Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Administraţiile locale profită de mediul online

20 Februarie 2012



Fondurile europene au asigurat şi în 2011 gura de oxigen necesară administraţiei publice locale din România, greu încercată de criza economică prelungită. Autorităţile au investit o parte din aceşti bani în aplicaţii online diverse, de la portaluri turistice până la petiţii sau căsătorii programate online.

E de bun augur că tot mai multe administraţii publice locale au înţeles să comunice cu cetăţenii online, reducând în acest fel substanţial costurile şi oferind o transparenţă mai mare în relaţia cu cetăţenii.

Covasna şi Harghita au site panoramic

Oferta turistică a judeţelor Covasna şi Harghita a fost lansată pe site-ul panoramic „Comorile Ţinutului Secuiesc”. Site-ul cuprinde 60 de obiective turistice, fiind completat cu 36 de monumente istorice, culturale, arhitecturale şi naturale, reprezentative pentru aceste zone. La realizarea acestei pagini web a fost folosită una dintre cele mai moderne tehnici fotografice actuale, de panoramare, care le permite vizitatorilor să facă o călătorie virtuală în câteva dintre cele mai frumoase şi valoroase biserici, castele, conace, muzee ori rezervaţii naturale din cele două judeţe.

Portal de business pentru mediul de afaceri

Primăria Cluj-Napoca a lansat anul trecut portalul www.clujbusiness.ro, care are ca scop creşterea vizibilităţii oraşului în mediul de afaceri european. Portalul este conceput în limbile română şi engleză, iar profilul a fost creat după o consultare prealabilă cu oamenii de afaceri din Cluj. Site-ul de business conţine informaţii economice, demografice, din domeniul imobiliar, educaţional, cultural, precum şi din alte domenii.

Sibienii preferă „e-funcţionarii”

Peste 1.300 de sibieni au folosit serviciul E-administraţie, de pe site-ul primăriei. Pentru protejarea datelor cu caracter personal este nevoie de autentificare, prin crearea unui cont, atât pentru persoane juridice, cât şi pentru persoane fizice. Cetăţenii pot depune online documentaţii pentru autorizaţiile de construcţie şi certificate de urbanism, pot consulta stadiul soluţionării cererilor şi, totodată, să primească notificări. De asemenea, pot efectua plăţi electronice, depune petiţii sau sesizări. Tot prin intermediul acestui portal, persoanele înregistrate vor putea descărca formulare tipizate, fără a fi nevoite să se mai deplaseze până la sediul primăriei şi vor putea primi informaţii online.

Audienţe pe Messenger la Brăila

Viceprimarul municipiului Brăila, Alexandru Dănăilă, a ales o metodă modernă de a sta de vorbă cu cetăţenii, oferind consultaţii online pe Messenger, în probleme legate de asociaţiile de proprietari, patrimoniu, urbanism şi investiţii.
„Trăim în epoca internetului şi îmi dau seama că suntem doar la un click distanţă unii de alţii, aşa că ar fi fost păcat să nu folosim acest avantaj. Pentru început, timp de o oră pe săptămână, în fiecare marţi, o să stau la dispoziţia brăilenilor pe Yahoo! Messenger. Dacă se va dovedi o soluţie eficientă, vom mări programul”, a declarat Dănăilă pentru Agerpress.

Prefectura Sălaj are pagină pe Facebook

Instituţia Prefectului Sălaj consideră că aceasta este o cale eficientă de a ajunge la cetăţenii din judeţ.

„Noi am considerat că ar fi oportun să înfiinţăm o pagină de Facebook a instituţiei în care dorim să facem un fel de briefing al acţiunilor şi activităţilor instituţiei şi, desigur, nu dorim în nici un fel să neglijăm site-ul oficial al instituţiei, care va avea acelaşi loc şi acelaşi scop”, a spus Sebastian Ardelean, director al cancelariei prefectului.

Audienţe online la prefectura Bistriţa-Năsăud



Persoanele care nu se pot deplasa la sediul Instituţiei Prefectului Bistriţa-Năsăud pentru a intra în audienţă la prefect, indiferent că provin din mediul rural sau urban, vor avea posibilitatea să facă acest lucru online, printr-un sistem de videoconferinţă, implementat în baza unui proiect cu finanţare europeană. De asemenea, Instituţia Prefectului Bistriţa-Năsăud va avea o nouă pagină web şi chiar un forum, unde bistriţenii vor putea lăsa mesaje şi sesizări. Prin acest proiect se vor putea face plăţi online ale unor taxe, se vor putea depune petiţii sau descărca documente necesare, se vor elibera avize online şi se vor putea face programări la serviciile de eliberare a paşapoartelor şi a permiselor auto.

Primăria Satu Mare are blog

Cetăţenii din Satu Mare îşi pot spune punctele de vedere asupra activităţii administraţiei locale pe blogul municipiului. Nevoia înfiinţării blogului a apărut după ce s-a constatat că pe site-ul oficial al
oraşului, în „Cartea de oaspeţi”, spaţiul este restrâns, suficient doar pentru întrebare-răspuns, administraţia locală nereuşind să satisfacă pe deplin anumite cerinţe privitoare la activitatea sa.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite