Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

De ce iubesc managerii IT indicatorul ROI?

20 Februarie 2012




5. O relaţie mai bună cu departamentele

Ori de câte ori apar diferenţe între viziunea oamenilor din business referitoare la sistemele IT şi posibilităţile reale de buget, directorul IT este nevoit să facă faţă reproşurilor: „IT-ul nu ne ajută”, „cheltuiesc o grămadă de bani fără să”, „concurenţa poate şi noi nu...” şi lista poate să continue.
Totuşi, în situaţiile acestea se ajunge tocmai când colegii din departamente nu au reuşit să-şi calculeze coerent ROI-ul.

Când Managerul IT cere departamentelor să-şi justifice cererea de sisteme cu un ROI explicat în detaliu îşi face un bine lui, clientului intern, dar şi organizaţiei per ansamblu.

Eşti departament de vânzari şi doreşti să implementezi un CRM?
Super, calculează un ROI realist şi validează-l cu piaţa. IT-ul te poate asista, dar, în principiu, responsabilitatea rămâne la Vânzări.

Este ROI-ul aşteptat valoros pentru organizaţie şi asumat intern? IT-ul va susţine extinderea bugetului pentru o investiţie atât de profitabilă.

6. Adopţie internă

Pe această idee credeţi că ulterior mai apar probleme de adopţie? Eu zic că NU,
pentru că unul din efectele unui proiect de calcul ROI este acela că cei implicaţi înţeleg cum investiţia nouă va aduce valoare în organizaţie şi îşi asumă un set de decizii care vor schimba modul de lucru.

7. Încă un acronim simpatic?

Am cerut unui cunoscut să-mi răspundă la întrebarea din titlu şi el mi-a răspuns cu o glumă: Cum de ce? Este un acronim simpatic pentru IT. Între PKI, SSO, NTFS, FAT, PKG, GPU, SQL, DNS sau DHCP, ROI sună chiar bine!
E o glumă drăguţă, dar nu pot să nu constat că ROI este totuşi înţeles de celelalte departamente. Dacă ceilalţi nu înţeleg IT, în mod sigur înţeleg BANI, adică: RON, EUR, USD. Alte acronime simpatice...
S-auzim de bine şi la (un ROI) mai mare!



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite