Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Cum reduceţi costurile cu mobilitatea. Cele mai bune practici īn managementul dispozitivelor mobile folosite īntr-o organizaţie

21 Iunie 2012





Tot mai multe companii investesc în mobilitate şi în dispozitive mobile industriale pentru a oferi angajaţilor mobili instrumentele necesare pentru a accesa informaţii şi aplicaţii enterprise care să îi ajute să îşi rezolve task-urile oriunde şi oricând. Mobilitatea contribuie astfel la creşterea productivităţii, prin accelerarea proceselor, şi la creşterea nivelului de satisfacţie al clienţilor, în timp ce reduce costurile operaţionale. Orice companie care ştie că o infrastructură mobilă este o infrastructură care oferă beneficii majore, atunci când este corect coordonată, obţine un avantaj competitiv odată cu implementarea soluţiilor pentru mobilitate.

Pentru un angajat, a fi mobil înseamnă a fi oriunde prezent cu acces la cele mai importante informaţii – în cadrul unui depozit, angajaţii dotaţi cu computere şi dispozitive mobile preiau materiile prime sau orice tip de marfă pe care o transferă automat de pe rampa de descărcare direct în stocuri şi o depozitează exact acolo unde este nevoie, pentru a o transfera mai târziu către liniile de producţie sau pentru a onora o comandă. Într-un supermarket, un angajat poate verifica stocuri şi preţuri în doar câteva secunde, fără a lăsa un client să aştepte informaţia necesară pentru a realiza o achiziţie importantă. Într-un spital, asistentele se pot asigura că oferă medicamentaţia corectă unui pacient, atunci când acesta are nevoie, scanând doar un cod de bare aflat pe fişa sau pe brăţara unui pacient.

În teren, tehnicienii unei companii pot accesa comenzi de service, pot verifica istoricul reparaţiilor, contractele de service semnate, pot obţine instrucţiuni în timp real şi pot suna un manager pentru aprobări speciale cu ajutorul unui singur dispozitiv. Forţa de vânzări de pe teren poate accesa stocuri disponibile şi preţuri, poate plasa comenzi în tip real şi le poate finaliza cu semnătura şi acordul clienţilor, totul doar cu apăsarea câtorva butoane.

De la producţie la distribuţie, sănătate, transport şi turism, retail şi administraţie publică, mobilitatea oferă multiple beneficii - permite companiilor să îşi eficientizeze procesele de business, să îmbunătăţească productivitatea angajaţilor, să accelereze procesele de service clienţi şi să-şi reducă costurile.



Managementul dispozitivelor mobile via Motorola Solutions

Sunt şi voci în interiorul companiilor care afirmă că cel mai mare cost asociat mobilităţii este implementarea şi managementul zilnic al terminalelor mobile. Atunci când personalului IT i se alocă sarcina de a coordona zilnic dispozitivele mobile (e.g. pregătirea lor pentru folosirea iniţială, actualizarea aplicaţiilor software sau rezolvarea problemelor apărute în funcţionarea dispozitivelor mobile), spirala costurilor poate diminua din beneficiile mobilităţii şi poate reduce eficienţa şi eficacitatea departamentelor IT. Dar această aşa-zisă barieră a fost de mult timp eliminată şi transformată în beneficii. Managementul sigur şi eficient al dispozitivelor mobile, fie ele de tip „consumer’’ sau „enterprise’’ - telefoane inteligente, tablete, terminale mobile - poate fi realizat de ceva timp cu o Platformă de Servicii Mobile dezvoltată de Motorola Solutions.

Indiferent cât de mare este parcul de echipamente al unei companii - 10 sau peste 10.000 de echipamente - şi indiferent câte branduri şi sisteme de operare coordonează angajaţii acesteia, platforma Motorola (Motorola Mobile Services Platform – MSP 4.0) oferă control de la distanţă, fără efort, cu ajutorul unui singur ecran.



Cum ajută MSP 4.0 companiile şi angajaţii?

Cu ajutorul acestei platforme, terminalele şi computerele mobile vor fi gata de folosire chiar în momentul în care sunt deschise, iar angajaţii îşi pot înregistra propriile dispozitive prin intermediul unei platforme web intuitive în mai puţin de un minut. Provizionarea permite actualizarea rapidă a sistemelor de operare, aplicaţiilor, firmware, configuraţiilor etc. Cu Motorola Mobile Services Platform – MSP 4.0 angajaţii pot monitoriza şi analiza performanţele, pot identifica rapid orice funcţionare eronată şi o pot rezolva de la distanţă, indiferent dacă aceste probleme sunt determinate de dispozitivul mobil, de aplicaţiile instalate pe acesta sau de reţelele wireless.

Mobilitatea este astfel mai sigură şi protejează productivitatea angajaţilor. Angajaţii din cadrul departamentului IT nu mai au nevoie să deţină fizic dispozitivele până în momentul în care acestea sunt configurate şi gata de funcţionare. Echipamentele intră imediat în „producţie”, sunt reparate, actualizate, configurate rapid, de la distanţă, reducând astfel costurile şi timpul asociat managementului parcului de echipamente.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite