Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Romānii iau cu asalt Bulgaria

20 Februarie 2012




Adrian Marina


Aeroportul Henri Coandă, poarta de îmbarcare a cursei spre Sofia. Majoritatea pasagerilor sunt români şi pleacă în capitala Bulgariei în interes de serviciu. Se cunosc deja, unii din vedere, pentru că zboară des pe această rută, alţii pentru că lucrează în acelaşi domeniu. Din toamna lui 2008, datorită cererii foarte mare venită din partea pasagerilor, Tarom operează două curse pe zi pe destinaţia Sofia.

Adrian Marina călătoreşte la Sofia în fiecare lună. Din funcţia pe care o deţine, Learning and Business Developer Leader pentru Europa de Est în cadrul Alcatel-Lucent, se ocupă de dezvoltarea serviciilor de training pe care Alcatel-Lucent le pune la dispoziţie pe piaţa din Europa de Est, inclusiv în Bulgaria, unde există peste 2.000 de angajaţi care beneficiază de pregătire tehnică şi non tehnică.

În 1992, compania Alcatel a înfiinţat în Timişoara un centru de training pentru a oferi cursuri de instruire pentru cele mai noi tehnologii şi cele mai recente evoluţii tehnologice atât angajaţilor, cât şi clienţilor săi. Începând cu 2003, acest centru devine Alcatel-Lucent University şi este parte integrantă din grupul celor 18 centre de acest fel existente la nivel global.

„La început, responsabilităţile centrului s-au limitat doar la România, însă odată cu dezvoltarea activităţilor în zona Europei de Sud-Est a crescut şi aria noastră de responsabilitate. Experienţa centrului din România, din care fac parte de 12 ani, şi expertiza echipei de aici au determinat compania să aleagă coordonarea din România a activităţilor de instruire pentru clienţii, partenerii şi angajaţii din Europa de Est”, spune Adrian Marina.

Echipa Alcatel-Lucent University din România are responsabilitatea de a instrui clienţii, partenerii şi angajaţii pe cele mai noi tehnologii ajutându-i astfel să înţeleagă şi să fructifice la maxim progresul tehnologic.

„Alcatel-Lucent este un partener local cu acoperire globală. Ce înseamnă concret? Structura organizatorică care regrupează competenţe cheie pentru o anumită regiune geografică dărâmă barierele operaţionale. În ceea ce mă priveşte, pentru buna derulare a activităţii, mă bazez pe informaţiile venite din Bulgaria şi pe colaborarea şi susţinerea pe care o încurajez cu echipa de acolo. Filiala Alcatel-Lucent din Sofia reprezintă pârghia care îmi permite să accesez datele de care am nevoie. Altfel, ar fi mult mai dificil să obţin informaţii relevante despre piaţa de training din Bulgaria în termeni de nevoi, volum, competitori etc.”, menţionează Adrian Marina.


Simona Decuseară


Bulgaria – o destinaţie de business

Adrian Marina este doar unul dintre românii care au responsabilităţi în ţara vecină. O simplă căutare pe LinkedIn după cuvântul „Bulgaria” la categoria Persoane a dat la iveală sute de rezultate. Numeroşi români din Bucureşti sau din alte oraşe din ţară au responsabilităţi în Bulgaria, dar şi în alte ţări din estul Europei: de la PR, marketing şi vânzări, până la coordonarea unui business, domeniile variind, de la IT&C, oil & gas, până la retail şi industria alimentară. Alţi români, deşi au trecută Bulgaria în titulatură nu se ocupă efectiv de coordonarea unei activităţi în ţara vecină, ci pot ajuta, la nevoie, prin competenţele pe care le deţin, partenerii din Bulgaria în diverse implementări de proiecte IT.

„Tarom operează două curse pe zi spre Sofia, datorită românilor care călătoresc în interes de serviciu“

Numărul mare de români care călătoresc în Bulgaria a determinat compania Tarom, încă din 2008, să opereze două curse pe zi pe ruta Bucureşti-Sofia, de luni până vineri – 08:55 şi 17:10 – şi câte una sâmbăta şi duminica. În urma analizelor efectuate de companie, pasagerii care călătoresc pe destinaţia Sofia călătoresc preponderent în interes de serviciu. Durata medie de şedere a acestora este variabilă, însă cele mai bine vândute bilete sunt celecu tarife nerestricţionate demaximum stay, au declarat oficialii Tarom pentru Market Watch.

La rândul lui, Cosmin Vîlcu merge în Bulgaria ori de câte ori este necesar, o dată pe lună sau o dată la două luni şi spune că singurele dificultăţi întâmpinate în relaţia cu partenerii din Bulgaria sunt cele legate de bariera lingvistică.

„Biroul local al Kaspersky Lab supraveghează şi coordonează atât operaţiunile companiei în România, cât şi în Bulgaria. Acesta este motivul pentru care sunt responsabil şi pentru piaţa din România, şi pentru cea din Bulgaria. Ca Channel Manager, rolul meu este de a coordona toate activităţile care presupun relaţia directă cu partenerii. Kaspersky Lab, atât la nivel mondial, cât şi în România & Bulgaria, este un vendor 100% indirect, care şi-a definit poziţia pe piaţa soluţiilor de securitate prin intermediul partenerilor. Aşadar, responsabilităţile mele ţin de tot ceea ce înseamnă relaţia cu partenerii, acţiuni de marketing şi vânzări”, explică reprezentantul Kaspersky Lab.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite