Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Petru Bazac, Presales Manager Asseco SEE România: „Consultanţa asigură clientului libertatea în ceea ce priveşte deciziile de achiziţie“

17 Martie 2012




Petru Bazac, Presales
Manager Asseco SEE România

Asseco SEE România face parte din grupul regional Asseco South Eastern Europe, una dintre cele mai puternice companii IT din zona. Asseco SEE România este unul dintre cei mai importanti integratori de sisteme, solutii si servicii IT si dezvoltator de aplicatii pentru sectorul bancar de pe piata IT locala, functioneaza din anul 2010, fiind rezultatul unui proces de achizitii si fuziuni (Net Consulting, FIBA Software si Probass), început de grupul polonez Asseco în anul 2007.


În structura de business a Asseco SEE România, Departamentul Presales joacă un rol important pe plan operaţional.
Petru Bazac, Presales Manager Asseco SEE România, ne-a prezentat avantajele acestei abordări şi beneficiile pe care le oferă aceasta clienţilor.

- Care sunt atribuţiile Departamentului Presales în strategia de business a Asseco SEE România?

- În strategia de vânzare consultativă dezvoltată de Asseco SEE România Departamentul Presales are un rol foarte activ. Şi aceasta pentru că strategia urmăreşte schimbarea percepţiei generale a pieţei asupra IT-ului, văzut în majoritatea companiilor ca un centru de cost, şi nu ca unul de profit. Astfel, Departamentul Presales are rolul de a-i permite clientului luarea deciziilor în cunoştinţă de cauză, ajutându-l să identifice soluţiile IT care să-i permită dezvoltarea business-ului. Pentru aceasta, facem un efort constant în a ţine pasul cu tehnologia IT, astfel încât să asigurăm clientului libertatea în ceea ce priveşte deciziile de achiziţie. Libertatea de decizie este garantată şi de postura de integrator de sistem a Asseco SEE România, cu o vastă experienţă pe piaţa locală şi regională, care ne asigură avantajul independenţei faţă de un anumit vendor sau tehnologie.

- Ce beneficii concrete oferă consultanţa clientului?

- Din perspectiva noastră, consultanţa reală startează cu o etapă de identificare şi analizare a necesităţilor clientului. Este etapa cea mai importantă, în care se definesc soluţiile posibile, din punct de vedere tehnologic, şi se identifică împreună cu clientul soluţia optimă. Practic, îi ofe-rim acestuia o privire de ansamblu asupra posibilităţilor tehnologice şi a furnizorilor respectivelor produse. Departamentul Presales are rolul de interfaţă directă între client şi furnizorii de tehnologii, facilitând înţelegerea ofertei acestora şi a modului în care poate fi valorificată optim în cadrul companiei clientului. Astfel, clienţii pot alege soluţiile adecvate cerinţelor lor de business şi nu doar să cumpere soluţiile care sunt promovate cel mai agresiv la acel moment, să zicem.

- Care este rolul componentei umane în acest proces?

- Relaţiile de parteneriat pe care Asseco SEE România le are cu principalii vendori IT, precum HP, IBM, Fujitsu, Dell, NetApp, Microsoft, VMware etc., oferă, atât companiei, cât şi clienţilor, o garanţie de business cu valoare extinsă, în ceea ce priveşte calitatea produselor, soluţiilor şi serviciilor IT furnizate. Pentru a valorifica optim aceste parteneriate, investim constant în procesul de specializare. Nivelul de expertiză al echipei de Presales din cadrul Asseco SEE România este unul foarte ridicat. Este vorba de o experienţă tehnică solidă, acumulată de-a lungul mai multor ani şi consolidată printr-un proces continuu de certificare şi specializare, ceea ce reprezintă un beneficiu concret pentru clienţii noştri, pentru că, astfel, îi putem ajuta în identificarea celor mai potrivite soluţii pentru necesităţile lor de business.

- Cât de importantă este apartenenţa la un grup multinaţional în strategia de business a Asseco SEE România?

- Faptul că facem parte dintr-un grup care reuneşte, doar la nivel regional, 13 ţări oferă clienţilor noştri avantaje consistente. Astfel, dincolo de argumentul garanţiei stabilităţii partenerului de implementare, un be-neficiu important este posibilitatea alocării dinamice a resurselor, funcţie de necesităţi, pentru finalizarea în termeni optimi a pro-iectelor. Un alt beneficiu real este acela că putem oferi clienţilor exemple practice ale unor proiecte de succes. Într-o piaţă cost sensitive, aşa cum este piaţa locală şi cea din Europa de Est, importanţa referinţelor pe proiecte similare este foarte mare. Iar portofoliul extins de clienţi şi proiecte ne asigură un volum mare de referinţe pe numeroase domenii de activitate şi tehnologii.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite