Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Enterprise Applications >> Managed Services >> Stiri si comunicate

IBM Romania se impune pe piata locala de Managed Services

28 Martie 2012



Criza economică prelungită a impus companiilor locale, printre alte măsuri de economisire, reducerea drastică a bugetelor IT. Fapt care face ca, la momentul actual, într-un context economic delicat, companiile româneşti – şi nu numai – să se confrunte cu o serie de provocări importante, precum capabilităţi financiare reduse, echipamente hardware îmbătrânite, care nu mai acoperă cerinţele update-urilor software, şi un deficit constant de personal IT cu competenţe reale pe zona de business. Astfel, deşi au conştientizat importanţa IT-ului în creşterea şi consolidarea afacerii, companiile locale nu deţin, practic, resursele necesare – financiare şi umane – pentru a valorifica optim acest element vital în strategia de business.

IBM România vine în întâmpinarea acestor companii cu o ofertă consolidată pe zona de Managed Services, structurată astfel încât să acopere cât mai complet cerinţele pieţei locale. Elementul de unicitate al acestei oferte este flexibilitatea, IBM România oferind un pachet mixt de servicii, produse hardware şi soluţii, ceea ce permite clienţilor să aleagă varianta optimă.
„IBM România, din postura sa de furnizor hardware, software şi servicii, are capacitatea, în momentul de faţă, de a oferta atât varianta CAPEX, cât şi OPEX, dar şi o variantă mixtă, ceea ce ne oferă o flexibilitate deosebită în modul de a adresa clientul. Astfel, de exemplu, clientul poate opta pentru achiziţionarea unei infrastructuri hardware, cu o investiţie CAPEX, pentru aplicaţiile necesare putând opta pentru varianta OPEX. Iar pentru tot poate plăti un abonament lunar, soluţie optimă pentru client, mai ales dacă acesta traversează un moment de criză sau unul de stagnare a business-ului. Clientul are, astfel, oportunitatea de a putea alege în funcţie de strategie, buget, infrastructură hardware şi software existente, competenţe IT in-house etc.“, explică Viorel Delinschi, Global Technology Services Business Development Executive, Business Continuity & Resiliency Services IBM România. (foto)
Cel de al doilea avantaj competitiv al ofertei Managed Services a IBM România rezidă în faptul că, beneficiind de suportul conferit de Data Center-ul de ultimă generaţie operat de IBM în România, precum şi de centrul de competenţe regional IBM Global Delivery Center, localizat în Bucureşti, se pot furniza clienţilor rapid soluţii end-to-end, adaptate optim nevoilor sale de business. „Suportul oferit de know-how-ul şi expertiza specialiştilor IBM România, precum şi de IBM Managed Data Center ne permit să venim cu o abordare completă către client şi să-i oferim o soluţie end-to-end. Şi aceasta nu doar pentru clienţii care utilizează tehnologie IBM, ci indiferent de numele producătorului/furnizorului de tehnologie, fie că este vorba de echipamente hardware sau de aplicaţii software – sisteme de operare, soluţii de securitate, de comunicaţii, baze de date, sisteme, aplicaţii core-business etc.“, declară Viorel Delinschi.

Structura ofertei

Oferta Managed Services a IBM România este structurată, generic, pe mai multe niveluri, baza acesteia fiind reprezentată de IBM Data Center.
Primul nivel este reprezentat de zona hardware şi infrastructura centrului de date, oferind: ● capacitate de procesare (servere) ● capacitate de stocare (storage, cât şi întreg portofoliul de echipamente IBM dedicate) ● soluţii şi servicii de comunicaţii (atât în Data Center, cât şi în locaţia clientului, soluţii de transport de date Layer 2 si Dark Fiber, VPN MPLS, VPN over Internet, etc.) ● echipamente de networking (routere, switch-uri, dar şi soluţii avansate de criptare, cu serviciile aferente) ● servicii şi soluţii de securitate avansată (firewall, antivirus, anti-spam, soluţii IPS-IDS etc.).
„În funcţie de fiecare proiect în parte şi de necesităţilor reale de business, în urma discuţiilor şi analizei, punem la dispoziţia clientului capacităţile şi serviciile necesare. Pornim de la o soluţie minimală, care să-i permită clientului să-şi valorifice optim infrastructura existentă, extinzând oferta în funcţie de cerinţele şi nevoile clientului“, explică Viorel Delinschi.
Cel de al doilea nivel al ofertei IBM România este cel al infrastructurii software şi cuprinde: ● tehnologii şi soluţii de virtualizare (VMware, Citrix, , altele) ● baze de date (IBM DB2, Oracle, Microsoft SQL etc.) ● sisteme de operare (AIX, Microsoft Windows, Linux) ● aplicaţii de business (SAP, Oracle etc.).
Peste aceste două niveluri este poziţionat cel de al treilea, care reprezintă, practic, oferta de Managed Services a IBM România şi cuprinde servicii de instalare, configurare, administrare, mentenanţă, monitorizare, suport şi raportare.

Abordare concrete pe zona hardware

Avantajele furnizate de oferta IBM pe zona de Managed Services sunt demonstrate concret de clienţii pe care compania deja îi are, printre aceştia numărându-se atât instituţii financiar-bancare, precum Alianz Ţiriac şi AXA Life Insurance, dar şi cel mai mare retailer online local, eMag. Oferta se adresează însă nu doar clienţilor mari, ci şi companiilor de dimensiuni mici şi mijlocii.
„Foarte frecvent clienţii din zona IMM nu conştientizează ce înseamnă efortul de mentenanţă pe partea de «Facilities» şi nu ştiu care sunt costurile ascunse ale deţinerii unui Data Room funcţional in-house. Sunt costuri generate de consumul de energie electrică, de echipamentele specifice: de la generatoare, UPS-uri, baterii, linia principală, tablouri electrice, cabluri de distribuţie, până la echipamentele profesionale de răcire pentru Data Room şi cele de securitate fizică. Apoi, facilitatea în sine, ca spaţiu, dacă Data Room-ul nu este în spaţiu propriu, reprezintă un cost“, detaliază Viorel Delinschi.
Cheltuielile enumerate nu sunt perceptue clar clientul nu le percepe, fiind ascunse în costurile totale ale companiei. Multe mai gravă este însă ignorarea importanţei serviciilor de mentenanţă. În plus, la momentul actual, numeroase companii deţin echipamente mai vechi de 3 ani, iar după această perioadă serviciul de mentenanţă preventivă devine o necesitate reală.
„Dacă, de exemplu, în cazul unei pene de curent, generatorul nu porneşte pentru că nu a mai fost verificat, alimentat etc. sau UPS-urile nu mai funcţionează pentru că nu au fost înlocuiţi acumulatorii, câţi bani pierde o companie? Într-o astfel de situaţie totul se blochează: nu se primesc comenzi, nu se fac facturi, nu se fac livrări, nu pot fi gestionate stocurile, nu există comunicaţii etc. Este un exemplu concret extrem de frecvent, dar nimeni nu cuantifică financiar riscurile la care se expune. În IBM Managed Data Center riscul unor astfel de incidente extrem de redus, programul de mentenanţă predictivă pentru echipamentele hardware fiind realizat permanent. Un alt exemplu concret al flexibilităţii ofertei noastre: în cazul în care clientul îşi colochează echipamentele «îmbătrânite» în Centrul de Date operat de IBM, se asigură şi pentru acestea programul de mentenanţă preventivă, indiferent de producătorul respectivelor echipamente. Orice client care are o investiţie într-o infrastructură IT poate aduce echipamentele în Dată Center pentru crearea, de exemplu, a unui site de Disaster Recovery şi Business Continuity. Există deja astfel de proiecte în derulare: clienţi care deţine un Data Room primar şi au investit într-o infrastructură nouă, iar infrastructura anterioară a fost mutată în Dată Center-ul operat de IBM şi utilizată pentru replicare şi backup“, exemplifică Viorel Delinschi.

Beneficiile serviciilor end-to-end

Prin oferta de servicii de instalare, configurare, administrare, mentenanţă, suport şi raportare pe zona de infrastructură software a IBM România, clienţii beneficiază de avantaje care se materializează în câştiguri clare, atât financiare, cât şi la nivel de agilitate al business-ului.
„Specialiştii IBM România realizează instalarea şi configurarea sistemelor de operare, a bazelor de date şi/sau a aplicaţiilor, şi oferă servicii de administrare, mentenanţă şi suport, fapt care ne permite ca, atunci când clientul solicită o modificare în toată arhitectura IT, să ştim rapid şi exact unde trebuie acţionat şi ce trebuie să schimbăm. Fără un impact major din punct de vedere al bugetului şi timpului de realizare a modificării cerute, două componente critice la nivel de business. Pe de altă parte, multe companii au făcut, până în 2008, investiţii masive în hardware şi software, fără a-şi pune însă problema monitorizării modului de utilizare a resurselor. Noi le putem oferi un model de consolidare în mediul virtual, oferindu-le posibilitatea optimizării alocării acestor resurse. Prin serviciile de monitorizare şi raportare pe care le oferim, clientul are o imagine corectă asupra modului său de lucru şi a necesităţilor reale de business. Un alt exemplu concret: dacă o companie doreşte să-şi extindă capacitatea de producţie cu alte puncte de lucru, în alte locaţii/ţări, are nevoie să fie susţinută pentru a dezvolta cât mai rapid business-ul, beneficiind de suportul IT aferent. Astfel, dacă sistemul ERP trebuie dezvoltat şi extins, noi venim şi oferim serviciile de migrare a core-ului aplicaţiei existente şi îl adaptăm pe specificul acelei ţări“, explică Viorel Delinschi, IBM România.
Portofoliul de servicii de administrare a aplicaţiilor critice de business al IBM România este amplu, mai ales pe zona de sisteme ERP SAP, unde există deja clienţi. (Oferta cuprinde managementul instanţelor, configurare iniţială, administrare, mentenanţă, suportul pe toate instanţele SAP, administrarea rolurilor la nivel de utilizator, analiza problemelor care apar, suport pentru update şi patch la nivel de ultima versiune care este suportata de infrastructură etc.) Oferta nu este limitată doar la nivelul aplicaţiilor SAP şi Oracle, existând deschidere şi pentru alte tehnologii, în funcţie de cerinţele pieţei.
Exemplele prezentate sunt dovezi concrete ale flexibilităţii şi avantajelor ofertei Managed Services promovate de IBM România pe plan local şi, mai nou, şi în şase ţări din Sud-Estul Europei, pe baza suportului oferit de hub-ul regional de expertiză reprezentat de IBM Global Delivery Center şi de IBM Managed Data Center.



„IBM România a încheiat o serie de parteneriate cu principalii integratorii de sistem din piaţă, astfel încât să prezinte, alături de aceştia, o ofertă completă la nivelul clienţilor. Totodată, am iniţiat parteneriate cu numeroşi dezvoltatori software independenţi, oferindu-le acestora oportunitatea de a-şi dezvolta aplicaţiile pe baza platformei oferite de IBM Data Center.

Viorel Delinschi, Global Technology Services Business Development Executive, Business Continuity & Resiliency Services IBM România




Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
Data center specialist
Nu inteleg titlul. De ce s-a impus IBM pe piata de Managed Services?
28 Martie 2012, 02:18:30