Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Din 2006 Epson ataca piata romaneasca prin reprezentanta directa

25 Noiembrie 2005



Simona Mihai, Branch Office Manager Epson RomaniaLa varsta de 31 de ani, Simona Mihai a fost numita Branch Office Manager Epson Romania, urmand ca de la inceputul anului viitor sa transforme in realitate functionarea reprezentantei. Experienta sa cu Epson la distribuitorul MB Distribution este de 12 ani, chiar din timpul facultatii de Relatii Economice Internationale – ASE Bucuresti, pe care a absolvit-o in 1997.



Piata din Romania are un potential mult mai mare decat tarile intrate recent in Uniunea Europeana, tari precum Polonia, Ungaria, unde saturarea pe diferite zone este mult mai apropiata. Potentialul de business si deschiderea pietei romanesti necesita o abordare cat mai apropiata a clientilor, ceea ce este posibil prin intermediul unei reprezentante directe sustine primul angajat al Epson in Romania, Simona Mihai, Branch Office Manager Epson Romania.

Rolul prezentei directe a Epson este de a fi mai aproape de piata, de a sesiza si de a raspunde rapid miscarilor din piata, de a asigura mai mult suport distribuitorilor, si, mai ales, dealerilor si marilor retaileri. Simona Mihai are rolul de organiza biroul local, prin formarea unei echipe care sa preia tot mai mult activitatile de vanzari si marketing ale Epson pe piata din Romania. Echipa va include patru persoane – doua pe partea de vanzari, un office assistant si un branch office manager, Simona Mihai, – printre obiective fiind si asigurarea unei mult mai bune prezente in teritoriu.

„Ceea ce ne dorim este sa fim mai aproape de distribuitori si de toti partenerii nostri. Vom traduce site-ul www.epson.ro, iar toate materialele specifice vor fi tiparite in limba romana. In alegerea momentului pentru a avea prezenta locala, am remarcat ca Epson este extrem de bine reprezentat cu produse pe acele segmente de principala crestere pe piata din Romania“, ne-a precizat Simona Mihai, Branch Office Manager Epson Romania.

Epson prognozeaza cresteri cu 50% pentru anul viitor

Pe piata din Romania, Epson asteapta de la 2006 cresteri cu 50% peste ceea ce au realizat anul acesta prin intermediul distribuitorilor. Segmente precum echipamente multifunctionale –laser si jet, proiectoare home cinema au prognozate pentru anul viitor cresteri spectaculoase pe piata romaneasca, Epson fiind foarte bine reprezentat pe aceste zone.

Compania lucreaza in Romania prin trei distribuitori: doi pe partea de hardware si consumabile - MB Distribution si Tornado Sistems - , iar unul dedicat pe partea de consumabile – Despec Romania. Exista si posibilitatea de a extinde lantul de distribuitori atunci cand piata o va cere. Reprezentantii pe partea de vanzari ai Epson Romania vor avea si rolul de a face traininguri punctuale pentru dealeri, iar trainingurile de serie pentru distribuitori vor fi organizate in continuare la centru in Germania.

Programe speciale pentru invatamant si training

Pentru invatamant sau pentru zona de training si consultanta Epson are programe speciale cu discounturi substantiale pentru institutiile din aceste domenii.

Epson are produse dedicate pentru piata din Romania, categorii de produse business pentru intreprinderile mici si mijlocii, cum ar fi imprimante POS etc., imprimante laser; proiectoare 3LCD, scannere, roboti, multifunctionale, dar si solutii care permit coordonarea cu cerintele utilizatorilor intra in gama de produse business a Epson. Toti distribuitorii au o gama foarte larga de hartie speciala pentru tiparituri deosebite care, alaturi de echipamentele tip imprimante foto si multifunctionale foto, fac parte din segmentul foto. Echipamentele permit tiparirea pe CD-uri printabile. Produsele Epson sunt fabricate in Ungaria, Germania, Marea Britanie, Asia de Sud-Est, depozitul pentru distributia pe Romania fiind in Germania. Ca si pana acum, toate gamele de produse Epson se vor gasi in Romania, cu produse dedicate pentru Estul Europei. Specificul acestor produse este faptul ca, desi au toate functionalitatile, pretul este mai mic. Prin strategia de marketing abordata, compania reduce costul pe print cu pana la 46% prin vanzare la pachet a consumabilelor.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
Andrei
vor fi locuri de munca in urmatorii ani pt. studentii care termina o facultate de marketing in acest sistem(?):)
26 Noiembrie 2005, 09:30:23
redactor sef
Din discutiile pe care le-am avut cu diversi manageri, este o lipsa acuta de oameni pregatiti pentru marketing si vanzari. Conteaza indiscutabil experienta dar nimic nu poate suplini un background teoretic de calitate. Si vorbesc de firme mari, multinationale unde si perspectivele sunt pe masura. Din pacate invatamantul nostru are o abordare fara legatura cu piata reala, asta daca nu s-a schimbat dupa ce am absolvit eu.
28 Noiembrie 2005, 09:48:17