Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Continuarea globalizarii si avansul rapid al broadband networking, oportunitati cruciale pentru digital imaging

25 Noiembrie 2005



„Ele sunt primele doua oportunitati, cruciale pentru digital imaging“, a apreciat Fujio Mitarai, presedinte si CEO Canon Global cu ocazia intalnirii cu reprezentantii zonei Canon Europa.

Cateva considerente introductive

Presedintele Fujio Mitarai si-a inceput cuvantarea in sala de conferinte Brilliant Sararin din centrul CNIT - La Defence, Paris, amintind de intalnirea avuta aici in urma cu 5 ani si de drumul parcurs de Canon in Europa, de la deschiderea primei reprezentante la Geneva in 1957, urmata de Canon Amsterdam, predecesorul Canon Europe de azi. Pentru a putea evalua schimbarile survenite pe aceasta piata atat de “buna consumatoare” (31% din Canon Global), Mitarai s-a referit in primul rand la schimbarile politice ale ultimilor ani: „Prin cresterea la 25 a numarului de tari membre ale Uniunii Europene in 2004 s-a nascut practic o imensa zona economica de 460 milioane de locuitori avand un PIB de peste 10 mii de miliarde EURO, mai mare decat al SUA“, a spus presedintele Canon Group. Plecand de la aceste realitati, concernul Canon a trebuit sa parcurga si el numeroase reforme manageriale, parasind treptat structurile operationale construite la nivelul fiecarei tari catre o organizatie Canon pan-europeana functionala si similar, pentru celelalte zone geografice de interes, au fost infiintate structuri asemanatoare: Canon South Africa in 1999, Canon Middle East in 2001 si Canon Russia in 2004.

Conform raportului presedintelui Canon, in 2004 vanzarile nete pentru zona Europa au depasit 8 miliarde Euro, suma care inseamna cam o treime din totalul de 25 miliarde Euro cat este cifra de afaceri Canon Group si care pozitioneaza Europa ca principala piata de desfacere a produselor Canon. Pe grupa de produse de printing, Canon Europe detine locul intai inclusiv pe segmentele specifice de office si home consumer. Tot o pozitie de piata fruntasa este ocupata in Europa si de categoriile de produse aparate foto digitale compacte si cu vizare prin obiectiv iar printerele inkjet si camerele video sunt si ele aproape de top pe piata europeana.

Mitarai a prezentat viziunea si strategia de dezvoltare a concernului Canon prin programul pe termen lung adoptat la venirea sa pe pozitia de CEO in 1996, program aflat acum la incheierea fazei II si inceputul celei de-a III-a etape. Referindu-se la conjunctura economica si politica a inceputului anilor 90, presedintele Canon a mentionat caderea zidului Berlinului, sfarsitul razboiului rece si tendintele de globalizare vizibile inca de atunci cat si faptul ca Statele Unite veneau dupa o administratie Reagan care avea ca rezultat o puternica relansare economica. Pe langa aspectele politice mentionate au aparut numeroase oportunitati de ordin tehnologic. Tehnologii avansate dezvoltate in cadrul national al unor proiecte militare au fost transferate catre sectorul privat, fapt care a provocat un adevarat „boom“ in industria IT&C. Nasterea Internetului si raspandirea lui rapida pe intreg mapamondul a condus la aparitia unei game largi de noi servicii si modele de business. Pentru Canon, impactul noilor tehnologii si al Internetului a insemnat trecerea de la produsele de tip „standalone“, precum aparatele foto si masinile de copiere, la produse digitale, conectabile in retea.

Reformele manageriale O schimbare a obiectivelor financiare

Pentru a tine pasul cu dinamica extrem de ridicata a industriei IT&C, orice companie care activeaza in aceasta zona trebuie sa se sprijine pe o situatie financiara solida, pentru a putea investi (inclusiv in sectorul cercetare&dezvoltare) intr-un ritm mai mare decat concurenta. In acest sens, devenind CEO, Mitarai si-a propus doua obiective: maximizarea performantelor individuale ale fiecarei unitati Canon pentru a optimiza performanta Canon Group si al doilea obiectiv fundamental a fost concentrarea pe obtinerea unui raport profit-vanzari cat mai bun. Astfel, noul CEO al Canon a introdus un sistem de evaluare a business-ului fiecarei unitati si consolidat la nivelul grupului. De asemenea, a fost introdus un sistem de management pentru balanta profit – pierderi si cash – flow-ul fiecarei unitati si per ansamblu. Aceasta a permis identificarea si eliminarea sectoarelor neprofitabile (precum acela al PC-urilor).

Reforme in sectoarele productie-dezvoltare

De asemenea, venirea lui Mitarai la conducerea Canon a insemnat un proces de reforme si in ceea ce priveste productia si dezvoltarea, prin analiza si reconsiderarea fiecarui sector in directia cerintelor pietei. Au fost imbunatatiti indicatori precum rata costuri-vanzari de la 61,3% in 1995 la 50,6% in 2004 sau ciclul de fabricatie mediu, de la 80 de zile la 49. Prin implementarea sistemelor 3D- CAD au fost imbunatatite calitatea si timpii de dezvoltare de noi produse, prin crearea de prototipuri virtuale si realizarea de simulari sub o mare varietate de conditii. Creste viteza medie in proiectare de la 18 luni la 12. In acest fel, timpul necesar lansarii unui produs pe piata se scurteaza, crescand competitivitatea si gradul de inovare ale acestuia. Actualmente, 65% din vanzarile Canon sunt produse lansate in urma cu maxim 2 ani, fata de 44% in 2000.

Marea schisma catre tehnologia digitala



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite