Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Companiile de apă-canal şi activitatea lor de informatizare geospaţială

22 Mai 2012





Beneficiile GIS

În cadrul Apa CTTA Alba există un departament GIS dedicat format din cinci oameni. După un an de la implementarea sistemului, compania se află încă în faza colectării de date.

„Culegerea de date despre reţele de apă şi canalizare de mii de kilometri durează ani buni. Sperăm la un proiect ulterior pentru a valorifica paşii începuţi dacă reuşim să implementăm etapa 2014-2020 şi ajungem la 75% clienţi din populaţia judeţului. Din păcate, există limitări de buget la nivel naţional”, precizează Eugen Ioniţă.

Principala schimbare în Compania de Apă Oradea a fost că, odată cu soluţia GIS, toţi folosesc aceeaşi hartă digitală fiind abandonate hărţile vechi.

„Următorul pas pentru noi ar fi să ne integrăm sistemele informatice pe care le avem în funcţiune şi beneficiile ar fi ime-diate. De exemplu, fiind o companie care lucrează cu mijloace fixe de tip public, noi doar gestionăm reţelele primăriei, am putea integra activităţile celor două instituţii şi am dispune de inventarul reţelei în doar două zile şi nu două luni. Sau corelarea mate-rialelor din magazie cu nevoile rezultate din intervenţii şi selectarea depozitului prin integrarea în hartă a celui mai apropiat de locul intervenţiei”, spune Dan Doru.
Departamentul GIS din Compania de Apă Oradea are trei oameni dedicaţi pentru GIS.

„Când am devenit operator judeţean, ne-am extins activitatea pe partea de GIS la nivel de judeţ şi acum achiziţionăm date din toate sucursalele şi punctele din subordine. Managementul foloseşte aplicaţia GIS şi deciziile se iau în cunoştinţă de cauză”, completează Dan Doru.

Planuri de viitor

Eugen Ioniţă recunoaşte: „La nivelul organizaţiei, GIS-ul ne ajută deocamdată să identificăm în hartă traseele reţelelor şi colectăm datele tehnice. Pe baza lor vom putea analiza şi fundamenta deciziile de investiţie. Nevoile în domeniul apelor şi canalizării sunt imense peste tot în ţară, e un sector care a rămas mult în urmă în România. Toate conductele sunt vechi şi bugetele pentru înlocuire trebuie identificate anual. Noi am prioritizat finanţările pe extinderea de reţele, în aşa fel încât să oferim servicii la mai mult de 90% din populaţia aglomerărilor. Deocamdată, nu ne-am concentrat pe reabilitări de reţele vechi, din lipsa banilor, dar mâine, cu ajutorul GIS-ului, vom şti exact de ce, unde şi cât trebuie să investim.”



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite