Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

IBM are cel mai complex portofoliu de servicii IT pe piaţa locală

20 Iunie 2012




Bogdan Alexandru Popescu,
Country GTS Manager, IBM România


Tot mai multe companii româneşti apelează la serviciile furnizate de IBM pentru accesarea unor competenţe tehnice şi de business superioare în demersul de optimizare a infrastructurii IT. Rezultatele: investiţiile de capital se transformă în cheltuieli operaţionale, presiunea pe Departamentele IT scade, în timp ce gradul de utilizare şi disponibilitatea cresc. Am discutat acest subiect cu Bogdan Alexandru Popescu, Country GTS Manager, IBM România.

Care sunt cerinţele de business ale clienţilor din România care direcţionează către un contract de servicii?

Cerinţele de business care determină companiile româneşti să apeleze la serviciile IT oferite de IBM sunt multiple şi diferă în funcţie de complexitatea companiei, stilul managerial sau chiar de verticala economică în care activează. O serie de clienţi caută soluţii prin care să nu mai facă investiţii în IT, deoarece nu doresc să cumpere mijloace fixe care necesită un capital iniţial mare şi implică o depreciere în timp, ci vor să aibă cheltuieli mici şi transparente. Aceşti clienţi vor să transforme cheltuielile de capital, CAPEX, în cheltuieli operaţionale, OPEX. O altă categorie de companii sunt cele care îşi fac o analiză internă a costurilor, realizează că nu pot menţine pe termen lung acest nivel şi caută o soluţie pentru reducerea acestor costuri cu un anumit procent. O categorie aparte pe piaţa locală o reprezintă noile afaceri din sectorul eCommerce. Aceste companii au nevoie de un IT performant pentru o bună funcţionare, dar nivelul de dezvoltare nu justifică o investiţie într-o infrastructură proprie. Evident, la toate aceste cauze se adaugă inevitabil lipsa resurselor calificate, creşterea complexităţii sistemelor IT şi dimensionarea acestora sau reglementările din anumite industrii.

Cum trebuie abordat un contract de servicii?


Fiecare client are o abordare proprie a unui astfel de proiect, iar experienţele de până acum arată că, din punct de vedere business, companiile ştiu ce au nevoie. Este necesară însă şi definirea unei viziuni asupra sistemului IT în termeni de prognoză, dimensionare, redundanţă, SLA şi, evident, costuri. Complementar, trebuie înţelese şi aspectele logistice legate de, spre exemplu, mutarea într-un centru de date, etape, posibile întreruperi etc. IBM acoperă la cheie întreg proiectul, iar Divizia GTS are oameni cu diverse profiluri pentru asistarea clientului pe oricare dintre aceste etape, de la consultanţă de business şi tehnică, până la dimensionare de costuri şi SLA. Etapa de design este extrem de importantă în astfel de proiecte, pentru că sunt încheiate pe termen lung, cu o medie de 3 până la 5 ani.

Care este structura serviciilor livrate de IBM pe piaţa locală?

Portofoliul de servicii IBM este cel mai vast pe care l-am cunoscut până acum şi este structurat în patru categorii majore. Prima categorie este cea denumită Technology Services, mai cunoscută în industria IT ca mentenanţă, software şi hardware. Pe acest segment, IBM a adăugat peste portofoliul propriu o componentă multivendor, prin care oferim mentenanţă şi pentru echipamentele competitorilor sau ale partenerilor noştri. A doua categorie este Strategic Outsourcing, servicii de externalizare pentru companiile care nu vor să mai aibă probleme cu IT-ul şi cedează către IBM întreaga infrastructură IT: echipamente, aplicaţii, personal, procese etc., iar IBM operează. Integrated Technology Services reprezintă a treia categorie, cea mai complexă, pentru că înseamnă integrarea mai multor ingrediente: consultanţă, project management, hardware şi software în proiecte mari şi complexe. A patra categorie de servicii o reprezintă cele grupate în jurul IBM Managed Data Center: soluţii de colocare, dedicated managed services – un client are un echipament dedicat, deţinut de IBM dar operat de client, shared managed services, prin care mai mulţi clienţi partajează resurse tehnologice deţinute de IBM şi, evident, soluţii de Cloud Computing, pentru că acestea reprezintă viitorul.

Care este valoarea pe care IBM o livrează prin portofoliul de servicii?


Clienţii se aşteaptă ca IT-ul să aducă un plus de performanţă, iar alături de IBM pot obţine această performanţă. Serviciile IBM conduc spre convergenţa dintre mediul IT şi obiectivele de business ale clientului, aducând mai multe beneficii: reducerea complexităţii suportului tehnic, reducerea riscului operaţional, reducerea costurilor, inte-racţiunea cu un singur punct de contact, creşterea disponibilităţii sistemului IT etc. Colaborarea cu IBM oferă atât un avantaj tehnologic prin existenţa celui mai modern Centru de Date din regiune şi a unei echipe locale experimentate, cât şi un avantaj de imagine, IBM fiind un partener de afaceri cu valoare şi notorietate recunoscute pe plan mondial. La acestea se adaugă procesele şi metodologiile validate de mii de clienţi, prin care IBM garantează exploatarea optimă a tehnologiei şi atingerea obiectivelor de business ale fiecărui client.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
Ahmed
Dear Bogdan, We are so happy to see you in SFI and we are proud to have you here. You have made remarkable badges. Still to go more. have a great day http://prntscr.com/7f9fs1
10 Iunie 2015, 11:34:06