Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Sobis Solutions scoate asii: perseverenta si inovatie

21 Decembrie 2005



Attila Deak, Manager Departament Administratie Publica SobisUnul dintre cei mai importanti clienti ai industriei de IT este administratia publica. Chiar daca sectorul sufera de anumite lipsuri la nivel de finantare, personal calificat etc cerintele exista si acestea creaza afaceri. Printre companiile care si-au facut un nume in Administratia Publica este si Sobis Solutions, care a adoptat insa o abordare diferita. Sobis a preferat sa mearga de la administratia locala catre cea centrala, de la primariile de comune catre cele de orase sau municipii si nu invers cum au facut majoritatea vendorilor. Astfel, de la simplu la complex, experienta si referintele au facut ca impactul Sobis in administratia publica din Romania sa fie major. Ca Manager al Departamentului Administratie Publica de la Sobis a fost numit, la jumatatea anului, Attila Deak, care ne-a relatat despre realizarile ultimului an si despre planurile
de viitor.


Ce reprezinta pentru Sobis domeniul Administratiei Publice, atat ca pondere in cadrul cifrei de afaceri, dar si in structura interna a firmei?


In luna noiembrie a acestui an SOBIS SOLUTIONS Romania a sarbatorit 6 ani de existenta. Pe parcursul acestor ani echipa si serviciile oferite de ea au evoluat punctual, deoarece orice pas pe care am dorit sa il facem a fost extrem de bine documentat si sistematic asimilat. SOBIS SOLUTIONS a preluat intr-o prima faza know-how-ul implementarilor pe care SOBIS SOLUTIONS GmbH le efectua in Germania si a incercat sa il adapteze situatiei din Romania. Astfel, incepand cu 1999, am cautat sa ne largim spectrul de solutii si servicii pe care le puteam oferi, incat, incepand cu anul 2002, s-a creat departamentul de administratie publica al SOBIS SOLUTIONS Romania. Astazi intreaga echipa numara aproximativ 120 de persoane, din care mai mult de jumatate sunt integrate departamentului de administratie publica locala. Exprimat in procente as spune ca ne-am situa undeva in jurul numarului de 65% din intreaga organizatie, atat ca pondere in cadrul cifrei de afaceri, cat si in structura interna a firmei.


Cu ce gama de produse, servicii, experienta, abordeaza Sobis sectorul public?


Principalul nostru obiectiv a fost acela de a furniza aplicatii si servicii pentru piata solutiilor de management al documentelor din Romania, insa in momentul in care am decis abordarea sectorului de administratie publica am observat ca putem aplica ceea ce deja dezvoltasem pentru companiile private, cu modificarile de rigoare, si sectorului in cauza. Astfel ca solutia noastra de baza PIRS –Document Management a stat la baza conceptului de solutie PIRS-ePRIM Primaria Electronica. Prin intermediul acesteia am putut sa oferim printre primii o solutie electronica de gestionare a fluxului de documente dintr-o institutie publica, care si in prezent este un succes pe piata romaneasca. Astfel, SOBIS SOLUTIONS a inceput sa fie constient si sa inteleaga nevoile celor din administratia publica locala, venind in intampinarea acestora cu o solutie completa de gestionare a activitatii unei primarii sau consiliu local: APLXPERT. Acesta a evoluat de la zi la zi alaturi de beneficiarii directi ai sai cu sprijinul specialistilor nostri. Solutia noastra ne-a invatat ca nu putem sa oferim simple module functional independente care odata scoase din cutie sa functioneze pe perioade limitate de un cadru legislativ in permanenta schimbare. Prin intermediul ei am reusit sa oferim servicii functionale interoperabile, dinamice, adaptate zilnic la noi cerinte legislative, la noi provocari informatice de factura tehnica, la noi intrebari si cerinte adresate departamentului de implementare, suport, asistenta si instruire. APLXPERT contine programe precum Contabilitate Bugetara, Salarizare Personal, Taxe si Impozite, Venit Minim Garantat, Registru Agricol, Populatie si Stare Civila, Avize si Rapoarte, etc. Insa odata aceste solutii furnizate nu era de ajuns pentru noi. De ce spun lucrul acesta? Deoarece sectorul administrativ public romanesc ducea si duce in continuare lipsa de fonduri materiale viabile, astfel ca am cautat o solutie si pentru aceasta problema, iar ea s-a numit “rate de folosinta, ii putem spune un fel de outsourcing incipient catre utilizatorii finali. Clientii nostri nu mai trebuie sa cumpere produsul; il pot inchiria; insa, in acelasi timp, primesc pe langa solutia software si know-how-ul asistentilor nostri responsabili de fiecare client din teren, asistenta incluzand actualizari, personalizari si instruire de personal. SOBIS SOLUTIONS considera ca partea cea mai importanta in implementarea unei solutii este instruirea utilizatorului final; astfel noi ne asiguram ca programele noastre vor functiona la parametrii optimi.


Ce portofoliu de clienti are Sobis pe acest segment si care sunt cele mai importante proiecte?


Pentru a fi cat mai aproape de clientii locali am realizat o puternica extindere in teritoriu. Astfel, astazi avem peste 70 de specialisti angajati in proiectele de solutionare electronica a nevoilor cetatenilor din comune, orase, municipii sau municipii resedinta de judet in 37 de judete acoperite.


Aproape 2000 de primarii, prefecturi, consilii judetene, printre care: Primaria Sibiu, Consiliul Judetean Sibiu, Primariile Fagaras, Sighisoara, Rm. Valcea, Tg. Mures, Focsani, Iasi, Tg. Jiu, SPIT Constanta, Primaria Sector 3 Bucuresti, Primaria Bistrita-Nasaud, Primaria Sinaia, institutia Avocatul Poporului si, cea mai recenta, Primaria Giurgiu, etc. Sa nu uitam aici sutele de primarii de comune pe care, din pacate, nu le pot enumera din lipsa de spatiu.


SOBIS SOLUTIONS sustine ideea de informatizare unitara a Administratiei Publice atat la nivelul APL, cat si al furnizorilor traditionali de produse specifice.


Prin proiectul eAPL Giurgiu am integrat Consiliul Local, Primaria si serviciile conexe in Sistemul Electronic Integrat si am realizat conexiunea cu beneficiarii directi ai eServiciilor - cetatenii.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
BALAN PAULINA
VREM INFORMATII PT PROGRAM SAU DOCUMENTATIE NU NUMAI 5 MINUTE INSTRUIRE
17 Februarie 2009, 12:40:32