Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

„Sistemul Power Hospital consolidează poziţia Softeh Plus de furnizor complet de soluţii informatice medicale“

21 Mai 2012




Mihai Calu,
Director General Softeh Plus


Prezentă pe piaţa locală din 1993, compania Softeh Plus a reuşit să adune în cele aproape două decenii de existenţă un portofoliu consistent de clienţi. Cu peste 2.500 de farmacii, 50 de clinici şi laboratoare medicale şi mai mult de 80 de spitale publice şi private, compania se poziţionează la momentul actual ca un furnizor complet de soluţii informatice medicale. Mihai Calu, director general Softeh Plus, şi Andreas Fruth, director de marketing, ne-au detaliat care sunt beneficiile celei mai noi soluţii lansate, Power Hospital.

Power Hospital este cel mai nou produs din portofoliul de soluţii informatice cu care Softeh Plus se adresează sistemului medical românesc. Care a fost „geneza“ acestei noi aplicaţii IT medicale?

Mihai Calu: Practic, dezvoltarea aplicaţiei Power Hospital reprezintă o evoluţie naturală a business-ului nostru. Avem o experienţă de peste 12 ani pe zona medicală, iar la momentul actual Softeh Plus produce soluţii informatice pentru întreg domeniul sănătăţii. De la soluţii pentru medicii de familie şi aplicaţii dedicate pentru farmacii şi lanţuri de farmacii, până la sisteme informatice pentru clinici şi laboratoare private – unde avem trei din cei mai mari furnizori de astfel de servicii din ţară – şi sisteme IT pentru spitale, private şi publice.

Care a fost cronologia dezvoltării acestei game extinse de soluţii medicale?

Mihai Calu: Este dificil de stabilit o cronologie, pentru că multe produse au fost dezvoltate în paralel. De exemplu, aplicaţia noastră NetFarm este o soluţie dedicată vânzării cu amănuntul în farmacie.

NetFarm este o aplicaţie care are în spate 14 ani de istorie şi dezvoltare continuă, realizate alături de clienţii noştri. Aplicaţia a evoluat de la un server local, în farmacie, la o tehnologie cu replicare, prin care lanţurile de farmacii pot să gestioneze mult mai eficient şi rapid politicile unitare, fără a mai fi nevoie de introducerea la fiecare punct de lucru în parte. În paralel cu lucrul la aplicaţia NetFarm, Softeh Plus a dezvoltat un sistem informatic de gestiune a farmaciilor cu circuit închis, respectiv farmaciile din spi-tale – SigmaWin –, care este implementat la peste 80 de spitale din întreaga ţară. În jurul sistemului SigmaWin, ca urmare a cererilor venite din partea clienţilor, în marea lor majoritate spitale publice, am dezvoltat soluţia pentru spitale Medical CM. O dată cu implementarea acestui sistem, clienţii au început să aprecieze soluţia şi să ne solicite alte dezvoltări, care să le uşureze şi mai mult activitatea. Astfel, în paralel cu dezvoltarea soluţiei Medis, dedicată managementului clinicilor şi laboratoarelor private, o parte din această aplicaţie şi-a demonstrat pe deplin utilitatea în zona ambulatorie şi în cadrul laboratoarelor din spital. Prin integrarea completă a celor două aplicaţii, Softeh Plus oferă acum pieţei Power Hospital, un sistem IT modular, care permite informatizarea întregului spital şi poate oferi o imagine corectă, la nivel de ansamblu, dar şi asupra costurilor totale la nivel de pacient.


Andreas Fruth,
Director de Marketing Softeh Plus


Cum a fost primit de către piaţă acest nou produs?

Fruth Andreas: Consider că foarte bine, dacă ţinem cont că la momentul actual avem deja în portofoliul de clienţi şapte spitale private care utilizează Power Hospital.

Care consideraţi că sunt avantajele competitive ale acestei soluţii?

Fruth Andreas: Este vorba de un cumul de elemente. De exemplu, unul dintre avantajele noastre este acela că am realizat întotdeauna urmărirea din spital în mod corect, astfel încât sistemul să ofere permanent informaţii exacte, în timp real, eliminând posibilitatea erorilor umane. Faptul că toate aplicaţiile noastre sunt soluţii proprietare reprezintă un avantaj major, deoarece viteza de răspuns la solicitările clienţilor este foarte ridicată. Suntem foarte flexibili şi, practic, nu există limitări în ceea ce putem realiza pentru clienţii noştri. Iar acesta este unul dintre atributele pe care clienţii noştri mari, care sunt alături de noi, l-au apreciat şi îl apreciază constant. Cum ar fi, de exemplu, Sanador, alături de care suntem încă de la înfiinţare, sau Centrul Medical Unirea – actualul Regina Maria – alături de care suntem împreună de mulţi ani. Un alt avantaj propriu Softeh Plus este metodologia de lucru – toate dezvoltările se realizează la cererea clientului, pe baza unei analize interne detaliate realizate de specialiştii noştri. Practic, soluţiile noastre reprezintă un numitor comun al cerinţelor clienţilor şi oferă astfel o garanţie solidă a faptului că soluţia răspunde unor probleme reale. Nu în ultimul rând, un avantaj competitiv major al Softeh Plus îl reprezintă componenta umană. Avem peste 100 de angajaţi, dintre care mai mult de 60 de programatori şi am reuşit să atragem constant cei mai buni profesionişti din piaţă. Am construit şi consolidat astfel, în timp, o echipă de specialişti care lucrează pe acest domeniu de peste 10-12 ani. Este vorba de oameni cu o experienţă deosebită, care cunosc în amănunt fluxurile de lucru şi problemele frecvente cu care se confruntă unităţile medicale.




Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
mihai calu
interesant
29 Martie 2020, 03:23:22