Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Soluţii geospaţiale pentru companiile de utilităţi. Exemple de bune practici internaţionale

17 Aprilie 2012



Continuăm luna aceasta expozeul nostru despre uniunea lumii geospaţiale cu cea a utilităţilor, cu câteva exemple de astfel de „mariaje” fericite din afara graniţelor ţării.

Criza mondială a accentuat presiunile pieţei, restricţiile de siguranţă şi securitate, constrângerile de continuitate şi disponibilitate a serviciilor, precum şi cerinţele de adaptare şi conformare la legislaţia europeană şi naţională privind protecţia infrastructurii critice. Soluţiile geospaţiale oferă scenarii detaliate de analiză care pot sta la baza opţiunilor de reconfigurare care asigură reducerea costurilor şi o administrare mult mai eficientă a infrastructurilor.

Eficienţă = integrare până la nivelul întregii organizaţii

Prin crearea şi administrarea unui model de relaţionare şi operare a activelor companiilor de utilităţi, soluţia geospaţială devine un modul vital în managementul reţelelor, respectiv în gestiunea tuturor activităţilor de administrare a activelor şi resurselor.

Studiile internaţionale evidenţiază faptul că o soluţie geospaţială implementată doar pentru gestiunea hărţii, fără integrarea acesteia în activităţile operaţionale şi cu alte aplicaţii IT, are un raport beneficiu-cost de numai 1:1.


Dacă soluţia este utilizată integrat pentru automatizarea unor activităţi din cadrul departamentelor de planificare şi proiectare, raportul devine 2:1. În momentul în care se creează o bază de date comună pentru soluţia geospaţială şi apoi se integrează această soluţie cu celelalte aplicaţii informatice pe fluxurile de lucru curente, raportul devine deja 4:1. Acest raport poate să crească exponenţial dacă modelul soluţiei geospaţiale este extins în activităţile curente şi de mentenanţă.

Observaţiile statistice arată că implementarea unei soluţii geospaţiale integrate pe fluxul de lucru al intervenţiilor asigură:

- reducerea duratei de diagnosticare şi atribuire de cauze cu 66%;
- reducerea duratei de deplasare la locul incidentului cu 23%;
- reducerea duratei de localizare cu 11%.

5 milioane de dolari economisiţi datorită soluţiei geospaţiale

La FortisAlberta, furnizor de electricitate pentru aproximativ 450.000 de locuitori în Alberta, Canada, proiectanţii folosesc soluţia geospaţială pentru a crea comenzi de lucru, liste de materiale şi estimări de costuri. Prin introducerea informaţiilor privind reţeaua proiectată la momentul creării acesteia şi evitarea duplicatelor în procesul as-build de înregistrare, au realizat o creştere de 25% a productivităţii. Potrivit FortisAlberta, analiza de business a evidenţiat beneficii în valoare aproximativă de cinci milioane de dolari în anul 1995.

Compania de utilităţi continuă să obţină beneficii, care se defalcă, după cum urmează:

- Eliminarea costurilor de elaborare a proiectelor as-build la recepţia lucrărilor, pentru 40 de proiecte cu 1,2 milioane de dolari anual;
- Reducerea costurilor de proiectare pentru 20 de proiecte, 1 milion de dolari anual;
- Simbologie simplificată şi hărţi tematice şi timp redus pentru utilizarea, redactarea hărţilor şi gestiunea reţelei de către echipele de teren determină economii de 1 milion de dolari anual;
- activitate redusă de încărcare de date şi coordonare, echivalentă a doi ani de lucru sau 200.000 de dolari anual.


Echipa FortisAlberta în teren


Sistemul oferă hărţi dinamice


Economie de 10 milioane de dolari pe furtună şi 1 milion pe timp senin

Progress Energy Florida (PEF), furnizor de servicii de electricitate pentru peste 1,4 milioane de clienţi, foloseşte o soluţie de management geospaţial al infrastructurii complet integrată cu managementul ordinelor de lucru şi resurselor, inclusiv a celor mobile, precum şi cu managementul întreruperilor de curent. Obiectivele implementării soluţiei geospaţiale au fost acelea de reducere a timpului de întrerupere a utilităţilor prin optimizarea fluxului de lucru, creşterea satisfacţiei clienţilor, şi reducere a costurilor printr-o restaurare eficientă a serviciilor. PEF a implementat un sistem integrat de management al întreruperii furnizării de servicii, care oferă un motor de analiză precis, cu identificarea locaţiei avariei, estimarea echipamentelor avariate, a duratei întreruperilor şi managementul echipelor mobile. Acest sistem a generat o reducere semnificativă a minutelor de întrerupere a serviciilor către client, a permis PEF reducerea costurilor cu forţa de muncă prin localizarea şi ajungerea în timp mai scurt la locul avariat a echipelor mobile. Sistemul oferă hărţi dinamice, actualizate zilnic, inclusiv cu informaţii privind infrastructura. În plus, integrând soluţia geospaţială de gestiune a infrastructurii cu prognozele meteo şi intensitatea furtunii PEF poate estima precis locul şi gradul de deteriorare critică a infrastructurii, ceea ce accelerează coordonarea şi îmbunătăţirea acurateţii de răspuns înainte de apariţia furtunilor. PEF a estimat o îmbunătăţire a procesului cu 20%, ceea ce reprezintă o economie de mai bine de 10 milioane de dolari la apariţia unei singure furtuni cu un impact similar celei din timpul sezonului din 2004 sau o economie anuală de aproximativ 1 milion de dolari, excluzând anii cu incidenţă neobişnuită de apariţie a furtunilor.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite