Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

O noua abordare a Utilitatilor Publice

22 Decembrie 2005



Constantin ARSENE, Director General ProdinfI. Care este realitatea actuala?


Organizatiile ce au ca scop furnizarea utilitatilor publice se afla in diverse stadii de utilizare a beneficiilor tehnologiei IT. Marea majoritate a acestora isi doresc servicii complexe si de calitate, care sa raspunda in timp util si real la cerinte. Organizatiile isi desfasoara activitatea in mai multe locatii, gestioneaza un numar mare de clienti, iar incasarea prestatiilor se face in diverse locuri si modalitati. Aplicatiile existente realizeaza doar surprinderea unor actiuni neintegrate, urmand apoi centralizarea datelor cu efort uman considerabil. Informatii despre profitabilitatea serviciilor, clientilor aproape ca nici nu exista. Aplicatiile dezvoltate de alti furnizori tind sa rezolve problematica dar sunt neadecvate tehnologiilor actuale. Toate acestea conduc la un management neperformant si cu costuri necontrolabile.


II. Ce se doreste din punct de vedere al managementului?


Investitia initiala sa fie cat mai mica, iar costurile de exploatare sa fie minime. In acelasi timp implicarea personalului propriu in administrarea sistemelor informatice si a aplicatiilor sa fie minime.


Managementul nu doreste sa fie implicat in gestiunea proceselor, dar are nevoie sa primeasca informatiile necesare luarii deciziilor si stabilirii strategiilor de dezvoltare.


III. Tehnologiile informatice invechite, frana in managementul performant


Marea majoritate a aplicatiilor actuale sunt dezvoltate „in-house” sau achizitionate de la diversi furnizori, majoritatea in FoxPro. Aplicatiile sunt in arhitectura client-server cu diverse module integrate partial, ce inregistreaza doar anumite actiuni, fara a gestiona procesele la nivelul intregii organizatii. Functionand in locatii cu o mare dispersie teritoriala, consolidarea datelor nu se poate face sau se face greu si cu mari intarzieri, fara a furniza informatii in timp util conducerii.


Tehnologiile client-server sunt total neadecvate conditiilor de dezvoltare actuale din domeniul tehnologiei informatiei.


Informatiile trebuie inregistrate la locul de producere o singura data de personalul propriu, iar prin validarea documentului informatiile sa fie vizibile in rapoartele de management.


Prodinf propune ca aplicatie „EMSYS Utilitati” care este proiectata pentru a ajuta companiile furnizoare de utilitati (energie electrica, energie termica, apa rece, apa calda, canal, gunoi, gaze, telefoane, radio, televiziune, cablu, internet, etc.) sa gestioneze procesele interne si sa imbunatateasca substantial calitatea serviciilor catre clienti.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite