Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

De la tendinţe la referinţe

16 Aprilie 2012



În IT, schimbarea face parte din ADN, atât la nivel de concepte şi tehnologii, cât şi de marketing. Pentru a produce valoare şi pentru a se adapta la mersul economiei reale, industria se reinventează permanent, de cele mai multe ori laboratorul de creaţie fiind companiile şi pieţele mature. Globalizarea face însă ca toate aceste noutăţi tehnologice să pătrundă rapid şi pe pieţele emergente, cum este cea locală. Inevitabil însă, se produce un decalaj între mesajele de marketing ale vendorilor şi capacitatea pieţei de a „consuma“ aceste noi tehnologii. Am întâlnit situaţii în care nici chiar vendorii înşişi nu erau pregătiţi pentru livra noile concepte, pionieratul fiind întotdeauna un demers consumator de resurse şi inventivitate.

Toată industria doreşte să profite de un concept nou, a se vedea comunicarea intensă din jurul Cloud Computing, însă este o cale lungă de la tendinţe la referinţe. Pentru a recolta, ogorul trebuie mai întâi desţelenit, arat, însămânţat etc. Iar pentru asta este nevoie de un efort conjugat: vendori, consultanţi, presă etc. Mă surprind afirmaţiile unor oficiali despre imaturitatea pieţei pe anumite orizontale tehnologice şi despre clienţi lipsiţi de interes, atâta vreme cât eforturile făcute de companiile lor pentru promovarea soluţiilor respective sunt minime. Şi nu mă refer aici la publicitate, ci la realizarea unor studii de caz la clienţii early adopters, la dezbarea subiectului în public, la implicarea în anchetele facute de presă etc.

Recent, am avut o discuţie amuzantă cu un vendor de CRM care încerca să mă convingă că ei vând o anumită soluţie pe piaţa locală, însă, la întrebarea repetată dacă există un client, răspunsul a fost NU. Mai trebuie amitit şi că discuţia cu pricina fusese iniţiată de mine şi nu era demersul logic al unei companii care vinde CRM de a interacţiona cu un jurnalist care scrie pe su-biectul cu pricina. Din păcate, cazul nu este singular, iar ce nu înţeleg aceste companii este că între „vând“ şi „aş vrea să vând“ este o diferenţă majoră, pe care unii nu prea reuşesc să o acopere.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite