Succesul SmartID se datorează experienţei şi competenţelor unice în proiecte de mobilitate
17 Aprilie 2012
|
Lansată pe piaţa IT locală în 2010, compania Smart ID a reuşit să obţină în scurt timp rezultate financiare pozitive într-un context economic dificil. Daniel Boangiu, Managing Partner Sales and Operations Director Smart ID, ne-a dezvăluit secretele acestui succes rapid care a reuşit să impună compania ca unul dintre principalii jucători de pe piaţa locală de Enterprise Mobility.
V-aţi lansat pe piaţă în plină recesiune economică şi, cu toate acestea, în mai puţin de doi ani aţi reuşit să aveţi rezultate importante. Care a fost strategia care v-a permis un astfel de rezultat, într-un context dificil?
- Prin lansarea pe piaţă a companiei Smart ID în 2010 am reuşit să valorificăm oportunităţile existente pe o piaţă afectată drastic de criză, pe de o parte, şi să creem, pe de altă parte, sinergiile necesare pentru a obţine acel avantaj competitiv important în fata principalilor jucători care acţionau pe anumite segmente din piaţa de mobilitate. Cred cu tărie că succesul nostru are la bază pasiunea noastră pentru mobilitate şi modul în care am ştiut să ne adaptăm, astfel încât să creăm soluţii simple desti-nate unor nevoi complexe. Focusul şi simplificarea complexităţii, într-o societate asaltată de informaţii, ne-au transformat în deschizători de drumuri în mobilitate. În Smart ID încercăm şi reuşim să oferim fiecărui client un mix de produse, soluţii şi servicii care să acopere necesităţile reale şi specifice ale acestuia. Faptul că am reuşit să creăm o echipă cu cei mai buni specialişti, cu expertiză de peste 10 ani în proiecte dintre cele mai complexe, ne oferă competenţe greu de atins în acest moment pe piaţă. Oferim un preţ corect pentru proiecte inovative în piaţă şi avem un timp de răspuns şi implementare excelent. În plus, am adaptat o strategie de vânzări bazată pe principii de ROI în customer service, specifică pieţei de mobilitate din România.
Care au fost rezultatele concrete ale acestei strategii?
- Cifrele, cred eu, vorbesc de la sine. După doar câteva luni de activitate, la finalul lui 2010, Smart ID a avut o cifră de afaceri de 1,05 milioane de euro. În 2011, cifra de afaceri a crescut cu 270%, la 2,78 milioane de euro şi am reuşit să avem peste 100 de noi clienţi. Iar pentru anul acesta estimăm o dublare a cifrei de afaceri, de până la 6 milioane de euro, cu o rentabilitate de 20%.
Prin ce veţi susţine această creştere?
Prin proiecte unice la nivel de beneficii oferite clienţilor noştri. Printr-un mix de tehnologii emergente, care ne ajută să accelerăm şi să reinventăm procese specifice fluxurilor de lucru, conform brief-urilor pe care le primim de la clienţii noştri. Şi valorificăm acest atu menţinându-ne focusul pe strategia orientată pe client, care ne permite să folosim optim experienţa cumulată pe zona de Enterprise Mobility de echipa Smart ID în zona vânzării consultative. Avem avantajul că putem adresa clienţii cu o ofertă completă pe zona de mobilitate, foarte fin segmentată la nivel de cerinţe şi nevoi concrete de business, şi care nu se rezumă doar la vânzarea device-ului mobil. Succesul SmartID se datorează ROI-ului pe care-l asigurăm prin automatizarea proceselor mobile. Din experienţa noastră, clienţii au nevoie de soluţii complete, pe care să le poată testa real în mediile lor de lucru şi să poată face o alegere în cunoştinţă de cauză. De aceea am lansat anul acesta platforma ID Mag, singurul magazin online B2B care comercializează peste 85.000 de aplicaţii, produse şi servicii specializate. Reducem astfel ciclul de achiziţie, simplificăm procesul de documentare şi oferim alternative multiple de achiziţie. Totodată, continuăm investiţiile pe zona de cercetare-dezvoltare, respectiv dezvoltarea de produse software proprii, şi ne vom consolida extinderea pe plan naţional, deschizând şi alte birouri regionale în afara celor de la Timişoara şi Craiova.
Parerea ta conteaza:
(0/5, 0 voturi)