Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Internetul prin satelit aşteaptă confirmarea

20 Februarie 2012



Cele mai cunoscute servicii prin satelit sunt transmisiile TV. Însă, satelitul nu se limitează doar la servicii de televiziune, ci poate oferi şi acces broadband la internet şi servicii de telefonie şi multimedia. Care este situaţia din acest punct de vedere în piaţa românească? Conform ANCOM (Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii), numărul total de conexiuni la internet prin satelit se situează sub 1.000.

Conform raportului de date statistice realizat de ANCOM, la nivelul lunii iulie 2011, nouă operatori furnizau servicii de internet şi/sautelefonie şi/sau transmisiuni de date prin reţele satelit: Adisam Telecom, E-Sourcing Know-How&Servicii, Global Communications Services Romania, LAMIT CO, RARTEL, Rokura, VIP COMPLETE SERVICES, Societatea Naţională de Radiocomunicaţii şi COM-TEL.

„Pe piaţa serviciilor de retransmisie a programelor media audiovizuale liniare furnizate utilizatorilor finali, prezenţa furnizorilor prin reţele satelit (DTH) este semnificativă, 39% din numărul total de abonaţi folosind serviciile furnizate prin reţele satelit. În prima jumătate a acestui an, numărul abonaţilor la servicii DTH a înregistrat o scădere de 7,6%. În ceea ce priveşte serviciile de internet şi/sau telefonie şi/sautransmisiuni de date prin reţele satelit, impactul acestora la nivelul pieţei de retail este modest, numărul total de conexiuni la internet prin satelit situându-se sub 1.000”, a declarat pentru Market Watch Cătălin Marinescu, preşedintele ANCOM.

Serviciile prin satelit – mai scumpe

Deşi, în ceea ce priveşte transmisiile TV, satelitul este o soluţie pentru regiunile care nu beneficiază de acoperire terestră sau pentru acele zone în care reţelele terestre nu se justifică din punct de vedere economic, numărul abonaţilor fiind în continuă creştere, în ceea ce priveşte accesul broadband la internet şi servicii de telefonie, lucrurile nu stau tocmai bine.

„Într-adevăr, serviciile prin satelit sunt mai costisitoare decât serviciile oferite prin canalele tradiţionale, în special din cauza costului de închiriere al segmentului spaţial. Aceste servicii nu sunt răspândite în România din mai multe motive, dintre care putem enumera: preţul pe segmentul spaţial care este foarte scump, cerinţele clienţilor pentru capacităţi din ce în ce mai mari, lipsa informaţiilor referitoare la această posibilitate de acces la servicii de comunicaţii electronice”, spune Monica Puşcaş, Manager Departament, Departament Comunicare Imagine RADIOCOM.

Serviciile oferite de RADIOCOM se adresează, în principal, segmentului de clienţi business, dar acoperă şi segmentul de clienţi rezidenţiali.

RADIOCOM oferă, prin intermediul Centrului de Comunicaţii prin Satelit de la Cheia, următoarele tipuri de servicii: transmisii de date, voce şi internet; comunicaţii electronice; telefonie; broadcasting TV Digital; broadcasting radio prin satelit; instalare şi întreţinere staţii VSAT (Very Small Aperture Terminal – este un sistem de comunicaţii prin satelit); operare şi întreţinere pentru echipamente de satelit.

Exclusiv pe segmentul de servicii de comunicaţii spaţiale, RADIOCOM deţine în portofoliul său un număr de 38 de clienţi.

„În urma anlizelor STP realizate (segmentare, targetare, poziţionare), categoria de clienţi ţintă ai RADIOCOM pentru astfel de servicii sunt lanţurile de benzinării, instituţiile bancare de nivel mic şi mediu, instituţii din arcul guvernamental (ambasade, consulate etc.), sectorul energetic (producţia şi transportul energiei electrice), sectorul petrolier (supravegherea conductelor de petrol şi gaz), telecentre şi orice alţi clienţi din zone izolate, imposibil de atins cu alte tehnologii alternative, care ar putea genera costuri foarte mari”, adaugă reprezentanta RADIOCOM.

Pentru anul 2012, RADIOCOM îşi propune încheierea de parteneriate în vederea furnizării serviciilor de internet şi telefonie prin satelit atât pe teritoriul României, cât şi în străinătate, cu scopul de a creşte numărul de clienţi. De asemenea, compania intenţionează să îşi extindă pe viitor paleta de produse şi servicii prin furnizarea de servicii 4P (date, voce mobilă şi fixă, TV).



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
alex
Internet prin satelit ofera si : http://www.internet-prin-satelit.ro
05 Aprilie 2013, 11:43:53