Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Românii iau cu asalt Bulgaria

20 Februarie 2012




Cu puţin noroc, într-una din cursele spre Sofia o puteţi întâlni pe Simona Decuseară, National Sales & Marketing Manager România & Bulgaria la Epson. La Sofia merge o dată pe trimestru sau mai des, dacă este necesar, pentru întâlniri şi evenimente. Compania japoneză a decis ca Simona să se ocupe de coordonarea activităţilor de vânzări şi de marketing, menţinerea relaţiei cu distribuitorii şi cu reţeaua de parteneri locali din Bulgaria.

„Motivele pentru care s-a luat decizia coordonării activităţii de la Bucureşti sunt legate de poziţionarea geografică şi de modul în care se face managementul regiunilor în cadrul companiei Epson. Mă bucur, în plus, de suportul unui coleg locat în Bulgaria. La Sofia merg o dată pe trimestru sau mai des, dacă este necesar, pentru întâlniri şi evenimente”, spune Simona Decuseară.


Cosmin Vî
lcu


Piaţa bulgară are similarităţi cu cea românească

Pieţele de IT&C din România şi Bulgaria sunt pieţe emergente, iar potenţialul acestor pieţe a fost deja confirmat. Se regăsesc aici o serie de similarităţi în termeni de piaţă, prezenţa unor companii multinaţionale, prevederi legislative şi facilităţi. Interlocutorii noştri au constatat o serie de similarităţi şi diferenţe ca urmare a discuţiilor cu partenerii bulgari şi în decursul călătoriilor în ţara vecină.

„Ca trend continuu, la nivel global, creşte cererea pentru cele mai noi tehnologii – cloud computing, video streaming, LTE (4G). Aceste tendinţe se vor manifesta şi pe pieţele din România şi Bulgaria. Mai mult, Alcatel-Lucent University va introduce şcolarizarea la distanţă folosind tehnologiile cloud. Astfel programele noastre de instruire pentru angajaţi şi pentru clienţi urmează aceste trenduri. Angajaţii noştri din România în special, dar şi din Bulgaria deservesc operatori la nivel global. Pregătirea continuă şi instruirea pe cele mai recente evoluţii tehnologice şi inovaţii reprezintă unul dintre obiectivele Alcatel-Lucent University. Aceste tehnologii vor pătrunde şi pe pieţele din România şi Bulgaria, iar noi avem personalul pregătit”, precizează Adrian Marina.

Ca mărime, piaţa IT&C din Bulgaria este aproape la jumătate, comparativ cu cea din România, spune Cosmin Vîlcu: „Cu toate acestea, este foarte dinamică, iar rata de penetrare a Internetului este bună. Un alt lucru important de menţionat este că, la fel ca şi pe piaţa din România, nivelul pirateriei este destul de ridicat”.

În segmentul de retail, piaţa din Bulgaria este destul de diferită de cea din România.

„În retail, spre exemplu, marii jucători europeni nu sunt prezenţi, iar zona comerţului online este încă la început. Din acest motiv ne orientăm mai mult către zona echipamentelor business, adresându-ne companiilor sau autorităţilor publice”, menţionează Simona Decuseară.

Bulgaria este, însă, doar una din ţările din Europa de Est în care românii activează cu succes. În ultimii ani, numeroşi români au preluat coordonarea unor activităţi la nivel regional pentru diferite companii multinaţionale, iar acest trend va continua cu siguranţă şi în viitor.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite