând astfel potenţiale oportunităţi de timp/cost/îmbunătăţire a calităţii şi evitând să ia decizii nepopulare decât când e prea târziu sau deloc, totul ducând la proiecte scumpe sau nelivrate la timp.

Organizaţiile aşteaptă de la project managerii externi servicii mai profesionale. E mult mai probabil că aceştia vor gestiona riscuri cu impact mai mare, iar comunicarea în ansamblul ei va fi corectă şi se va focaliza doar asupra factorilor de succes. De asemenea, managerii de proiect externi nu vor fi supuşi presiunilor interne.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite