Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Primăria Sibiu – o resursă de bune practici pentru GIS

21 Iunie 2012




Exemplu de interoperabilitate

Restructurarea Poliţiei Comunitare prin preluarea a tot mai multor atribuţii de la Poliţia Naţională este una dintre schimbările majore prin care trece administraţia publică locală din România. La nivel practic, acest proces implică un transfer intern de know-how între cele trei instituţii implicate: Poliţii Comunitare, Poliţia Naţională şi Primării. Existenţa unor sisteme informatice interoperabile între cele trei instituţii, care să permită transferul permanent al datelor, implică beneficii importante obţinute simplu numai prin existenţa unor standarde privind interconectarea, precum şi modele comune de structurare a datelor.

Poliţia Comunitară Sibiu utilizează un sistem informatic specializat la nivel de Poliţie Comunitară în România, acesta fiind rezultatul colaborării dintre Poliţia Comunitară Sibiu, Primăria Municipiului Sibiu, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale şi firma Intergraph Computer Services. Acest sistem cuprinde două aplicaţii, prima dintre acestea „Serviciul electronic pentru monitorizarea resurselor mobile – Soluţia Geospaţială pentru Poliţia Locală” permite vizualizarea în timp real a patrulelor pe o hartă digitală pusă la dispoziţie de Primăria Sibiu. Cea de-a doua aplicaţie, „Sistem Gestiune Incident” (Urban Safety), permite inventarierea şi analiza completă a tuturor incidentelor menţionate în rapoartele agenţilor comunitari, precum şi poziţionarea spaţială a locurilor de desfăşurare a acestora. Această dezvoltare a sistemelor informatice este o parte componentă a Sistemului Informatic Intregrat al Primăriei Sibiu şi reprezintă o primă etapă în dotarea Poliţiei Comunitare Sibiu cu mijloace informatice moderne.

Rezultatele implementării acestor aplicaţii au fost vizibile, fiind gestio-nate mult mai bine echipele operative, a fost îmbunătăţit timpul de reacţie al poliţiştilor locali la incidente prin identificarea şi trimiterea imediată a celui mai apropiat echipaj la locul evenimentului.

Gestiunea traficului greu


Sistemul pentru gestiunea traficului greu în oraşul Sibiu, implementat în 2010, are ca scop protejarea infrastructurii prin alegerea rutelor optime în derularea acestei activităţi. Primăria a realizat o catalogare din punct de vedere al infrastructurii construite a tuturor arterelor din localitate şi, prin intermediul soluţiei implementate, se stabilesc taxe pentru autorizarea traficului greu, o serie de coeficienţi de indexare pentru descurajarea utilizării anumitor rute de acces nepregătite pentru traficul greu. Soluţia pentru traficul greu este destinată tuturor agenţilor economici interesaţi, care astfel îşi pot calcula singuri traseele optime, luând în considerare costurile în raport cu lungimea traseului. Mai mult, în colaborare cu Industrial Software s-a realizat integrarea platformelor pentru înregistrarea pe web a cererilor, plata online şi comunicarea directă prin intermediul portalului, procesul de obţinere a autorizaţiilor pentru traficul greu putându-se realiza la orice oră, cu efort redus considerabil datorită interfeţelor web şi fără vizită la birourile din Primărie.

Astăzi, Primăria Sibiu şi serviciile publice sunt interconectate printr-o reţea metropolitană cu peste 500 de calculatoare şi 30 de servere. Promotor al soluţiilor IT în administraţia publică, Sibiul devine cu adevărat un centru important de bune practici pentru piaţa locală a soluţiilor geospaţiale.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite