Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Managementul identităţii – un proiect MCSI embrionar

17 Aprilie 2012



Acum un an, fostul ministru al Comunicaţiilor, Valerian Vreme, declara într-o conferinţă de presă la Târgu Mureş că proiectul managementului identităţii, prin care fiecare cetăţean cu carte de identitate din România va deţine şi o identitate virtuală, este în faza de concepţie. Proiectul urma să fie realizat împreună cu Ministerul Administraţiei şi Internelor. Care este acum stadiul proiectului, după ce un nou ministru a venit la conducerea MCSI? Conform informaţiilor primite de la MCSI, „încă în stadiu incipient”.

Reprezentanţii Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI) spun că la nivelul ministerului a fost constituit un grup de lucru format din specialişti ai Ministerului Administraţiei şi Internelor, Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, Ministerului Finanţelor Publice, Ministerului Justiţiei, Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, SRI şi Serviciului de Telecomunicaţii Speciale. Grupul a elaborat un studiu referitor la identitatea electronică a cetăţeanului, pornind de la necesitatea unei platforme naţionale de identităţi electronice care să gestioneze toate mijloacele prin care o persoană se va putea identifica şi autentifica într-un sistem de e-guvernare gestionat de instituţiile statului. Acest studiu a fost realizat de către specialiştii instituţiilor implicate în acest grup de lucru şi nu au fost alocate fonduri publice pentru realizarea lui. Rolul MCSI este de coordonator, fiind direct implicat în procesul de elaborare al studiului, modelului şi de punere în aplicare a modelului într-un proiect pilot.

Ministerul Comunicaţiilor a operaţionalizat în cadrul unui proiect pilot, pe platformele tehnologice de teste, un prim model al unui astfel de modul pentru managementul identităţii electronice, integrând următoarele sisteme naţionale de e-guvernare: Sistemul Naţional de Plată a Taxelor şi Impozitelor,
Punctul de Contact Unic şi Declaraţia 112 - ANAF.

Prin acest modul, o persoană, pe baza credenţialelor din SNEP (www.ghiseul.ro) sau pe baza unui certificat digital calificat, va putea utiliza integrat aceste sisteme sau consulta informaţii prelucrate în sistemele informatice ale instituţiilor publice ce îl privesc în mod direct.

Reprezentanţii MCSI au ţinut să precizeze că acest pilot afost realizat de către specialişti ai MCSI şi ai instituţiilor din subordinea acestuia, nefiind alocate fonduri publice pentru realizarea lui.

Platforma unică de autentificare

Primii paşi către proiectul managementului identităţii au fost făcuţi în 2009. În strategia e-Romania a MCSI era inclusă şi realizarea unei platforme unice de autentificarela nivelul administraţiei publice, de a cărei implementare s-a ocupat într-o primă etapă fosta Agenţie pentru Serviciile Societăţii Informaţionale (ASSI), în prezent Centrul Naţional „România Digitală” (CNRD).

În vara anului trecut, CNRD a anunţat că a finalizat proiectul „Platforma pentru Integrarea Serviciilor de E-Guvernare în Sistemul Electronic Naţional”. Proiectul a fost co-finanţat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operaţional Sectorial „Creşterea Competitivităţii Economice”.

Platforma pentru Integrarea Serviciilor de e-Guvernare (PISEG) în SEN reprezintă atâto interfaţă între cetăţean/mediul de afaceri şi instituţiile statului, cât şi un punct unic de acces pentru utilizarea serviciilor implementate prin mijloace electronice.

Prin intermediul PISEG, cetăţenii beneficiază de:

- Lista serviciilor electronice oferite de stat;
- Standardizarea structurilor de date;

Posibilitatea de a identifica servicii pe care le consideră necesare pentru a fi furnizate.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite